| |
|
Analýza přímého prodeje ve společnosti Southwestern
Mikulík, Miroslav ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Má bakalářská práce je zaměřená na využití přímého prodeje jako metodu distribuce a prodeje výrobků a služeb. Analyzuji produkci prodejců americké společnosti Southwestern a navrhuji možná zlepšení jejich výkonu. Teoretická část je věnována úvodu do problematiky přímého prodeje, historii, postavení v dnešním světě a profilu prodejců s využitím dostupné literatury a údajů. Část je věnována i multilevel marketingu, marketingovému mixu, obecnému popisu postupu a nakonec struktuře otázek kladených během procesu prodeje. Hlavním motivem praktické části je analýza produkce prodejců americké společnosti Southwestern, která přímého prodeje využívá k distribuci svých výrobků a služeb. Využiji interních dat, které jsem dostal k dispozici. Stručně popíši trh, na kterém se vyskytuje, produkty, komunikační mix a organizační strukturu. Závěr obsahuje doporučení ke zvýšení průměrné produkce prodejců společnosti Southwestern.
|
|
Možnosti orientace přímého prodeje ve vybraném tržním prostředí
Hapáková, Veronika ; Koudelka, Jan (vedoucí práce)
V mojí bakalářské práci se věnuji přímému prodeji jako jedné z distribučních cest a navrhuji zlepšení výběru a trénování nových prodejců v americké společnosti Southwestern. Práce je rozdělena na teoretickou část, kde podle dostupné literatury popisuji definici přímého prodeje, jeho začlenění v marketingovém mixu a jako součást multilevel marketingu. Dále zde v obecné rovině popisuji průběh náboru a výběrového procesu prodejců a komunikaci s různými typy osobností. Teoretickou část uzavírá detailní popis cyklu prodeje. Praktická část je věnována společnosti Southwestern, která využívá přímý prodej k distribuci vzdělávacích produktů. Představím historii společnosti, její organizační strukturu, produktové portfolio a její letní program pro studenty vysokých škol. Těžištěm pro mne jsou řízené rozhovory s prodejci společnosti. Závěr mojí práce obsahuje doporučení pro zlepšení výběru a tréninku nových prodejců společnosti Southwestern.
|
|
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
KRCHOVÁ, Ladislava
Problém ochrany spotřebitele je stále aktuální a týká se většiny z nás. Ochrana spotřebitele by neměla být prioritou pouze pro spotřebitele, ale i pro celou společnost. Článkem ochrany spotřebitele je existence dostačujících právních norem, dozorových orgánů, ale i spotřebitelských organizací. Úkolem těchto organizací je poskytování informací, poradenství a výchova a vzdělávání spotřebitelů. Ve své práci se věnuji zejména reklamacím a odpovědnosti za vady v oblasti města Tábor. Cílem této práce je zjištění povědomí respondentů o znalostech, uplatňování spotřebitelských práv, dále o využívání služeb spotřebitelských organizací. K naplnění těchto cílů byl proveden marketingový výzkum a při zpracovávání výsledků bylo spolupracováno se sdružením obrany spotřebitelů SOS, o.s. Z jeho výsledků je patrné, že spotřebitelé z Táborska vědí, kde informace o ochraně spotřebitele najít, ve většině oblastech ochrany spotřebitele znají svá práva a vědí jak se v případě nedodržování zákonů bránit.
|
|
Etické aspekty vztahu "nabídka - poptávka"
ŘEHKA, Martin
Práce se zabývá vztahy v obchodním prostředí se zaměřením na etické aspekty vztahu nabídky a poptávky. První část práce se zabývá terminologickým popisem, druhá část pak pohledem ze strany prodávajících. Náhledem z druhé strany, tj. ze strany poptávky, se zabývá třetí část práce a v posledním bodě je uveden jejich vzájemný vztah. Cílem je pak ukázat důležitost správného morálního chování v obchodním prostředí, upozornit na nejčastější nemorálního chování a jejich důsledky, a dále uvést, jak se může morální chování vyplatit ve strategii nabízejícího či poptávajícího s výhledem do budoucna.
|
|
Přímý prodej v ČR a ochrana spotřebitele
Čechová, Pavla ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent)
Práce charakterizuje obchodní metodu přímého prodeje. Vyzdvihuje její výhody a nevýhody pro distributory a pro spotřebitele. Část o ochraně spotřebitele se zabývá regulací ve světě, v Evropské unii a posléze v České republice, přiblížen je zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník. Praktická část blíže popisuje společnost Amway. Na závěr je jsou uvedena pravidla úspěšného prodeje.
|
| |