Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Návrh zařízení pro měření tenzoru setrvačnosti vozidla
Lanči, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zařízení umožňující měřit momenty setrvačnosti motorového vozidla kolem několika různoběžných os. Poté byl vytvořen trojrozměrný model navrženého zařízení v programu Pro/ENGINEER. Analýza napjatosti vybraných součástí byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu ANSYS.
Návrh oběžného kola radiální turbíny se sníženým momentem setrvačnosti
Votava, Ondřej ; Skalka, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá topologickou optimalizací oběžného kola radiální turbíny turbodmychadla. Zaměřuje se na snížení momentu setrvačnosti při nezměněných aerodynamických vlastnostech. Optimalizace je provedena na základě výsledků CFD, termální a strukturální analýzy původní varianty. Výpočtové modelování bylo realizováno metodou konečných prvků v softwaru ANSYS. V práci je navrženo několik modelů oběžného kola s topologickou úpravou vnitřní struktury. Na základě hodnot momentu setrvačnosti, napětí a přetvoření je vybrán nejvhodnější model.
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Měření polohy těžiště vozidla
Štěpánek, Tomáš ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice měření polohy těžiště. Na začátku práce je vytvořen stručný přehled metod, sloužící k měření momentů setrvačnosti a měření polohy těžiště vozidla. Na základě metody vážení v šikmé poloze je dále rozpracován návrh, jak lze měřit polohu těžiště v prostorách Ústavu automobilového a dopravního inženýrství v Brně. Je navržena měřící plošina a přípravek pro zamezení změny polohy těžiště při měření. Je popsán postup měření a jsou odvozené vzorce, pomocí kterých se dopočítá přesná poloha těžiště vozidla. K problémovým částem plošiny jsou vypracovány pevnostní výpočty. V závěrečné části práce jsou uvedeny výsledky z provedeného měření. V příloze je dodána výkresová dokumentace plošiny a program usnadňující výpočet polohy těžiště.
Návrh oběžného kola radiální turbíny se sníženým momentem setrvačnosti
Votava, Ondřej ; Skalka, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá topologickou optimalizací oběžného kola radiální turbíny turbodmychadla. Zaměřuje se na snížení momentu setrvačnosti při nezměněných aerodynamických vlastnostech. Optimalizace je provedena na základě výsledků CFD, termální a strukturální analýzy původní varianty. Výpočtové modelování bylo realizováno metodou konečných prvků v softwaru ANSYS. V práci je navrženo několik modelů oběžného kola s topologickou úpravou vnitřní struktury. Na základě hodnot momentu setrvačnosti, napětí a přetvoření je vybrán nejvhodnější model.
Konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Hanych, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. Rešeršní část shrnuje obecně známé metody pro měření polohy těžiště a momentů setrvačnosti vozidla. Stěžejní částí práce je konstrukční návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla, jehož princip je založený na měření periody volného kmitání. Plošina zařízení je výškově stavitelná pomocí lineárních hydromotorů. Navržená konstrukce byla podrobena pevnostní kontrole, využita byla kombinace analytického přístupu a metody konečných prvků. Byl popsán postup měření a odvozeny vztahy, pomocí kterých bude výšková poloha těžiště vozidla vypočítána. Na základě znalosti nepřesnosti měřených veličin byl proveden odhad chyby měření pro různé kategorie vozidel.
Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Galásek, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem „Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru“ se zabývá návrhem pryžového tlumiče pro zadaný motor. Je proveden konstrukční návrh klikové hřídele, dále provedena výpočtová kontrola klikové hřídele z hlediska torzních kmitů a vynuceného torzního kmitání. Z těchto provedených výpočtů lze navrhnout základní parametry a rozměry pryžového tlumiče torzních kmitů a následně provést jeho konstrukční návrh. S tlumičem torzních kmitů byly vypočteny torzní výchylky a vynucené vlastní kmitání. Na závěr je provedena výpočtová kontrola mechanického a tepelného namáhání tohoto tlumiče a vytvořen výrobní výkres klikové hřídele.
Řízení orientace družice - laboratorní úloha
Neužil, Ondřej ; Baran, Ondřej (oponent) ; Urbanec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o základech družicových systémů, o jejich dělení, použití a o jejich technologii. Důležitou částí je popis principu řízení orientace a stabilizace malých experimentálních družic typu CubeSat. Hlavním cílem je návrh a konstrukce laboratorního modelu družice typu CubeSat, který má simulovat vybrané metody řízení orientace a stabilizace v laboratorních podmínkách. Práce popisuje konstrukci elektronické části modelu, řídicí software pro procesor družice a uživatelský software pro snadné řízení modelu pomocí PC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.