Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Analýza potřeb studentů bakalářského prezenčního oboru Adiktologie
Štěrbová, Tereza ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Východiska: Obor adiktologie je vyučován pod záštitou 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy od roku 2005. Průběžné zjišťování kvality výuky má rozhodující vliv na vývoj tohoto oboru. Analýza potřeb studentů aktuálně studujících obor adiktologie nebyla doposud provedena a zpracována. Hlavní aktuální nástroj k hodnocení studia je anketa ve studijním informačním systému. Otázkou zůstává, jak moc studentům tato forma hodnocení vyhovuje. Cíle: Cílem práce je zmapovat oblast vzdělávacích potřeb studentů bakalářského denního oboru adiktologie a zjistit, jaký styl výuky studenti preferují a naopak. Druhý cíl je ověřit, zda studentům vyhovuje zpětná vazba ve formě ankety ve studijním informačním systému. Metody: Práce byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Studenti byli vybráni metodou totálního výběru a osloveni k vyplnění semistrukturovaného elektronického dotazníku. Získaná data byla zpracována metodou deskriptivní statistiky. Výsledky: Největší potřebu vzdělávání pociťují studenti v oblasti klinické adiktologie (84,9 %, N=45) a adiktologického poradenství (62,3 %, N=33). Studenti preferují interaktivní styl výuky s názornými ukázkami a praktickými nácviky. Anketa ve studijním systému je u 52,8 % respondentů preferovanou formou hodnocení. Zbylých 47,2 % hlasů se téměř rovnoměrně rozdělilo do...
Analýza potřeb klientů terénního programu na Berounsku
Čmelíková, Šárka ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Petruželka, Benjamin (oponent)
Analýza potřeb klientů terénního programu na Berounsku Potřeby klientů terénního programu se liší podle toho, zda je drogová scéna otevřená nebo uzavřená. Diplomová práce se zaměřuje na terénní program na malém městě, kde zpravidla bývá drogová scéna uzavřená. V teoretické části se zaměřuje na výhody a úskalí této lokality, poskytované služby a terénní práce na základech principů harm reduction. V České republice je 53 terénních programů nejenom ve velkých městech, ale i těch menších, kde se přístupy terénní práce přizpůsobují potřebám klientů. Analýza potřeb je jedním z evaluačních nástrojů, který pomáhá hodnotit aktuální potřeby klientů a navrhovat jejich další zlepšení a rozvoj. Cílem práce je popsat rozsah, charakteristiky a potřeby problémových uživatelů a zhodnotit přístupnost dalších služeb na Berounsku. Dílčími cíli práce je monitorování uzavřené drogové scény, potřeba založení kontaktního centra v regionu. Metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, zaznamenávaný na zápisový arch a IN- COME dotazníky s klienty terénního programu na Berounsku. Také proběhla strukturace poskytovaných intervencí od dalších organizací v lokalitě. Výběr výzkumného souboru byl tvořen kombinací metod totálního výběru a záměrného výběru přes instituce. Data byla zpracována pomocí vytvoření datových matic a...
The Pre-listening Stage in L2 Listening Instruction to A2 - B1 Adult Learners.
Ždímalová, Hana ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Mánek, Bohuslav (oponent)
Předposlechová fáze ve výuce poslechu u dospělého žáka na úrovni A2 - B1 Hana Ždímalová Tato dizertační práce se zabývá výukou poslechu u dospělých studentů angličtiny jako cizího jazyka v České republice a zejména faktorem předposlechu, který zatím není dostatečně probádán. Práce zkoumá názory studentů na poslech a jejich vnímání výuky poslechu v kurzech obecné angličtiny a použití různých předposlechových technik ve výuce poslechu, a to zejména z pohledu dospělých studentů jazykové úrovně A2-B1 (dle CEFR). Teoretická část dizertace se zabývá současnými poznatky z výzkumu výuky poslechu a mapuje historii výuky poslechu v rámci klasických (didaktických) metod výuky cizích jazyků. Předposlechová fáze je integrální součástí výuky cizojazyčného poslechu od začátku komunikačního přístupu, avšak v poslední době se vynořila některá kontroverzní témata. Učitelům se vytýká, že tráví předposlechovou fází příliš mnoho času (Field 2002; 2008) a dále je zpochybňována zásada, že studentům mají být při testování poslechu předloženy otázky na poslech předem (Sherman 1997). Poslechové potřeby studentů a jejich vnímání dovednosti poslechu s porozuměním navíc nebyly ještě v dostatečné míře zkoumány (Graham 2006; Graham - Macaro 2008) a v ČR zatím vůbec. Domníváme se, že je třeba se studentů ptát na jejich názory a...
Aplikační místnosti pro uživatele drog -analýza potřeb
Janouškovec, Vojtěch ; Janíková, Barbara (vedoucí práce) ; Vavrinčíková, Lenka (oponent)
Aplikační místnosti určené pro uživatele nealkoholových drog realizuje jako jeden z nástrojů terciární prevence řada evropských zemí. Tyto projekty patří do oblasti služeb harm reduction. Mezi cíle těchto programů patří mimo jiné minimalizace zdravotních rizik, prevence předávkování, motivace uživatelů ke změně životního stylu. Svůj velký význam mají aplikační místnosti také v redukci negativních jevů spojených s otevřenou drogovou scénou jako například aplikace návykové látky na veřejných místech. Obsahem práce je analýza potřeb teoretické realizace aplikační místnosti v hl. m. Praze. Po teoretickém úvodu, ve kterém jsou představeny východiska projektu, cíle projektu a příklady zahraniční praxe zachycené v odborné literatuře, jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu, vedeného formou polostrukturovaných interview, je odpovědět na základní otázky potřeb a představ potenciálních uživatelů, odborníků z oblasti léčby a prevence závislostí a dalších osob, které lze považovat z pohledu diskuze o aplikační místnosti za zainteresované. Získaná data byla zpracována především metodou zakotvené teorie. Zhodnocením indikátorů potřebnosti realizace aplikační místnosti a na základě odpovědí respondentů se jeví zavedení tohoto typu nízkoprahového programu v hl. m. Praze jako vhodné....
K naplňování kvalifikačních požadavků pracovníků sociálních odborů obcí v Jihočeském kraji
KALIŠOVÁ, Jiřina
Bakalářská práce je zaměřena na naplňování kvalifikačních požadavků pracovníků sociálních odborů obcí v Jihočeském kraji.Teoretická část se zabývá odborný profilem sociálního pracovníka, jeho rolí a kompetencemi, možnostmi vzdělávání v sociální oblasti a dalším vzděláváním sociálních pracovníků. Praktická část obsahuje analýzu odborné kvalifikace sociálních pracovníků při nástupu do zaměstnání, analýzu jejich současného dosaženého vzdělání, analýzu jejich současného studia a možnosti dalšího profesního rozvoje. Cílem mé práce bylo zjistit, jak sociální pracovníci naplňují kvalifikační požadavky stanovené zákonem o sociálních službách. Dílčím cílem bylo analyzovat situaci vzdělávání sociálních pracovníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.