Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzorce chování a rozvojové přístupy malých podniků
Bumberová, Veronika ; Blažek, Ladislav (oponent) ; Mikoláš, Zdeněk (oponent) ; Tvrdoň, Oldřich (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Žádná společnost, nevyjímaje malých podniků, pokud chce v současném dynamickém prostředí přežít a růst nemůže zůstat zcela statická, a tak určitá úroveň úprav, zlepšení nebo změn se stávají nezbytnou součástí provozování podniku. K tomu, aby organizace rostla a přežila v současném prostředí, musí reagovat na externí a interní podněty a systematicky se rozvíjet. Postupem času tak organizace rozvíjejí výrazný a přetrvávající vzorec chování. Cílem disertační práce je tedy identifikace a vysvětlení rozvojových přístupů malých podniků z vybraného sektoru služeb v ČR prostřednictvím strategických a dalších vnitřně realizovaných organizačních změn a zachycení celkových vzorů chování v podobě interaktivního účinku atributů rozvoje těchto podniků. Východiska disertační práce staví na literatuře v oblasti chování firem v organizační teorii a subkategorii organizačních změn z důvodu zaměření se na aspekty rozhodování v organizacích v měnícím se prostředí, která se zabývá problematikou ve vztahu k různé povaze, kontextu a procesu změn a jejich proaktivní nebo reaktivní charakter. Práce je založena na pragmatickém postoji výzkumníka v podobě smíšené výzkumné strategii realizované kombinací provedení kvantitativního a kvalitativního výzkumu na vzorku malých firem spadajících pod kategorii znalostně intenzivních služeb. Na základě triangulace empirických dat získaných z dotazníkového šetření a výstupů v podobě provedení srovnávací případové studie na dvou nejčetněji zastoupených reprezentantů v této kategorii (oblast IT služeb a architektonických činností), jsou pak prezentovány výsledky s ohledem na zodpovězení výzkumných otázek a cíle uvedené v této práci. Výstupy disertační práce identifikují konkrétní rozvojové přístupy v rámci chování znalostně intenzivních služeb v ČR jako podmnožiny MSP a stejně tak odkrývá obsah souvislosti mezi jednotlivými atributy rozvoje těchto firem. Výsledky výzkumu přinášejí praktické i teoretické přínosy, které jsou diskutovány v závěru této práce.
Economic Efficiency, Competition and Equilibrium in Heterogeneous Production
Průša, Jan ; Benáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Pertold-Gebicka, Barbara (oponent) ; Klein, Peter G. (oponent) ; Daraio, Cinzia (oponent)
Tato dizertační práce propojuje dva proudy literatury o efektivnosti. Jak popisujeme v první části práce, teorie efektivnosti se většinou zaměřuje na rovnovážný stav a drobné odchylky od rovnováhy. Naopak empirické studie dokládají velké výkyvy v efektivnosti, které se vyskytují v reálných ekonomikách. Popisujeme dva teoretické koncepty jako hlavní příčiny ve výkyvech výkonnosti firem. Za prvé, efektivnost je odvozena od ekonomické soutěže a je ze své povahy dynamická. Je- likož se výroba odehrává v čase, výrobní procesy se musí neustále přizpůsobovat měnícím se podmínkám nabídky a poptávky. Takové změny se provádí v podmínkách nejistoty, a to přímo vyvolává pravidelnou neefektivnost. Znamená to také, že nerovnovážné stavy jsou běžné spíše než vzácné. Za druhé, standardní modely většinou považují ceny za vnější parametr (mimo zkoumaný systém), aby mohly oddělit technickou a alokativní část efek- tivnosti z celkové ekonomické efektivnosti. Ukazujeme, že v praxi tento předpoklad velmi pravděpodobně selhává vzhledem k velké nesourodosti analyzovaných jednotek vstupů a výstupů. Detailně se věnujeme významu nesourodosti v modelech efektivnosti, především pak nesourodosti kapitálu. Jako výsledek ukazujeme, jak různé kombinace nesourodých kapitálových statků vedou k dalším...
Tržní rizika v internacionalizaci malých podniků ze strojírenství
Vencálková, Šárka
Tržní rizika v internacionalizaci malých podniků ze strojírenství. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá klíčovými tržními riziky, která souvisí s procesem internacionalizace malých podniků z oblasti strojírenství. Cílem práce je identifikovat klíčová tržní rizika a poté navrhnout opatření, která povedou k minimalizaci těchto rizik. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy globalizace a internacionalizace, vybrané modely internacionalizace, vymezení malých a středních podniků, rizika v zahraničním obchodě, tržní rizika a možné vstupy na zahraniční trh. V praktické části je vymezen pojem strojírenství, rozdělení strojírenství dle dělení CZ-NACE. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, kde pomocí získaných dat jsou navržena opatření pro minimalizaci tržních rizik.
Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti ve firmě
Kroužková, Michaela ; Bružina, Martin (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá konceptem CSR - společensky odpovědné firmy. Popisuje jednotlivé kroky v rámci implementace konceptu CSR. Praktická část se zabývá uplatněním konceptu CSR ve firmě, je vypracován návrh možných CSR aktivit za předpokladu zohlednění finanční situace firmy.
Využití metod Competitive Intelligence pro společnost Intergraph s.r.o.
Kuznetsova, Kristina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Zumr, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím metod Competitive Intelligence pro vybranou IT firmu. Hlavním cílem této práce je využití konkurenčního zpravodajství v rámci provedení analýzy firmy a charakteristika firemního konkurenčního prostředí. Dalším cílem je identifikovat vhodné informační zdroje pro získání informací o vnějším prostředí podniku a nástroje pro jejich monitorování. Teoretická část této práce vychází z odborné literatury a věnuje se charakteristice konkurenčního zpravodajství a popisu zpravodajského cyklu včetně jeho jednotlivých fází. Dále je uvedena kategorizace informačních zdrojů a jsou popsány nástroje pro sběr a analýzu informací na internetu. Součástí teoretické části je kapitola, která se věnuje problematice CI v malých a středních společnostech. Praktická část této práce se zabývá navržením systému konkurenčního zpravodajství pro konkrétní firmu. První část zahrnuje zhodnocení aktuální situace ICT sektoru. Další kapitola obsahuje vhodné informační zdroje pro sledování a monitorování informací. Součástí navrhovaného řešení je i návrh profilu pracovníka odpovědného za výkon činností CI. Přínos práce v obecné rovině spočívá v praktické ukázce možnosti využití metod CI v malém podniku. Z praktické stránky je přínosem především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které jsou z nich vyvozeny.
Výběr a implementace ERP pro malé expandující podniky
Sýkora, Václav ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Illichmann, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zlepšováním procesů a výběrem ERP systému v podmínkách malých podniků. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem proces a metody analýzy, řízení a zlepšování podnikových procesů. Dále jsou zde charakterizovány základní typy ERP systémů a jejich možnosti pořízení. Praktická část práce je rozdělena na dva funkční celky, kde v prvním z nich je provedena analýza procesů a návrhy jejich zlepšení v konkrétním podniku. Druhý celek se zabývá analýzou a metodami výběru konkrétního ERP systému pro daný podnik.
Návrh strategií pro malé obchodní společnosti působící v odvětví gastronomických zařízení
Potůčková, Martina
Tato diplomová práce se zabývá vypracováním doporučení pro volbu vhodné podnikové strategie pro malé firmy působící v odvětví zařízení pro gastronomii, které by vedly k upevnění jejich postavení v tomto odvětví na trhu. Teoretická část zpracovává východiska, z nichž se vychází v praktické části práce. Výsledek práce vychází z analýzy vnějšího a vnitřního prostředí tří zkoumaných podniků. K analýze vnějšího prostředí byla využita analýza PESTE a analýza konkurenčních sil. Analýza vnitřního prostředí vychází z analýzy vize, cílů a poslání podniků, analýzy hodnototvorného řetězce a analýzy portfolia zkoumaných firem. Faktory vnějšího a vnitřního prostředí jsou zpracovány za využití matice EFE a IFE. Na základě výsledků analýzy vnějšího a vnitřního prostředí je sestavena vnitřně-vnější matice a SWOT matice. Ze SWOT matice jsou vyvozena doporučení pro volbu vhodné podnikové strategie.
Využívání služeb marketingových agentur v ČR malými a středními firmami
Steinerová, Irena
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi malými a středními podniky a marketingovými agenturami. Jejím hlavním cílem je zjistit v jakém množství malé a střední podniky těchto služeb využívají a také zjistit které faktory rozhodování firem v této oblasti ovlivňují. Bylo zjištěno, že malé a střední firmy zaujímají spíše odmítavý postoj a obecně marketing podceňují, přičemž nejvýznamnějším kritériem při výběru agentury jsou osobní doporučení, dále množství a význam bývalých klientů agentury a cena služeb. Tyto závěry vychází z kvantitativního výzkumu, který byl realizován za účelem získání primárních dat. Výzkumný vzorek obsahoval odpovědi 288 malých a středních podniků. Výzkum byl vyhodnocen pomocí statistického programu Statistica v.12 a MS Office Excel. Výsledky kvantitativního šetření byly následně konfrontovány s názory zástupců marketingových agentur a marketingových poradců na volné noze. Tato zpětná vazba umožnila autorce formulovat vhodná doporučení pro malé a střední podniky.
Success factors of small and medium sized enterprises
Peschel, Stefan
Předložená disertace je zaměřena na identifikaci klíčových aspektů, kterým by malé a střední podniky (MSP) v Německu měly věnovat pozornost s cílem zajištění své dlouhodobé existence na volném trhu. Disertace přináší kritickou analýzu a výzkum faktorů úspěchu, které pomáhají podnikatelům v jejich rozhodování a řízení organizací. Nejdůležitějším faktorem úspěchu je dle respondentů prováděného dotazníkového šetření a řízených rozhovorů je vytrvalost těsně následovaná flexibilní strukturou. Dále je dle respondentů pro založení a řízení úspěšného MSP v Německu a jeho dlouhodobé přežití na volném trhu nezbytná podpora a rodinné zázemí. Další nezbytné předpoklady úspěchu MSP zahrnují inovativní přístupy k procesům a produktům, stejně jako kompetentní zaměstnance. Významné faktory úspěchu MSP, které rovněž pozitivně korelují s jejich výkonností, souvisejí též s osobností vlastníka a rodinným zázemím. Osoba vlastníka je považována za klíčový faktor úspěchu MSP, neboť vytrvalost a osobnost vlastníka/manažera, jeho "pocitová" rozhodnutí a vizionářské vedení jsou přímo vázány k osobě vlastníka či rodinnému zázemí. Tyto čtyři aspekty související s osobností vlastníka byly respondenty průzkumu řazeny mezi jedenáct faktorů identifikovaných jako nejvýznamnější. U zkoumaných MSP se projevuje jednoznačná tendence řízení s ohledem na jejich dlouhodobou existenci s častým uplatněním diferenciační strategie a za úspěch je v nich považována tvorba hodnot pro budoucnost a ne prosté finanční ukazatele.
E-commerce a sociální sítě v malých podnicích
Vokáčová, Lucie ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubálek, Tomáš (oponent)
V diplomové práci se zaměřuji na oblast e-commerce v malých podnicích v souvislosti s e marketingem a sociálními sítěmi. První kapitola je zaměřena na marketingové procesy a možnosti využívání Internetu v malých podnicích. Ve druhé kapitole se zabývám pravidly tvorby webových stránek firmy, internetovými nástroji na podporu webové prezentace (Google Analytics) a optimalizací pro vyhledávače (SEO). Ve třetí kapitole se věnuji sociálním médiím a na řadě případových studií popisuji využití především sociální sítě Facebook v marketingu. Závěrečná čtvrtá kapitola je vyústěním předchozích kapitol , veškeré teoretické poznatky zde aplikuji na dvě skutečné firmy AS ROVI, s.r.o. a METRO FLORENC, s.r.o. V závěru pak shrnuji výše zmíněné a stanovuji doporučení jak obou firmám, tak malým podnikatelům obecně. Diplomová práce byla koncipována jako návod malým podnikatelům, jak efektivně využít moderních internetových nástrojů ke zlepšení vlastní propagace a potažmo zisku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.