Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Logické úlohy typu zebra u žáků 1. stupně ZŠ
Laštovková, Tereza ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem logických úloh typu zebra, komentováním žákovských strategií a jejich vývojem při řešení logických úloh typu zebra na prvním stupni základní školy. K této práci byly vytvořeny dvě gradační série těchto logických úloh, které řešili žáci od 1. - 5. ročníku. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku logických úloh typu zebra, jejich vymezení, historií logických úloh typu zebra a jejich současné využití. Podrobněji ukazuje a rozebírá nejčastější způsoby a strategie, kterými je možné tyto úlohy řešit jako je řešení pomocí tabulky, vyplněné tabulky a další. Také se zaměřuje na gradační parametry, které posloužily jako základ pro sestavení dvou gradačních sérií pro žáky na prvním stupni základní školy v praktické části. V praktické části nalezneme popis a komentáře žákovských strategií při řešení logických úloh typu zebra u dvou zvolených gradací, které obsahují deset úloh.. Praktická část poukazuje na vývoj strategií žákovských řešení během získávání zkušeností s řešením logických úloh typu zebra, a to popsanými fenomény u žáků i u samotných úloh. KLÍČOVÁ SLOVA gradační parametry úloh, kontext úlohy, logika, negace, řešitelská strategie žáků na 1. stupni ZŠ, úloha s podmínkami, tabulka jako nástroj řešení úlohy, vztahy
Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole
Moravec, Luboš
Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole Luboš Moravec Abstrakt: Hlavní částí práce jsou webové stránky určené především pro studenty středních škol , které slouží k výuce matematické logiky a jsou rozděleny na dvě části - výklad a testy. Výklad členěný do sedmi kapitol nejdříve vysvětluje pojem výroku a jeho negace, dále se zabývá základními logickými spojkami (konjunkce, disjunkce, implikace, ekvivalence), vyhodnocováním pravdivosti a negováním složených výroků, využitím kvantifikátorů a negací výroků s nimi, množinovými operacemi, Vennovými diagramy a na závěr jsou probrány důkazové techniky. Výklad je doplněn sérií pěti testů sloužících k ověření osvojených znalostí. Otázky v testech jsou náhodně vybírány z několika variant, což umožňuje testy opakovat s různými otázkami. Vlastní text práce obsahuje uživatelskou a programátorskou dokumentaci a tištěnou podobu výkladových kapitol.
Využití SAT solverů v úloze optimalizace kombinačních obvodů
Minařík, Vojtěch ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce zavádí využití řešení problému SAT a jeho modifikací v úloze evolučního návrhu kombinačních obvodů. Motivací využití těchto problémů je zrychlení ohodnocování chromozomů kandidátních řešení fitness funkcí během evoluce v případech, kdy selhává metoda klasické simulace. Využití problému SAT, respektive #SAT umožňuje oproti simulaci zrychlení zejména pro komplikované obvody s velkým počtem vstupů. Implementované řešení se zalkádá právě na problému #SAT. Celkem byly implemenyovány dvě různé varianty využití tohoto problému. Varianty se liší metodou kontorly rozdílných hodnot na výstupech obvodu. Protože implementované řešení využívá k reprezentaci obvodu logickou formuli a zkoumá její splnitelnost, časová složitost algoritmu závisí především na logické složitosti navrhovaného obvodu.
O existenci bez existence
PRIEHRADNÁ, Markéta
Zabýváme se existencí a jejím statusem v logicko-ontologickém přístupu analytických filosofů minulého století. Základní osnovou kritiky tohoto přístupu je nám dílo amerického filosofa Williama F. Vallicelly, který svou argumentaci předkládá zejména ve třech pracích: A Critique of the Quantificational Account of Existence (1983), A Paradigm Theory of Existence: Onto-Theology Vindicated (2002) a Existence: Two Dogmas of Analysis (2014). Kriticky analyzujeme instanciační pojetí existence v moderní logice, které má původ v teoriích Gottloba Frega, Bertranda Russella a Willarda V. O. Quinea. Krátce se zabýváme Vallicellovou kritikou ontologie přijímající neexistující objekty jako reálné entity, o nichž lze vypovídat, a také jeho kritikou pojetí existence jako vlastnosti prvního řádu.
Metoda Kreslení pravou mozkovou hemisférou z pohledu výtvarného vzdělávání
DAVIDOVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce předkládá kriticko-srovnávací studii, věnovanou analýze metody tzv. Kreslení pravou mozkovou hemisférou a její komparaci s tradičními výukovými modely kreslení. Text vychází v první řadě z rozboru metodických materiálů Betty Edwardsové (autorky knihy Naučte se kreslit pravou mozkovou hemisférou) a ty konfrontuje s nejnovějšími poznatky z oblasti neurovědy, zabývajícími se problematikou lokalizace kreativních výkonů. Cílem práce je kriticky poukázat na rozdíly v pojetí výukových metod kresby, jejich odbornou podloženost a aktualizovat jejich kreativní a studijní potenciál pro sféru výtvarného vzdělávání.
Myšlenkové průniky filozofie a matematiky
Hlavešová, Ilona ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
The submitted thesis addresses the ideas that are at the intersections of philosophy and mathematics. These intersections have been in the course of the history as follows: Numerical ratios, the concept of infinity, continuum partition, space specification, determinism versus randomness and exploring of the mathematics foundations with an overlap into philosophy. The results herewith presented have been achieved on the basis of the HTF lectures and seminars, available literature, my own knowledge and reasoning. The thesis documents processes of how mathematics stimulated certain philosophical principles and vice versa how mathematics was influenced by philosophical views. Last but not least, there are presented comparisons between philosophic propositions and the current mathematics and physics knowledge in the mentioned intersections.
Britská logika v devatenáctém století
Joachim, Jiří ; Holeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Šebela, Karel (oponent)
According to American philosopher W. W. Bartley, the transition from tradi- tional Aristotelian to Boolean logic is a revolutionary milestone in the history of logic. The work of George Boole which was followed by a developement of a mathematicaly oriented logic brings a shift of paradigm. In my thesis I follow the period in which the shift is said to have happened. I explicate the elements of syllogistic and its main conceptions as expounded in a textbook The Rudiments of Logic written by Henry Aldrich. Furthermore I demon- strate logical systems of three authors: Archbishop Richard Whately, George Boole and Lewis Carroll. I accent the connection of those systems and the practical aspect of logic. With this in mind I consider Bartley's statement and estimate the role of the rules in the systems and its possible use in three domains circumscribed in Aldriches book: simple apprehension, judgement and discourse. 1
Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole
Moravec, Luboš
Webová aplikace pro výuku matematické logiky na střední škole Luboš Moravec Abstrakt: Hlavní částí práce jsou webové stránky určené především pro studenty středních škol , které slouží k výuce matematické logiky a jsou rozděleny na dvě části - výklad a testy. Výklad členěný do sedmi kapitol nejdříve vysvětluje pojem výroku a jeho negace, dále se zabývá základními logickými spojkami (konjunkce, disjunkce, implikace, ekvivalence), vyhodnocováním pravdivosti a negováním složených výroků, využitím kvantifikátorů a negací výroků s nimi, množinovými operacemi, Vennovými diagramy a na závěr jsou probrány důkazové techniky. Výklad je doplněn sérií pěti testů sloužících k ověření osvojených znalostí. Otázky v testech jsou náhodně vybírány z několika variant, což umožňuje testy opakovat s různými otázkami. Vlastní text práce obsahuje uživatelskou a programátorskou dokumentaci a tištěnou podobu výkladových kapitol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.