Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Hofmannová, Kateřina ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních dokumentů v kontextu celoživotního vzdělávání, rámcových vzdělávacích programů pro obor užitá malba a jeho vazeb k rámcovým vzdělávacím programům základní školy a základní umělecké školy. V metodické části je v hlavních charakteristikách popsán školní vzdělávací program realizovaný na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské Valašské Meziříčí, kde pracuji. Obsahuje návrhy základních učebních dokumentů, výběr témat a časových dotací pro profilové předměty Praktická cvičení a Technologie, uvádím také příklady realizovaných výukových vzdělávacích aktivit s důrazem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně-technického základu. Cílem metodické části je prezentovat, jak byly v mé pedagogické praxi využity teoretické znalosti, metody, formy a postupy vzdělávání, se zřetelem na oblast motivování a hodnocení žáků.
Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny
Štefanová, Eva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
3 NÁZEV: Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny ABSTRAKT: Tato diplomová práce pracuje s problematikou ruských sloves pohybu. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cvičení a dalších podpůrných materiálů (pracovní listy), které slouží jako rozšiřující materiál pro výuku vybraných sloves pohybu pro začátečníky od třinácti let. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část vymezuje slovesa pohybu z pohledu lingvistického a obecně charakterizuje didaktické postupy při výuce gramatiky cizího jazyka. Praktická část je tvořena souborem cvičení a dalších podpůrných materiálů sloužících k prezentaci a procvičování vybraných sloves pohybu. KLÍČOVÁ SLOVA: slovesa pohybu s prefixem, slovesa pohybu bez prefixu, slovesný vid, didaktické přístupy a principy, praktická cvičení, metodická pomůcka, pracovní list
Pohyby rostlin
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je rešeršního typu a je tematicky zaměřena na pohyby rostlin. Práce se dělí na dva základní celky. První z nich se podrobně zaměřuje na teoretické poznatky o pohybech rostlin získané z české a zahraniční literatury. Pohyby rostlin jsou v ní rozděleny na pasivní a aktivní a jsou detailně popsány. Pasivní pohyby jsou dále děleny podle druhu působícího činitele. Aktivní pohyby se dále dělí na fyzikální a vitální podle toho, zda je mohou vykonávat živé nebo odumřelé části rostlin. V druhé části jsou vypracované návrhy praktických úloh a jejich ověření v praxi souvisejících s tématem pohybů rostlin. Součástí druhé části jsou také výukové prezentace pro žáky středních škol a pro odborné semináře v rámci výuky na gymnáziích.
Praktická cvičení s využitím tématiky plodů tropických a subtropických rostlin ve výuce přírodopisu a biologie
Dvořáková, Šárka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Již název diplomové práce: Praktická cvičení s využitím tématiky plodů tropických a subtropických rostlin ve výuce přírodopisu a biologie vystihuje, jaké základní otázce se následující text věnuje. Tato práce navazuje na mou bakalářskou práci obhájenou v roce 2010 ,,Tropické plody v učebnicích přírodopisu a biologie". Hlavními cíly práce bylo dokončení obsahové analýzy učebnic přírodopisu a biologie pro 2. stupeň ZŠ, nižší ročníky víceletých gymnázií a gymnázia. Zaměřila jsem se na problematiku nesprávného zařazení konkrétních zástupců rostlin do kapitol pro tropické a subtropické plody. Na základě celkové obsahové analýzy učebnic, jako jedné z metod práce, jsem si jako hlavní cíl zvolila zpracování praktických cvičení s tématikou tropických a subtropických plodů. Na základě vyhodnocení dotazníkové šetření, jež sloužilo jako podklad pro tvorbu námětů praktických cvičení a v němž byli osloveny učitelky/učitelé přírodopisu a biologie, jsem se při tvorbě praktických cvičení věnovala především laboratorním cvičením, pracovním listům, návrhům na projektové dny, didaktickým hrám a pracovním listům pro exkurze. Následným cílem bylo ověření jednoho laboratorního cvičení ve výuce. Výsledkem práce je nejen stručné zhodnocení učebnic přírodopisu a biologie pro 2. stupeň ZŠ, nižší ročníky gymnázia a gymnázia z...
Praktická cvičení a modifikace vybraných úloh Biologické olympiády
Filipová, Jana ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hrozinka, Šimon (oponent)
Tato práce shrnuje zařazení praktických cvičení do výuky biologie na středních školách a porovnává je s požadavky ve školních vzdělávacích programech (ŠVP). Dále se zabývá vlivem praktických cvičení na zájem a znalosti studentů a shrnuje některé dosavadní poznatky na toto téma. Z nalezených materiálů vyplývá, že praktická cvičení mají pozitivní vliv a jsou pro studenty přínosná. Součástí práce jsou některé chemické důkazy, vybrané z řady dostupných, které jsou vhodné pro zařazení do výuky. S jejich použitím je možné dokázat přítomnost sacharidů, tuků a proteinů v rostlinách.
Repertoár demonstrací, experimentů a praktických cvičení s problematikou vodních bezobratlých v práci učitele na základní škole a nižším gymnáziu
MATOUŠKOVÁ, Jitka
Diplomová práce analyzuje, do jaké míry jsou praktická cvičení a experimenty s problematikou vodních bezobratlých živočichů začleněna do výuky přírodopisu, resp. biologie na základních školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. Předkládá návrhy laboratorních a terénních praktických cvičení s uvedenou tématikou, vedených s využitím badatelsky orientovaného výučování (Inquiry-based science education). Proveditelnost návrhů praktických cvičení s využitím badatelsky orientovaného výučování ověřuje a výsledky ověření rovněž uvádí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.