| |
|
Možnosti využití lehkého kameniva z pěnového skla pojeného cementem
Jahn, Jeroným ; Křížová, Klára (oponent) ; Sedlmajer, Martin (vedoucí práce)
V rámci teoretické části bakalářské práce je řešena problematika využití lehkého kameniva z pěnového skla. Součástí práce je popis výroby, suroviny pro výrobu a především vlastnosti kameniva. Práce se zabývá možnostmi pojení a využití lehkého drceného kameniva na bázi expandovaného skla ve stavebnictví. Také je popsáno riziko alkalicko-křemičité reakce v kombinaci s cementem. V praktické části jsou ověřeny možnosti aplikace a vlastnosti cementového kompozitu s lehkým kamenivem z pěnového skla.
|
| |
|
Experimentální ověření vlivu typu vláken na chování vláknobetonů
Hanuš, Petr ; Vymazal, Tomáš (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním různých vlastností vláknobetonů v závislosti na typu vláken. Hlavní sledovanou charakteristikou je pevnost v tahu ohybem, zkoušená na trámcích průřezu 150x150 mm a délce 600 mm. Pro experiment byly zhotoveny 4 betony z přírodního hutného kameniva a 4 betony z umělého lehkého kameniva. Z toho byly 2 referenční betony a 6 vláknobetonů. Byly použity 3 typy vláken, a to ocelová, polypropylenová a skleněná. Celkem bylo vyrobeno přes 2500 kg betonu. Cílem práce je posoudit vliv typu vláken na pevnost v tahu ohybem a na další charakteristiky vláknobetonu.
|
|
Lehké betony s rozptýlenou výztuží
Plochý, Ondřej ; Hubertová,, Michala (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje dosavadní poznatky vztahující se k navrhování a vlastnostem lehkých betonů a betonů s rozptýlenou výztuží. Dále se zabývá výzkumem lehkého betonu s kamenivem Liapor a jeho spolupůsobení s rozptýlenými ocelovými vlákny. Práce zkoumá receptury objemových tříd D1,6 a D1,8 a pevnostních tříd SFRLC 20/22 a SFRLC 25/28. U těchto receptur jsou sledovány fyzikálně-mechanické a reologické vlastnosti.
|
|
Mateřská škola
Bártová, Vendula ; Burianová, Lenka (oponent) ; Smolka, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mateřské školy v obci Habry. Objekt je navržen dvoupodlažní, přičemž v 1NP se kromě technického zázemí pro provoz školy nachází i 2 oddělení, každé pro 20 dětí. V 2NP je umístěno vedení školky, logopedická poradna, multifunkční místnost, a také dvě třídy pro zájmové kroužky. Mateřská škola je navržena ze systému z lehkého betonu, obvodové zdi s provětrávanou vzduchovou vrstvou a s obkladem z cementotřískových desek, je založena na základových pasech, s jednoplášťovou plochou střechou.
|
| |
|
Víceúrovňové hodnocení křehkosti vybraných stavebních kompozitů
Machačová, Denisa ; Veselý, Václav (oponent) ; Keršner, Zbyněk (vedoucí práce)
Zadaným tématem diplomové práce je víceúrovňové hodnocení křehkosti stavebních kompozitů. Práce se zabývá posudky lomových parametrů zkušebních těles z lehkého a obyčejného betonu. Zmíněná tělesa se dále odlišovala obsahem vláken v betonových směsích, jejich druhem a délkou. Práce se člení na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část pojímá kompozitní materiály a úvod do lomové mechaniky. V praktické části jsou popsány jednotlivé kroky pro získání lomově-mechanických parametrů pomocí programu StiCrack a Excel Visual Basic. Stěžejní částí práce je vyhodnocení křehkosti rozdílných zkušebních vzorků zohledňující druh betonové směsi a druh vláken.
|
|
Vliv vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti betonu
Pešek, Lukáš ; Lišovský, Martin (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vlivu vlhkosti lehkého kameniva na vlastnosti ztvrdlého betonu. V rámci experimentu byla odzkoušena zkušební tělesa ze dvou různých lehkých betonů, a dvou různých vstupních vlhkostních stavů lehkého kameniva. Zkoušky byly provedeny za účelem stanovení základních charakteristik lehkého betonu po 7, 28 a 90 dnech zrání. Na zkušebních tělesech tvaru krychle se prováděly zkoušky pevnosti v tlaku, pevnosti v příčném tahu a hloubky průsaku tlakovou vodou. Na zkušebních tělesech tvaru hranolu se prováděly zkoušky dynamického modulu pružnosti a pevnosti v tahu ohybem. Výsledky zkoušek jsou zpracovány a vyhodnoceny do tabelární a grafické podoby pro stanovení statistických údajů a zformulování závěru.
|
| |