Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sestra mezi bratry
PULKRÁBKOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce se zabývá postavením sestry v sourozenecké skupině bratrů. Jejím cílem je proniknout do vztahů mezi sourozenci, hlavně do těch mezi sourozenci opačného pohlaví, a zjistit, jaký vliv má na sestry vyrůstání jen s bratry. Teoretická část se zaměřuje na různé aspekty sourozeneckých vztahů, jako je pořadí narození, věkové rozdíly mezi jednotlivými sourozenci a pohlaví jednotlivých sourozenců. Výzkumná část se pomocí kvalitativního výzkumu snaží zachytit prožívání a zkušenosti dívek v sourozeneckých skupinách hochů, vztahy mezi nimi a jejich sourozenci a dopady, které na ně vyrůstání s bratry mělo. Také se snaží zjistit, zda dívky výrazně pociťovaly absenci sestry a zda měly někoho, kdo jim chybějící sestru nahrazoval. Tento výzkum je prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi respondentkami.
Sourozenci v předškolním věku v mateřské škole
Rindošová, Milena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
ANOTACE: Rodina je místem, kde dochází k prvním sociálním vztahům a vazbám. Každý jedinec, má potřebu kontaktů s jinými lidmi. Ještě před dovršením tří let věku dítěte roste v každém touha být ve společenství vrstevníků. Tyto první kontakty dítě zažívá v rodině se sourozenci a v mateřské škole. Sourozenecká skupina vymezuje osobnost jedince, má vliv na jeho osobnostní charakteristiky a chování. Vědomí sama sebe se buduje prostřednictvím vztahů k druhému. Jakou roli bude dítě v rodině mít, je spjato s mnoha faktory, kterými jsou: počet sourozenců v rodině, pořadí narození sourozenců, věkový rozdíl a pohlaví. Následně záleží na výchovném přístupu rodičů. Vstup dítěte do mateřské školy je velkou životní změnou pro dítě i pro celou rodinu. Aby vstup proběhl hladce, musí být dítě připraveno odloučit se od rodičů, zvykat si na nové prostředí, na společenství vrstevníků, najít si svou vlastní identitu. Jak proběhne vstup a adaptace do skupiny vrstevníků, záleží na stupni socializace předškolního dítěte. V diplomové práci se zabývám na základě poznatků z rozhovorů, dotazníků a pozorování porovnáním schopností a dovedností sourozeneckých dvojic při nástupu do mateřské školy. Ve výzkumu se soustřeďuji zejména na to, zda ovlivnilo adaptaci mladšího sourozence vědomí, že v mateřské škole má staršího sourozence a jakým...
Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů
Fialová, Kristýna ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů ABSTRAKT: Text se zabývá specifiky ve vztahu rodič - sourozenec dítěte s mentálním postižením. Snaží se odpovědět na otázku, jaká rodičovská očekávání a nároky klade na sourozence rodinná situace a v čem se tyto požadavky liší od přístupu k dítěti s mentálním postižením. Klíčová slova: Rodinné vztahy, Sourozenecké vztahy, Mentální postižení, Výchova a výchovné postoje
Umístění sourozenců v dětském domově
NOVOTNÁ, Jana
Tato bakalářská práce s názvem umístění sourozenců v dětském domově, se zabývá především problematikou umístění sourozenců do stejného dětského domova či jedné rodinné skupiny v dětském domově, které je ze zákona doporučováno. Hlavním cílem práce je zjistit jak jsou udržovány vztahy sourozenců v ústavní péči. V bakalářské práci jsem si stanovila hlavní výzkumnou otázku. Jak jsou udržovány vztahy v dětském domově?Teoretická část práce popisuje současnou situaci týkající se ústavní výchovy, rozdělení typů ústavní výchovy a podrobné popsání současné podoby dětského domova se školou, důvody pro které mohou být děti umístěny do tohoto zařízení, práva a povinnosti dětí v dětském domově se školou, činnosti prováděné v dětském domově se školou a sourozenci umístěny do dětského domova se školou. Teoretická část dále pojednává o postavení dítěte v sourozeneckých vztazích o tzv. sourozeneckých konstelacích. Jaké postavení v rodině má jedináček, prvorozený či benjamínek.Pro empirickou část byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru se sourozenci v dětském domově rodinného typu. Chtěla jsem vytvořit ucelený obraz, a proto jsem prováděla zkoumání v přirozených podmínkách dětí. Rozhovory probíhaly v období červen 2014 březen 2015, bylo osloveno celkem 15 dětí v pěti rodinných skupinách, které jsou umístěny v dětském domově se svými sourozenci. Těmto dětem jsem položila několik otázek. Otázky se týkaly vztahů k biologické rodině, k sourozencům, k ostatním dětem v dětském domově a k dospělým z dětského domova. Všechny tyto vztahy spolu úzce souvisí a ovlivňují i v budoucnu život jedince. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila kazuistiku a názorně jsem vztahy mezi sourozenci, rodinou, dětmi v dětském domově, vychovateli zakreslila do sociogramů. Kazuistiku jsem zvolila, protože je nejznámější formou kvalitativního výzkumu a umožní podrobnější popis případu jedné osoby nebo jednoho problému. Pomáhá sestavit komplexní obraz dané problematiky. Zvolila jsem kazuistiku sociální skupiny, někdy specifikovanou přesněji, jako rodinou. Kazuistiku jsem využila proto, že jsem chtěla sledovat vývoj vztahů mezi jedinci v dané sociální skupině. Pro jasnější, přesnější a srozumitelnější znázornění jsem ke kazuistice připojila sociogramy. Z výsledků praktického výzkumu vyplynulo, že k umístění sourozenců do společného dětského domova či společné rodinné skupiny se musí přistupovat s individuálním ohledem na podmínky, které vycházejí již z biologické rodiny. Se sourozenci se musí pracovat již v diagnostickém ústavu a podle výsledků práce, vyhodnotit správně vztahovou situaci. Jsou sourozenci, kdy umístění je velmi vhodné a podnětné pro celý život dítěte, ale jsou i takové sourozenecké skupiny, kdy společné zařazení dětí je kontraproduktivní. Výsledky bakalářské práce mohou být využity k individuálnějšímu přístupu při zařazování sourozenců do dětského domova a tím zabránit konfliktům nebo naopak odcizení sourozenců umístěných v dětském domově. Přínos mojí bakalářské práce vidím ve využití výsledků v každodenní práci osob pracujících s dětmi v dětském domově. Je dobré využít tyto poznatky ke zkvalitnění práce a individuálnímu přístupu ze strany vychovatelů. Zjištěné informace vnášet do praxe ve prospěch nejlepšího zájmu dítěte. Je potřeba si uvědomit, jak výrazně, jako pracovník v dětském domově, mohu ovlivnit osobnost každého dítěte, které potkám během své profesní praxe v dětském domově. Vztahy a formování sourozeneckých vztahů jsou pro jedince zásadní a nelze je v životě opomenout.
Sourozenecké konstelace
SCHORNÍKOVÁ, Soňa
Tématem této diplomové práce je teorie sourozeneckých konstelací. Dle této teorie se uvádí, že pořadí, v jakém se v rodině narodíme, nás může ovlivnit v mnoha důležitých životních oblastech. Hlavním cílem je ověření této teorie. Teoretická část definuje pojem sourozenecké konstelace, stručně pojednává o vývoji zkoumání této teorie a zároveň přináší informace o jejích rozdílných interpretacích u vybraných autorů. Dále se zabývá stereotypy ve výchově, které způsobují rozdíly v charakteru jedinců narozených v určitém pořadí a poskytuje popis jejich typických povahových rysů. Praktická část je zaměřena na ověřování teorie sourozeneckých konstelací pomocí dotazníku. Dotazník je koncipován na základě literatury o sourozeneckých konstelacích tak, aby obsáhl stěžejní fakta, která se vztahují k jednotlivým sourozeneckým pozicím. Dotýká se i vztahu respondentů k rodičům a sourozencům, ve snaze zjistit přítomnost rivality a žárlivosti v rodinném prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.