Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Kinematika zavěšení vozidla pro autokros
Zubíček, David ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zjištěním kinematických bodů přední a zadní nápravy autokrosové bugyny a provedení analýzy kinematických charakteristik zavěšení s popisem jejich vlivů na chování vozidla.
Návrh zařízení pro měření a seřízení podvozku závodního automobilu.
Hejtmánek, Petr ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro měření geometrie a seřízení podvozku závodního automobilu. Byly vypracovány dvě varianty měřícího systému, postup měření každého systému byl popsán. Následuje analýza napjatostí hlavních částí zařízení. Poslední část tvoří rozbor faktorů ovlivňujících přesnost měření.
Vliv kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla
Trnková, Lucie ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem kinematiky zavěšení na jízdní vlastnosti vozidla. V první části práce jsou představeny základní parametry kinematiky zavěšení a jejich teoretický vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Za účelem provedení simulací jsou vytvořeny dva multibody modely vozidel, z nichž jeden vychází z off-roadového vozidla, u něhož došlo k výrazné změně zavěšení. Pro každý model je dále uveden popis a porovnání kinematických charakteristik různých variant nastavení jejich zavěšení. Hlavní část práce se zabývá analýzou vlivu jednotlivých změn zavěšení na jízdní vlastnosti při zvolených jízdních manévrech. Výsledky simulací jsou kvalitativně i kvantitativně zhodnoceny a výsledné poznatky jsou v závěru přehledně shrnuty.
Analýza kinematiky zavěšení MacPherson
Trnková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem polohy významných bodů zavěšení MacPherson na kinematické charakteristiky. První část obsahuje popis vybraných parametrů zavěšení, jejich vlivu na jízdní vlastnosti automobilu a popis zavěšení MacPherson. Dále je na základě poskytnutých dat vypracovaná detailní analýza vlivu kinematických bodů na jednotlivé charakteristiky. V závěru jsou veškeré poznatky přehledně shrnuty tak, aby mohly sloužit jako návod pro změnu kinematických charakteristik.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Měření a seřízení geometrie náprav závodních vozidel
Vanda, Marek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení pro měření geometrie a seřízení podvozku závodního automobilu. Na základě analýzy předchozího teoretického konstrukčního návrhu byl vytvořen reálný prototyp měřícího zařízení a navrhnut vhodný postup pro měření. Další část tvoří rozbor chyb ovlivňujících přesnost měření. Poslední část je věnována zhodnocení získaných výsledků na základě několika provedených měření pomocí vytvořeného prototypu měřícího zařízení.
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Konstrukční návrh úhlové kyvadlové nápravy
Vondrák, Zdeněk ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá kyvadlovou úhlovou nápravou na závodním vozidle Škoda 130RS pro skupinu V. Na nápravě je provedena kinematická analýza, analýza napjatostí jednotlivých dílů a konstrukční návrh nápravy na základě analýz. Konstrukční návrhy nápravy a úchytů jsou řešeny s ohledem na jednoduchost výroby, snížení hmotnosti a snížení maximálních redukovaných napětí. Nastavení geometrie nápravy (sbíhavost a odklon kola) je realizováno změnou polohy úchytů na karoserii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.