Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potenciál chemických pokusů rozvíjet přírodovědnou gramotnost žáků SOŠ: Analýza vybraných zdrojů
Horníková, Marcela ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chemických pokusů a jejich potenciálem rozvíjet přírodovědnou gramotnost u žáků na středních odborných školách. V současné době je kladen vyšší důraz na rozvoj vědeckého a kritického myšlení na vyšších kognitivních úrovních a přírodovědné gramotnosti. Těchto schopností a dovedností je možné dosáhnout prostřednictvím výuky založené na experimentální činnosti. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem zmapování jednotlivých pokusů a jejich zhodnocení z hlediska kvality a plnění daných požadavků. Analýza a hodnocení probíhaly u pokusů z oblasti organické chemie, které se vyskytovaly v často užívaných zdrojích na středních odborných školách. Těmito zdroji byly učebnice Chemie pro střední školy, Chemie pro studijní obory SOŠ a SOU nechemického zaměření, internetové stránky Studium chemie a video databáze chemických pokusů. U jednotlivých pokusů bylo hodnoceno, zda splňují daná kritéria, kterými byly transparentnost, propojení s praktickým životem, řešení problémů, materiální jednoduchost, technická, časová a ekonomická nenáročnost. Dále byly pokusy hodnoceny z hlediska využitelnosti ve výuce a možnosti zařazení do různých úrovní badatelství. Posledním a hlavním hodnotícím prvkem byla úroveň kognitivních procesů a znalostí, která byla hodnocena dle revidované Bloomovy...
Zkušenosti žáků středních odborných škol se šikanou
Tomancová, Kateřina
Tématem bakalářské práce je šikana na středních odborných školách. Hlavním cílem práce je poznat, popsat a interpretovat zkušenosti žáků středních odborných škol se šikanou realizovanou na škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Úvod teoretické části je věnován problematice rizikového chování, které se na škole objevuje. S ohledem na téma bakalářské práce jsou další kapitoly teoretické části již zaměřeny na vymezení problematiky šikany na školách v širších souvislostech a to i na základě již realizovaných výzkumů na toto téma. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti žáků středních odborných škol se šikanou na školách. Průzkumné šetření bude založeno na kvantitativním přístupu. Nástrojem sběru dat bude dotazníkové šetření. Respondenty průzkumného šetření budou žáci druhého a třetího ročníku střední odborné školy. Získaná data budou dále analyzována prostřednictvím softwarového nástroje MS Office Excel. Výsledky průzkumu budou následně v textu interpretovány a prezentovány v podobě tabulek a grafů.
Hraní hazardních her u žáků středních odborných škol
Štulpa, Petr
Tématem bakalářské práce je hraní hazardních her u středoškolských žáků. Cílem práce je zjisti, zda žáci na vybrané střední odborné škole hrají hazardní hry, jakými způsoby a zda jsou v rámci prevence poučeni o rizicích spojených s hraním hazardních her. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je charakterizovat pojem hazardní hra ve spojitosti se žáky střední školy a poukázat na možná rizika související s tímto patologickým jevem. V závěru teoretické části bude nastíněna prevence patologického hráčství a jeho možná řešení v případě, že žák hraje hazardní hry. Teoretická část je vypracována na základě analýzy a následné syntézy informací získaných studiem odborných zdrojů. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit, zda žáci na vybrané střední odborné škole hrají hazardní hry, jaké typy hazardních her a jakým způsobem je provozují. Cílem je také zjistit, jaké povědomí mají žáci o hazardním hraní. Průzkumné šetření je založeno na kvantitativním přístupu, hlavním zdrojem dat je dotazníkové šetření. Respondenty průzkumného šetření jsou žáci prvních až čtvrtých ročníků střední odborné školy. Výsledky průzkumu jsou prezentovány pomocí tabulek a grafů vytvořených programem MS Excel.
Syndrom vyhoření u pedagogů ekonomických předmětů na středních odborných školách
Ryšánová, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u pedagogů vyučujících ekonomické předměty na středních odborných školách. Práce cílí na analyzování míry výskytu syndromu vyhoření u zmiňované skupiny. Za tímto účelem je práce dekomponována do dvou částí. V rámci první části práce je definovaná teoretická platforma specifikující stres a syndrom vyhoření, přiblížena jsou také preventivní a nápravná opatření ve zmíněných oblastech, specifikována je také profese pedagoga. V rámci druhé části práce je realizován průzkum syndromu vyhoření na vybraných středních odborných školách v rámci kraje Vysočina. Pro účely průzkumu je využit standardizovaný dotazník Maslach Burnout Inventory (MBI). Data jsou následně analyzována a vyhodnocena. Z výstupu průzkumu jsou navrhnuta doporučení pro praxi.
Problémy adolescentů z dětského domova při studiu SOŠ
Potůčková, Klára
Bakalářská práce je zaměřena na problémy adolescentů z dětského domova při studiu na středních odborných školách. Hlavním cílem práce je zjistit a popsat příčiny jak osobních, tak i studijních problémů mladistvých, a to zejména v oblasti vzdělávání. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojem adolescent, ústavní výchova, její členění a formy dalších výchov a péčí. Ve své práci chci nastínit a nejvíce se zaměřit na život a vzdělávání adolescentů vychovávaných především v dětských domovech. Také popsat problémy mladistvých a způsoby řešení jejich problémů především ve sféře vzdělávání. Dále bude popsáno, u koho adolescenti hledají pomoc, při řešení svých problematických situací, které se týkají nejen vzdělávání. Použitou metodou při zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, studií, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnání a následná syntéza. Materiálem jsou odborné publikace a časopisné články. V praktické části je cílem práce zjistit celkový vztah adolescentů ke škole, poukázat a upozornit na problémy počínající i na problémy dlouhodobé, vztah ke vzdělávání, učitelům a třídnímu kolektivu. Zaměřuje se také na přátele, oblíbené či neoblíbené školní předměty, sebehodnocení, motivaci k učení nebo prostor k učení v dětském domově. V bakalářské práci využívám kvalitativního metodologického přístupu. Nástrojem k sběru dat je polostrukturovaný rozhovor. Informanty tvoří adolescenti z nejmenovaného dětského domova v Jihomoravském kraji, kteří studují na střed-ních odborných školách. Získané informace budou zpracovány za využití metody otevřeného kódování.
Kyberšikana na SOŠ
Kadrnožková, Lucie
Tématem bakalářské práce je kyberšikana na středních odborných školách. Hlavním cílem je zjistit, popsat a interpretovat míru povědomí o problematice kyberšikany a možnostech jejího řešení u žáků SOŠ. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Ústředním tématem teoretické části je definování pojmu kyberšikana a vysvětlení důležitých pojmů s tím souvisejících. Tato část porovnává rozdílnosti a společné charakteristiky tradiční šikany a kyberšikany, jejím jádrem bude popis specifik, způsobů a forem kyberšikany i na základě již realizovaných českých i zahraničních výzkumů na toto téma. Cílem praktické části bude zjistit, jaké jsou zkušenosti žáků s tímto fenoménem a jak se proti němu brání. Průzkumné šetření bude založeno na kvantitativním přístupu, kdy nástrojem sběru dat bude dotazníkové šetření. Respondenty budou žáci vybrané střední odborné školy v jihomoravském kraji. Získaná data budou dále analyzována a výsledky průzkumu budou následně zpracovány do grafů a tabulek.
Návrh exkurzí pro žáky SOŠ pro obor Sociální činnost
Dostálová, Klára
Bakalářská práce se zabývá zařazením exkurze do výuky praktického vyučování studijního oboru Sociální činnost a jejím následným využitím ve výuce odborných předmětů a v kariérové a profesní orientaci žáků. Cílem teoretické části je vymezení exkurze a její zasazení do systému výuky v odborném vzdělávání. Tato část práce se zaměřuje na charakteristiku jejích druhů, fází a na náležitosti organizačního zajištění exkurze. Mezi metody použité při zpracování teoretické části práce patří studium odborných zdrojů, jejich analýza a následná syntéza s vyvozením vlastních názorů a postojů. Cílem praktické části je předložit návrhy tří exkurzí do vybraných institucí, jejichž činnost se vztahuje k oboru vzdělání Sociální činnost. Na návrhy exkurzí navazují tematicky zaměřené pracovní listy sloužící k fixaci učiva, k porozumění poslání jednotlivých zařízení a k evaluaci. Přínos navržených exkurzí je zhodnocen pedagogem střední odborné školy. Tato včasná evaluace návrhů exkurzí by mohla přispět k jejich případné vyšší využitelnosti přímo v pedagogické praxi. Metodami využitými při zpracování praktické části je analýza dokumentů jednotlivých zařízení a oboru vzdělání Sociální činnost, následná syntéza, aplikace získaných poznatků při zpracování návrhů exkurzí a strukturovaný rozhovor s pedagogem. Na základě poznatků z teoretické a praktické části bakalářské práce jsou formulována doporučení pro pedagogickou praxi.
Využívání sociálních sítí ve vzdělávání žáků středních odborných škol
Alenková, Ilona
Bakalářská práce pojednává o tématu využívání sociálních sítí ve vzdělávání žáků středních odborných škol. Cílem práce je zjistit míru využívání sociálních sítí při výuce a učení žáků středních odborných škol. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá problematikou informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Jádro teoretické části práce popisují kapitoly s názvy sociální sítě a sociální sítě ve vzdělávání. Cílem teoretické části práce je seznámení se s pojmem informační a komunikační technologie a sociální sítě, popis nejčastěji využívaných sociálních sítí a jejich působení ve vzdělávání. Teoretická část je zpracována na základě aktuálních tuzemských i zahraničních odborných zdrojů, tištěných i elektronických. Cílem praktické části je zjistit míru využívání sociálních sítí žáky středních odborných škol a popsat výsledky z průzkumu, který bude založen na kvantitativní metodě dotazníkového šetření. Na základě získaných dat a výsledků průzkumu bude formulováno doporučení pro pedagogickou praxi.
Kompetence ředitele střední odborné školy s technickým zaměřením
Hons, Lukáš ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kursch, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje aktuálnímu tématu kompetencí ředitele střední odborné školy technického zaměření. Práce vychází z obecné teorie kompetencí a kompetenčních modelů. Jejím cílem je identifikovat kompetence ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze a na základě těchto zjištění vytvořit jeho kompetenční model. Na základě rešerše odborné literatury bylo realizováno výzkumné šetření, jehož smyslem bylo zjistit, jakými kompetencemi ředitelé disponují, tedy identifikovat tyto kompetence a sestavit kompetenční model. Jako první technika sběru dat byla použita technika dotazníkového šetření. V rámci dotazníkového šetření byli osloveni všichni ředitelé a zástupci ředitelů na 15 středních odborných školách technického zaměření v Praze. Třetí skupinu respondentů tvořili pracovníci zřizovatele těchto škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsme určovali míru důležitosti jednotlivých kompetencí. Druhou použitou technikou byl polostrukturovaný rozhovor s vybranými představiteli skupin respondentů (ředitelé a zástupci ředitelů). Rozhovor sloužil pro ověření formulací pozorovatelného chování, které je součástí kompetenčního modelu. Výsledkem praktické části je kompetenční model ředitele střední odborné školy technického zaměření v Praze. Vytvořený kompetenční model se skládá z šesti...
Aktuální politická témata ve výuce občanského vzdělávacího základu na středních odborných školách
ŠITNEROVÁ, Simona
Předložená diplomová práce se zaměřuje na proces občanské a politické socializace dospívajících v kontextu reflexe aktuálních politických otázek v hodinách předmětu zajišťujícího občanský vzdělávací základ na středních odborných školách v České republice. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů souvisejících s vybraným tématem a následnou analýzu kurikulárních dokumentů českého středního odborného školství na státní úrovni z hlediska možností začleňování aktuálních politických témat do výuky. Po teoretickém ukotvení tématu následuje část praktická, kterou tvoří případová studie. Ta si klade za cíl s využitím metod smíšeného výzkumu popsat reflexi aktuálních politických témat v hodinách občanského vzdělávacího základu na vybrané střední odborné škole, a to například z hlediska metod výuky, frekvence a intenzity začleňování daných témat do hodin či vyjadřování osobního názoru na aktuální politická témata vyučujícími. Skrze realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření je nejprve zjišťováno vnímání výuky aktuálních politických témat žáky vybrané střední odborné školy. Následně je skrze realizaci polo-strukturovaných rozhovorů s vyučujícími a následný rozbor v souvislostech zjišťován také jejich postoj k výuce těchto témat. Závěrečná část práce pak zahrnuje shrnutí významných i zajímavých zjištění, která studie přinesla, zhodnocení dosažení vytyčených cílů výzkumu, doporučení pro pedagogickou praxi a také zamyšlení nad využitelností poznatků ve vlastní budoucí praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.