Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inspekce kvality sociálních služeb
Marešová, Veronika ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Diplomová práce "Inspekce kvality sociálních služeb" pojednává o problematice nízké kvality sociálních služeb, se změřením na kontrolu kvality sociálních služeb. Jejím hlavním cílem je zhodnotit pozici aktérů (inspektorů a poskytovatelů sociálních služeb) procesu inspekce sociálních služeb a navrhnout doporučení pro jeho zlepšení. V práci je charakterizována historie sociálních služeb, na kterou navazuje problematika v oblasti inspekce sociálních služeb. Práce se opírá o princip subsidiarity, teorii důvěry, teorii vládních a tržních selhání, dále teorii informační asymetrie a teorii byrokracie. Dále práce zahrnuje standardy kvality sociálních služeb, značku kvality a management v sociálních službách. Práce také obsahuje samotný proces inspekce sociálních služeb. Na tuto kapitolu navazuje rámec kvality sociálních služeb. Další část práce je věnována použitým metodám výzkumného šetření. V závěru jsou uvedeny doporučené oblasti ke změnám, vedoucím k zvýšení účinnosti a efektivnosti procesu inspekce sociálních služeb.
Poslání v životě organizace
Nováková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Suchel, Jakub (oponent)
Magisterská práce s názvem "Poslání v životě organizace" se zabývá fenoménem poslání. Práce je úzce zaměřena na oblast týkající se nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby pro cílovou skupinu seniorů. V teoretické části pojem poslání definuji dle standardů kvality sociálních služeb a z pohledu odborné literatury. Dále ho nahlížím v souvislostech potřeb a velikosti cílové skupiny a společenské poptávky skupiny podporovatelů organizace. V dalších kapitolách se věnuji tématu poslání v kontextu strategického plánování, fundraisingu, public relations a v neposlední řadě organizační kultury. V empirické části prezentuji realizaci kvalitativního výzkumu. Výzkum jsem uskutečnila pomocí přístupu případové studie ve dvou organizacích poskytujících registrované sociální služby seniorům. Cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají poslání organizace její zaměstnanci? Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného dotazování. Výsledkem je následující tvrzení, které je platné pro oba případy: Všichni zaměstnanci jsou schopni interpretovat poslání své organizace skrze své vlastní hodnoty a zkušenosti. To, zda zaměstnanec poslání sdílí, či nesdílí, nebo považuje jeho část za formální, závisí na tom, jaké zásadní překážky při výkonu své práce potkává. V...
Vliv supervize a pracovního hodnocení na motivaci pracovníků působících v sociálních službách
Mrázková, Alena ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu pracovního hodnocení a supervize na motivaci pracovníků nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Na supervizi a pracovní hodnocení je nahlíženo jako na povinnosti poskytovatele sociálních služeb stanovené ve standardech kvality sociálních služeb. Zaměřuje se na účinek supervize a pracovního hodnocení na pracovní motivaci. V části o pracovní motivaci jsou popsány role v motivačním procesu (role pracovníka a role nadřízeného), jsou představeny dvě základní teorie motivace (Maslowova a Herzbergova) a popsána nebezpečí spojená s pomáhajícími profesemi související s pracovní motivací (syndrom pomáhajících a syndrom vyhoření). V práci dále jsou představeny nástroje působení na motivaci pracovníků, zaměstnanců sociální služby, např. finanční ohodnocení, vzdělávání. Pozornost je věnována především nefinančnímu působení na motivaci zaměstnanců. Vybrané dva nástroje ke zvyšování motivace pracovníka, supervize a pracovní hodnocení, jsou popsány podrobně, především jejich základy, funkce, formy a způsoby provádění, jejich účel a přínos. V praktické části bylo ověřeno, zda se supervize a pracovní hodnocení provádí ve všech nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a zda jsou jimi ovlivňováni všichni pracovníci této sociální služby. Dotazníkovým šetřením jsme zjišťovali, jak...
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Ochrana uživatele služeb nízkoprahového zařízení pro děti a mládež před předsudky a negativním hodnocením
POSTLOVÁ, Erika
Práce se zabývá opodstatněností ochrany klienta nízkoprahového zařízení před předsudky a negativním hodnocením. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením je jedním z kritérií standardů kvality sociálních služeb v ČR a zároveň měřítkem pro její hodnocení. Toto kritérium bude pravděpodobně z české legislativy vypuštěno, proto se práce zabývá důsledky, které by tato změna mohla přinést. První kapitola se věnuje ochraně uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením z hlediska české legislativy. Také je zde popsána problematika předsudků a negativního hodnocením z pohledu různých vědních disciplín, které se tímto předmětem zabývaly. Druhá kapitola poskytuje ucelený přehled o činnosti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v ČR. Třetí kapitola reflektuje požadavek ochrany uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež (NZDM). Na základě této reflexe je určena opodstatněnost výše jmenovaného požadavku v NZDM, a to z hlediska etiky a práva. V této části jsou zohledněny i praktické otázky a činitele, které do této oblasti vstupují. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením klienta NZDM je eticky opodstatněna, ale není dobrým nástrojem pro hodnocení kvality služby, protože na jejím základě není možné posoudit, zda je v NZDM naplňována nebo není. Koncipování tohoto požadavku je v rozporu s dvěma paragrafy zákona o sociálních službách. Ochrana uživatele služby před předsudky a negativním hodnocením je velice úzce propojena s jinými dokumenty zabývající se lidskými právy, které musí NZDM splňovat. Z čehož vyplývá, že pokud bude reflektovaný požadavek ze standardů sociálních služeb vypuštěn, tak nevymizí zcela. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením by měla být rozhodně v povědomí pracovníků NZDM, ale hodnotit na jejím základě kvalitu služby je zavádějící.
Interpretace a přístup sociálních pracovníků k standardům kvality sociálních služeb
SKALOVÁ, Anna
Práce zjišťuje interpretaci a přístup sociálních pracovníků k standardům kvality sociálních služeb, jak z hlediska žité praxe, tak z hlediska individuálního pojetí a chápání samotnými pracovníky, zejména s ohledem na jejich praxi v konkrétní organizaci. Práce se věnuje také interpretaci a přístupu sociálních pracovníků k ochraně základních lidských práv a svobod uživatelů ve standardech kvality. Práce teoreticky mapuje a zachycuje současnou situaci v oblasti standardů kvality a chystané změny. Interpretace a přístup ke standardům kvality je zjišťován analýzou rozhovorů se sociálními pracovníky na toto téma. Práce se věnuje ochraně lidských práv v sociálních službách a jejich garanci formou vybraných standardů kvality, a zkoumá standardy kvality z hlediska hodnot, práv a svobod klientů, které jsou jimi chráněny. Práce popisuje, zda a jak sociální pracovníci vnímají hodnoty, lidská práva a svobody, které jsou skryté za standardy kvality sociálních služeb a jak je interpretují a využívají ve své praxi, což je doloženo názory sociálních pracovníků. Standardy kvality sociálních služeb jsou zkoumány také z hlediska etického, především práce eticky hodnotí a rozebírá přístup sociálních pracovníků ke standardům kvality.
Motivace k profesi sociální práce
KOŽURIKOVÁ, Magda
Práce se zabývá motivací, která vede sociální pracovníky k tomu, že se rozhodli pro výběr této profese. Poukazuje hlavně na to, že sociální pracovník svou profesi nemusí vždy vykonávat na základě čistých motivů, ale mnohdy mohou být jeho motivy pro pomáhaní ne zcela správné. I přes tuto skutečnost však nelze říci, že takovýto pracovník je pro sociální práci nevhodný. Jde pouze o to, uvědomit si odkud touha po pomáhání druhým pramení a naučit se s tím pracovat. Teoretická část práce má tedy vést čtenáře, kteří se v pomáhajících profesích pohybují k tomu, aby se zamysleli nad tím, co je vede k pomáhání a své poznání využili ku prospěchu svému a svých klientů. V závěru teoretické části se zabývám syndromem vyhoření, který může být následkem neřešených stinných motivů u pracovníka a dále také otázkou správné motivace a péči o ní. Praktická část obsahuje studii prováděnou prostřednictvím dotazníku, který byl určen sociálním pracovníkům/pracovníkům v sociálních službách v organizacích Moravskoslezského kraje. Zabývá se studiem motivace (tzn. motivace při výběru profese, jaký vliv má na motivaci délka praxe, péče o motivaci pracovníků v organizacích, pozitivní a negativní působení faktorů na motivaci).
Sociálně terapeutická dílna očima uživatelů
SEVEROVÁ, Simona
Práce se zabývá spokojení uživatelů o.s. FOKUS Tábor s poskytovanou službou sociálně terapeutické dílny. V teoretické části jsou představeny dvě základní skupiny duševního onemocnění. Dále tato část popisuje rehabilitaci dlouhodobě duševně nemocných. Cílem výzkumu je získat vyjádření uživatelů k celkovému hodnocení služby sociálně terapeutické dílny o.s. FOKUS Tábor. Praktická část je zakončena prezentací zjištěných dat, přičemž nejvíce jsou rozpracovány tyto tři oblasti - zjišťování spokojenosti uživatelů v poskytované službě, informovanost uživatelů o pravidlech podávání námětů, stížností a připomínek.
Specifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi
HONZÍKOVÁ, Eva
Téma diplomové práce {\clq}qSpecifika telefonní krizové intervence obětem obchodu s lidmi`` bylo zvoleno z důvodu vlastních zkušeností autorky. Diplomová práce se snaží zmapovat komplexní obraz specializované linky důvěry pro obchodované osoby a zjistit jaké má linka specifika v porovnání s linkou pro běžnou populaci. Obchod s lidmi je trestný čin, při němž dochází k hrubému porušování lidských práv. Rozšíření v Evropě posledních let se dává často do souvislosti se specifickou migrační situací, proto se jedná o aktuální téma. Vzhledem k tomu, že je obchod s lidmi rozsáhlý po celé ČR, obětem je zamezen volný pohyb a jsou vytrženy ze známého prostředí, je důležitý kontakt s neomezenou dostupností. Z tohoto důvodu bývá prvotní kontakt s oběťmi obchodu často formou telefonní krizová intervence, která by měla být velice profesionální. Teorie práce se zabývá telefonní krizovou intervencí, obchodem s lidmi, pracovníky a klienty. Je vysvětleno zasazení TKI do kontextu a objasnění forem a druhů služby. Blíže je popsáno internetové poradenství. Jsou vyjasněny postupy práce na běžné lince důvěry a popsány základní principy služby. Dalším okruhem byly pracovníci na lince důvěry, jejich výcvik, týmová spolupráce a supervize. Obchod s lidmi tvořil následující kapitolu a rozkrýval problematiku legislativy, mechanizmu obchodu s lidmi, formy, trasy, příčiny a následky. Posledním okruhem byla klientela, která objasňovala použití termínu obchodovaná osoba a oběť obchodu s lidmi, a popisovala rizikové klienty na linkách důvěry. Cíle práce byly zjištění specifiky telefonní krizové intervence v problematice obchodu s lidmi. Porovnat předpoklady pracovníka pro specializovanou telefonní krizovou intervenci s běžnou telefonní krizovou intervencí, fungující pro celou populaci. Zmapovat postupy práce v rámci telefonní krizové intervence. Zmapovat postupy práce v rámci internetového poradenství. Autorka se domnívá, že cíle práce byly splněny. Vzhledem k uvedeným cílům práce byl využit kvalitativní výzkum. Data získala autorka metodou dotazování. Jako technika sběru byl vybrán polostrukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Rozhovor trval přibližně hodinu a tvořil dva okruhy. Výzkumný soubor obsahoval dvě skupiny respondentů - pracovníků, poskytujících službu telefonní krizové intervence. Jednou skupinou bylo 10 pracovníků, které pracují na specializované lince, zaměřené na obchod s lidmi. Druhou skupinu představovalo 10 pracovníků, poskytující telefonní krizovou intervenci široké populaci. Na základě výsledků vzešlých z kvalitativního šetření stanovila autorka následující tři hypotézy. Potřebnost základního kurzu telefonní krizové intervence je shodná pro pracovníky běžné i specifické linky. Pracovník specializované linky se liší od pracovníka běžné linky především v důrazu na servis právních informací. Služebně mladší konzultantky linky pro obchodované osoby nevnímají její specifika. Autorka zastává názor, že práce by mohla být užitečná pro organizace zajišťující specializované linky pro oběti obchodu s lidmi.
Specifika restriktivní praxe v sociálních službách.
FRYČ, Vladislav
Práce se zabývá nedostatečně zmapovanou problematikou restrikcí v sociálních službách a zamýšlí se nad jejich používáním vůči klientům. Nejprve je zmíněn vývoj sociálních služeb směrem k jejich dnešnímu pojetí. Na podkladě zákona o sociálních službách jsou vymezeny důležité pojmy vztahující se přímo k poskytovaným sociálním službám. V souvislosti se zákonnou úpravou jsou poté definovány restrikce a restriktivní opatření v sociálních službách, jejichž vnímání je konfrontováno s pojetím lidských práv a lidské důstojnosti. V závěru práce jsou popsány a řešeny situace, ve kterých dochází k porušování lidských práv klientů, včetně přístupů, kterými bychom porušování lidských práv mohli předcházet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.