Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Animace funkce převodů s ohebnými převodovými členy
Dolíhal, František ; Franke, Jakub (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je věnována tvorbě animací, které jsou zaměřeny na řemenové převody a řetězový převod. Obsahem práce je výběr zobrazovaných principů, shromáždění odpovídajících teoretických vztahů, převod těchto vztahů do prostředí animace a finální demonstrování vybraných jevů za pomocí výstupních výukových animací. Práce se věnuje těmto tématům: kinematické a dynamické parametry převodu se skluzem a beze skluzu, průběh sil po neutrálním vláknu plochého, respektive klínového řemene a efekt mnohoúhelníku zapříčiňující nerovnoměrný chod řetězového převodu.
Vliv huštění pneumatik na spotřebu paliva a výkonnost traktorové soupravy
Čuba, Norbert
Bakalářská práce se zabývá vlivem nahuštění pneumatik traktoru na spotřebu paliva, prokluz a výkonnost traktorové soupravy v terénních podmínkách. Zaměřuje se na výstupní parametry stroje jako je prokluz pneumatik a hodinová spotřeba paliva. Vlastní měření těchto parametrů proběhlo při třech různých tlacích v pneumatikách a za dodržení konstantní hloubky zpracování půdy. Výsledkem terénního měření je potvrzení skutečnosti, že na základě nižšího tlaku v pneumatikách vzniká menší prokluz kol a současně menší spotřeba stroje. Tyto výsledky jsou zpracovány v tabulkovém a grafickém provedení.
Analýza výstupních parametrů traktorové soupravy na zpracování půdy v podmínkách soukromé farmy
Kokeš, Matěj
Abstrakt V diplomové práci je popsán současný stav v konstrukci strojů na zpracování půdy a zhodnocení vlivu nastavení tříbodového závěsu traktoru a pracovního stroje na výstupní parametry souprav. V rámci diplomové práce, byla provedena experimentální měření na dvou soupravách s návěsným kypřičem a návěsným pluhem. U první soupravy byl zkoumán vliv zatížení přední nápravy a otáček motoru na výkonnost traktoru, zatímco u druhé soupravy byl zkoumán vliv síly v horním táhle, dotížení hnacích náprav a otáček motoru na výstupní parametry traktoru. Výsledky obou měření ukázaly, že při správném nastavení traktoru klesá prokluz a spotřeba paliva, což vede ke zvýšení výkonnosti a efektivity práce.
Analýza dynamické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení
Telvák, Radek ; Michalička, Vladimír (vedoucí práce) ; Braum, Zdeněk (oponent)
Název: Analýza dynamické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení Cíl: Cílem této práce je zjistit výslednou rázovou sílu vznikající u vybraných samosvorných systémů při rozdílných hodnotách pádového faktoru. Vypočítat jakých maximálních hodnot délky pomocné Reep šňůry a maximální hmotnosti břemene lze dosáhnout, aniž by systém selhal. Zjistit korelaci mezi velikostí rázové síly a délkou prokluzu. Metody: Tato práce popisuje experiment, při kterém byla zjištěna výsledná rázová síla působící na samosvorný systém při rozdílných pádových faktorech. Pro analýzu byla vybrána 6mm Reep šňůra a 11mm lano a samosvorné uzly používané v technikách vojenského lezení. Testování probíhalo v polygonu na pádové věži. Každý ze samosvorných uzlů byl podroben pěti testům při stejném pádovém faktoru. Jednotlivé uzly mezi sebou byly statisticky porovnány z hlediska rázové síly a prokluzu. Pomocí přímé úměrnosti byly zjištěny hodnoty maximální délky pomocné Reep šňůry a hmotnosti břemene. Korelační analýzou byl zjištěn vzájemný vztah mezi rázovou silou a prokluzem. Výsledky: Bylo zjištěno, že při všech měřených hodnotách pádového faktoru, dosahoval nejnižších hodnot výsledné rázové síly Vánočkový prusík a pád tedy tlumil nejvýrazněji. Zároveň u Vánočkového prusíky byly naměřeny nejdelší průměrné délky...
Animace funkce převodů s ohebnými převodovými členy
Dolíhal, František ; Franke, Jakub (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je věnována tvorbě animací, které jsou zaměřeny na řemenové převody a řetězový převod. Obsahem práce je výběr zobrazovaných principů, shromáždění odpovídajících teoretických vztahů, převod těchto vztahů do prostředí animace a finální demonstrování vybraných jevů za pomocí výstupních výukových animací. Práce se věnuje těmto tématům: kinematické a dynamické parametry převodu se skluzem a beze skluzu, průběh sil po neutrálním vláknu plochého, respektive klínového řemene a efekt mnohoúhelníku zapříčiňující nerovnoměrný chod řetězového převodu.
Analýza statické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení
Telvák, Radek ; Michalička, Vladimír (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název: Analýza statické pevnosti samosvorných uzlů používaných ve vojenském lezení. Cíl: Zjištění pevnosti vybraných uzlů při statickém zatížení na nízko průtažných lanech. Metody: Tato bakalářská práce popisuje laboratorní experiment, díky kterému byl zjištěn vliv samosvorných uzlů na pevnost pomocné Reep šňůry navázané na nízko-průtažné lano při statickém zatížení. Pro analýzu byla vybrána 6mm Reep šňůra a 10,5mm lano a samosvorné uzly používané v technikách vojenského lezení. Testování probíhalo na vertikálním zkušebním zařízení. Každý z vybraných uzlů byl podroben deseti pokusům. Jednotlivé uzly byly mezi sebou porovnány z několika hledisek, a to prvního prokluzu, délky prokluzu, maximální pevnosti, poklesu nominální pevnosti a bodu selhání. Výsledky: Nejvyšší průměrné hodnoty prvního prokluzu a maximální pevnosti dosahoval Vánočkový prusík. Nejnižší hodnota délky prokluzu byla naměřena u samosvorného uzlu Blake. U Blakeova uzlu v porovnání s ostatními z vybraných uzlů byl zjištěn nejnižší pokles nominální pevnosti a to o 14 %, naopak nejvyšší pokles nominální pevnosti je u Vánočkového prusíku. Pomocná Reep šňůra selhala v 81 % všech pokusů. Klíčová slova: vojenské lezení, samosvorný uzel, pevnost uzlu, prokluz, bod selhání, nominální pevnost
Regulace přítlaku lamelových spojek dvouspojkové převodovky
Horák, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá způsoby regulace rozjezdových spojek osobních automobilů a zejména převodovky DQ200, která má suché lamelové spojky. V úvodu práce jsou popsán princip přenosu točivého momentu spojkou a velikost přítlačné síly, následně je popsán konstrukční princip rozjezdových spojek. Následuje popis ovládání uvedených druhů spojek. Praktická část se zabývá možnostmi regulace ve velmi širokém pásmu, ze kterého je zvolena úzká část, která bude pro jízdní vlastnosti nejlepší. V další části je jízdními zkouškami nalezen vhodný způsob regulace spojek na základě jízdních dat. Následně jsou způsoby regulace spojek z užšího výběru testovány z hlediska akustiky. Na základě měření jízdních dat a akustiky je zvolen nejvhodnější způsob regulace spojek převodovky DQ200.
Řízení výukové modelu „ABS“
Kubisz, Jan ; Spáčil, Tomáš (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá oživením výukového modelu pro simulaci brzdění s ABS, určením parametrů tohoto modelu a následným použitím těchto parametrů pro sestavení simulačního modelu. Druhou částí je vytvoření dvou regulátorů pro varianty se znalostí rychlosti vozovky a bez znalosti rychlosti vozovky. Vytvořené regulátory se následně otestují na reálné soustavě pro ověření jejich funkčnosti.
Stanovení poloměru otáčení u traktorů Zetor Forterra 140 HSX, Zetor Proxima 120 Power a Zetor 7745 Turbo pro potřeby počítačových modelů
ZLOCH, Jan
Hlavním cílem této diplomové práce je stanovení poloměrů otáčení vybraných traktorů (Zetor Forterra 140 HSX, Zetor Proxima 120 Power a Zetor 7745 Turbo) na třech odlišných typech povrchů při různých rychlostech. Literární část se v krátkosti zabývá významem a historickým vývojem traktorů, jsou uvedeny základní poznatky z trakční teorie, osvětlena problematika sil působících na odvalující se kolo a v neposlední řadě se blíže zabývá konstrukcí podvozkových částí traktorů. Praktická část je převážně zaměřena na stanovení poloměrů otáčení jednotlivých traktorů na třech stanovených typech povrchů při třech stanovených rychlostech. Diskuze se pak převážně zabývá porovnáním poloměrů otáčení splňujících normu ČSN 30 0552 s poloměry udanými výrobcem traktorů.
Vliv podvozku na tahové vlastnosti traktorů
Chmelař, Zdeněk ; Havlíček, Miroslav (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedena analýza současného stavu v konstrukci podvozků traktorů, dále je uvedena metodika hodnocení vlivu podvozků na tahové vlastnosti traktorů. Hlavním cílem práce bylo provedení analýzy a závěru naměřených tahových vlastností vybraných traktorů stejné výkonové i hmotností kategorie s různou konstrukcí podvozku. Naměřené a vypočtené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Při vyhodnocování tahových vlastností byly sledovány závislosti tahového výkonu a prokluzu v závislosti na tahových silách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.