Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
Lávka pro pěší přes řeku Jihlavu
Ondřej, Václav ; Koláček, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Ze tří navržených variant byla zvolena rámová konstrukce. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu AxisVM a posouzení v programu MS Excel. Konstrukce byla posouzena na mezní stav únosnosti a použitelnosti. Výpočet byl proveden dle platných norem.
Posouzení dřevěné mostní konstrukce na účinky dynamického zatížení
Skorunka, Ondřej ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou a dynamickou analýzou dřevěné obloukové lávky pro pěší. Výpočtový model konstrukce byl vytvořen v programovém systému ANSYS 15. Dynamické síly od větru a koní byly aplikovány na model na základě modální analýzy. Účinky těchto sil při rezonanci byly vyhodnoceny pomocí harmonické analýzy.
Analýza působení větru na stavební konstrukci
Tačner, Jan ; Hradil, Petr (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou a dynamickou analýzou chování štíhlé mostní konstrukce. V programovém systému ANSYS 14.5 byl vytvořen výpočtový model konstrukce lávky. Byla provedena statická a modální analýza, na základě které bylo na konstrukci aplikováno náhradní dynamické zatížení od působení větru dle normy ČSN 73 0035, kde byla zohledněna varianta mostovky bez zábradlí či mostovky s plně neprodyšným zábradlím a dynamické zatížení vyvolané skupinou chodců a spojitým zástupem. Na tato zatížení byl proveden výpočet ustálené odezvy při rezonanci.
Centrum pro sport a volný čas Brno
Chovanečková, Nikol ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce Centrum pro sport a volný čas Brno je řešení relaxačního a sportovního areálu ,,Centrum Lužánky“. Předmětem práce je architektonicko-urbanistická studie, která se zabývá zpracováním konceptu sportovního centra za Lužánkami v Brně-Ponava. Diplomová práce detailněji řeší objekt a území stávajícího bazénu Lužánky. Stávající stav objektu postaveného v roce 1979 již nesplňuje požadavky pro návštěvníky a sportovce. Hlavním cílem práce je rekonstrukce stávajícího 50 m bazénu, návrh nového 25 m bazénu umístěného pod suterénem stávajícího objektu, který umožní například pořádání mezinárodních závodů. Zároveň se sníží zatížení těchto bazénů, vytvořením vnitřního a venkovního aquaparku, zejména pro skupinu rekreačních návštěvníků. Atraktivitu objektu zvyšuje nově navržená parková odpočinková zóna a navržená víceúčelová plocha, v letním období splňující účel sportovního hřiště, v zimním období kluziště. Další přidanou hodnotou objektu je vytvoření zóny s vnitřní a venkovní kavárnou a rozsáhlé odpočinkové zóny na střeše aquaparku. Areál celkově zvyšuje občanskou vybavenost území navrženým konceptem rozsáhlých služeb pro zdraví, relaxaci a sport. Výhodou celého konceptu je vzájemné propojení všech objektů. Vstup do objektu zkracuje navržená lávka pro pěší, dostupná z jižní i severní frekventované strany. Celkový návrh je podtržen navýšením nových parkovacích ploch umístěných zejména podél příjezdové komunikace ul. Sportovní, procházející zelenou zónou. Komunikace a parkovací plochy mají podobu obytných ulic, respektující pohyb chodců. Území má velmi bohatou sportovní historii, která se datuje již od roku 1922. Novým konceptem navyšující sportovně rekreační kapacity budou naplněny požadavky a současná očekávání návštěvníků v dané lokalitě a zároveň se tak zvýší atraktivita celého území.
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
Lávka pro pěší přes řeku Moravu
Nováček, Jan ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Moravu. Jsou srovnány 3 varianty řešení konstrukce. Dále je práce zaměřena na variantu konstrukce předpjatého pásu podepřeného betonovým obloukem. Geometrie lávky je hledána tak, aby se vytvořil samorovnovážný systém. Konstrukce je následně posouzena dle Eurocodů.
Rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži
Liška, Jaroslav ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži. Lávka slouží k bezpečnému převedení pěší dopravy přes řeku Moravu. Cílem diplomové práce je návrh dvou až tří variant rekonstrukce, z nichž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Za nejvýhodnější variantu rekonstrukce je zvoleno zesílení lávky pomocí dodatečného předpětí volnými lany. Systém volných lan je veden pod mostovkou, vně průřez. Externí lana jsou ukotvena v betonových blocích, které jsou zhotoveny kolem stávajících opěr. Vnitřní síly od působícího zatížení jsou vypočteny na prutovém modelu, pro který byla použita nelineární analýza prvního řádu. Výpočet byl proveden prostřednictvím metody konečných prvků v programu midas Civil. Navržená varianta rekonstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Konstrukce je rovněž je posouzena z hlediska dynamických účinků. Výsledky jsou porovnány se stávající konstrukcí. Dále jsou výsledky ověřeny s reálně naměřenými daty z tenzometrického měření. Dimenze, posouzení nosné konstrukce a konstrukčních detailů jsou provedeny dle platných Eurokódů.
Lávka přes nádraží
Hurych, Marek ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes železniční nádraží. Lávka je umístěna v centru města Brna s celkovou délkou okolo 135 m. Pro porovnání jsou předběžně navrženy tři různé varianty přemostění a vyhotoveno srovnání variant. Vybraná varianta je zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou a přilehlým polem podpořeným šikmou stojkou. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice kloubově uložených oblouků skloněných k sobě pod úhlem 11°. Oblouky pomocí závěsů podporují hlavní nosníky spojené ortotropní mostovkou. Všechny nosné prvky jsou navrženy z oceli S355. Prostorovou tuhost kontrukce je zajištěna nakloněním oblouků a příhradovým ztužidlem ve vrcholu oblouku v kombinaci s tuhými rozpěrami oblouku. Tuhost zavěšené mostovky je zajištěna ortotropní ocelovou mostovkou.
Lávka přes řeku Úpu v Trutnově
Výborný, Martin ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh ocelové nosné konstrukce lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Úpu v Trutnově o rozpětí pole lávky 20 m. Dále byl také uvažován přejezd vozidla o hmotnosti 3,5t. Předběžně byly navrženy 2 varianty. Varianta B je kostrukce příhradová, varianta A je nesena předpínacím lanem a je dále rozpracována. Hlavní nosníky konstrukce varianty A jsou navrženy tvaru paraboly, kde prostřední nosník je za pomocí svislic proměnného průřezu podporován předepnutým kabelem z vysokopevnostní oceli. Pro návrh konstrukce byl hlavním faktorem MSP, takže na MSÚ byl proveden elastický posudek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.