Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě
Bláha, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem odporov-vodivostní sít. Pomocí této sít je modelován transformátor. Na modelu se provedou simulace v programech PSpice a Simscape. Pro vyhodnocení výsledk byly použity hodnoty zjištné pomocí metody konených prvk. Jednoduchý model transformátoru byl nahrazen odporov vodivostní sítí, která je následn rozdlena na elementy. Dle tchto element je zjednodušený model ešen a analyzován.
Návrh a analýza elektromagnetu
Macek, Pavel ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a analýzou elektromagnetu. První kapitola je úvodem do řešeného problému. Ve druhé kapitole je pojednáno obecně o základních vztazích elektromagnetického pole. Třetí kapitola je věnována principu činnosti a konstrukci elektromagnetů, doplněná o jejich obecné rozdělení. Seznámení s metodou konečných prvků a programem FEMM je náplní čtvrté kapitoly. Pátá kapitola je věnována analýze stejnosměrného elektromagnetu, kapitola šestá analýze jednofázového střídavého elektromagnetu. V sedmé kapitole jsou zhodnoceny a ověřeny výsledky celkové analýzy obou elektromagnetů.
Návrh synchronního spoke motoru
Kopecký, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena v první části na teoretickou rešerši oblasti týkající se synchronních motorů s permanentními magnety. Dále jsou rozebírány jednotlivé metody návrhu magnetického obvodu motoru a porovnávány jejich výhody a nevýhody. V poslední části je navrhnuta odporová síť pro zadaný motor, pomocí níž je vypočtena magnetická indukce ve vzduchové mezeře a vnitřní moment motoru. Výsledky jsou následně porovnány s metodou konečných prvků.
Návrh lineárního motoru s permanentními magnety
Čech, Jan ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Knebl, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se ve své první části zabývá studiem lineárních motorů. Úvod práce se věnuje stručnému popisu lineárního motoru včetně jeho příslušenství. Je zde popsaný princip lineárních motorů, jejich obecné výhody a nevýhody. Následuje přehled a rozdělení lineárních motorů, které mají v současné době praktické využití. Každý typ v současné době používaných lineárních motorů je stručně popsán a je objasněn jeho princip a charakteristické vlastnosti včetně konkrétní aplikace. Druhá část práce se zabývá návrhem modelu ekvivalentního magnetického obvodu lineárního motoru se železným jádrem. Návrh se poté využil pro simulaci rozložení a velikosti magnetického toku v lineárním motoru. Velikost magnetické indukce ve vzduchové mezeře se porovnala s hodnotami vypočtenými metodou konečných prvků. Z vypočtené magnetické indukce byla dále vypočtena tažná síla motoru, která byla porovnána s hodnotou v katalogovém listu.
Vlastnosti čidel proudu
Čížek, Ondřej ; Bulín, Tomáš (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány všechny používané čidla proudů, způsob jejich funkce a u každého čidla jsou popsány jejich vlastnosti. Dále je zde krátce popsán program LabVIEW a měření, které pomocí něho proběhlo se zaměřením na frekvenční charakteristiku a jeho vyhodnocení.
Elektromagnetický pohon jednoduchých objektů
Kolek, Andrej ; Dufek, Ivo (oponent) ; Hadinec, Michal (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je zoznámiť sa s princípom pohybu veľmi malých telies pomocou elektromagnetickej sily. V prvej časti sa zoznámime s teóriou elektromagnetizmu a delením coil gunov. V druhej časti sa zameriame na návrh, optimalizáciu pomocou simulácií a následnú konštrukciu zariadenia. Na záver urobím niekoľko praktických meraní, výsledky porovnám s teoretickými predpokladmi a zhodnotím ich.
Návrh a analýza elektromagnetu
Macek, Pavel ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a analýzou elektromagnetu. První kapitola je úvodem do řešeného problému. Ve druhé kapitole je pojednáno obecně o základních vztazích elektromagnetického pole. Třetí kapitola je věnována principu činnosti a konstrukci elektromagnetů, doplněná o jejich obecné rozdělení. Seznámení s metodou konečných prvků a programem FEMM je náplní čtvrté kapitoly. Pátá kapitola je věnována analýze stejnosměrného elektromagnetu, kapitola šestá analýze jednofázového střídavého elektromagnetu. V sedmé kapitole jsou zhodnoceny a ověřeny výsledky celkové analýzy obou elektromagnetů.
Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě
Bláha, Martin ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Kurfűrst, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem odporov-vodivostní sít. Pomocí této sít je modelován transformátor. Na modelu se provedou simulace v programech PSpice a Simscape. Pro vyhodnocení výsledk byly použity hodnoty zjištné pomocí metody konených prvk. Jednoduchý model transformátoru byl nahrazen odporov vodivostní sítí, která je následn rozdlena na elementy. Dle tchto element je zjednodušený model ešen a analyzován.
Výpočet přídavných ztrát asynchronního stroje
Jirásek, Tomáš ; Kurfűrst, Jiří (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je určení přídavných ztrát naprázdno v elektrických točivých strojích a výpočet těchto ztrát pro zadaný asynchronní motor. Přídavné ztráty jsou způsobeny především vířivými proudy na povrchu statoru a rotoru, dále pulzací těchto proudů vlivem periodické změny magnetické vodivosti vzduchové mezery, magnetickou indukcí v zubech statoru a rotoru, a diferenčním rozptylem.
Výpočet přídavných ztrát asynchronního motoru
Jirásek, Tomáš ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je určení přídavných ztrát v asynchronním motoru naprázdno, a vytvoření výpočetního programu v MATLABu pro výpočet těchto ztrát. Přídavné ztráty jsou způsobeny především vířivými proudy na povrchu statoru a rotoru, pulzací těchto proudů vlivem periodické změny magnetické vodivosti vzduchové mezery, proměnlivou magnetickou indukcí v zubech statoru a rotoru a diferenčním rozptylem. Velikost přídavných ztrát se liší konstrukcí motoru a to především tím, zda-li jsou drážky izolované, neizolované, rovné nebo zešikmené.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.