Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klikové ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Marek, Petr ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového čtyřválcového zážehového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je popsáno běžné použití zážehových motorů, několik detailů z historie jejich vývoje a současná nejpoužívanější konstrukce. Vlastní text práce se věnuje čtyřem hlavním kapitolám: popis tepelného oběhu, výpočtu sil působících na píst, pevnostní kontroly pístního čepu a oka ojnice. Příloha obsahuje provedení těchto výpočtů a několik grafů. V závěru je zhodnocení provedných výpočtů a uvedení technologických směrů současného vývoje spalovacích motorů.
Pístní skupina řadového čtyřválcového zážehového motoru
Král, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, je pevnostní kontrola pístní skupiny řadového čtyřválcového zážehového motoru. V první části pro zadané termodynamické, geometrické a provozní parametry pístní skupiny uvedeného motoru provedeme výpočet termodynamického cyklu. Dále zjistíme silové účinky působící na pístní skupinu v nejvíce namáhaných okamžicích cyklu. Pro takto zjištěné zatížení pístní skupiny provedeme kontrolu napětí v pístním čepu a pevnostní kontrolu oka ojnice. V závěru porovnáme vypočtené hodnoty napětí s dovolenými hodnotami a zjistíme návrhový koeficient bezpečnosti pro danou součást.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 75 kW
Kalugin, Ivan ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu čtyřdobého, zážehového motoru o výkonu 75 kW. Součástí konstrukčního řešení je zpracovat návrh základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Závěrečná část je věnována pevnostní kontrole kritických průřezů pístu na základě navržené kinematiky klikového mechanismu a indikátorového diagramu.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 43kW
Vaculík, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu výpočtu a konstrukčním řešení pístu pro čtyřdobý zážehový motor o výkonu 43 kW. Dále se tato práce zabývá stanovením základních rozměrů motoru. Píst je navržen tak, aby byl schopen pracovat v těžkých podmínkách, které jsou na něj ve spalovacím prostoru kladeny. Důležitým bodem je pevnostní výpočet pístu, kde ověřuji správnost navržených rozměrů.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového zážehového motoru
Smetana, Roman ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V úvodu práce je uvedeno základní rozdělení zážehových motorů a fáze činnosti zážehových motorů. Vlastní práce obsahuje výpočet termodynamického cyklu a výpočet maximálního tlaku ve válci, navrhnutí základních rozměrů pístní skupiny a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Hnací ústrojí řadového šestiválcového vznětového motoru
Barvík, Rostislav ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Pro návrh motoru je důležitý indikátorový diagram z něhož se určí maximální tlak ve válci. Pomocí tohoto tlaku a doporučených hodnot, vyplývajících ze zadaných parametrů (vrtání, zdvih…) se navrhnou základní rozměry pístní skupiny a ojnice. A dále provedeme pevnostní kontrolu ojnice.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Písty vznětových motorů osobních vozidel
Jašek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pístní skupinou vznětových motorů. Hlavně je zaměřena na písty vznětových motorů. Dále je proveden návrhový výpočet pístu pro vznětový motor a následné vyhodnocení výpočtů.
Pístní skupina řadového čtyřválcového zážehového motoru
Král, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce, je pevnostní kontrola pístní skupiny řadového čtyřválcového zážehového motoru. V první části pro zadané termodynamické, geometrické a provozní parametry pístní skupiny uvedeného motoru provedeme výpočet termodynamického cyklu. Dále zjistíme silové účinky působící na pístní skupinu v nejvíce namáhaných okamžicích cyklu. Pro takto zjištěné zatížení pístní skupiny provedeme kontrolu napětí v pístním čepu a pevnostní kontrolu oka ojnice. V závěru porovnáme vypočtené hodnoty napětí s dovolenými hodnotami a zjistíme návrhový koeficient bezpečnosti pro danou součást.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.