Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtahy pro dopravu osob
Galásek, Martin ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Výtahy pro dopravu osob“ je souhrnem používaných konstrukčních řešení pohonů výtahů, a to zejména z hlediska jejich účinnosti, efektivity, prostorové úspornosti a využitelnosti v jednotlivých typech budov. Závěrem stanoví předpokládané vývojové tendence výtahů s využitím nových konstrukčních prvků, automatizace, modernizace a zvýšeného důrazu na bezpečnost při přepravě osob.
Konstrukční návrh osobního výtahu umístěného ve svahu
Látal, Roman ; Smejkal, David (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukcí výtahu do svahu pod úhlem 25° pro 4 osoby s celkovou nosností 400 kg. Konstrukce je rozdělena do dvou bakalářských prací, přičemţ tato práce je zaměřena na návrh konstrukce kabiny výtahu. Práce obsahuje konstrukční zpracování kabiny a výkresovou dokumentaci.
Ergonomie kabiny sklizňových strojů
Solař, Josef
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zhodnocení přístupu výrobců sklízecích mlátiček k ergonomii ovládaní. Cílem bakalářské práce bylo porovnat pět ovládacích prvků mezi čtyřmi nejprodávanějšími výrobci sklízecích mlátiček na českém trhu. K porovnání došlo vytvořením metodiky, která vychází z parametrů použitých z vybrané literatury a byla přizpůsobena pro ovládání sklízecí mlátičky s rozdělením podle ohledu na motoriku, zorné pole, rozpoznatelnost, zobrazení a počet potřebných kroků k aktivaci. V práci nechybí ani popis sklízecích mlátiček a ergonomie v obecném hledisku i v kontextu se sklízecími mlátičkami, kdy je v závěru popsán i vývojový trend ovládání sklízecích mlátiček.
Ergonomie kabiny zemědělských traktorů
Fiala, Lukáš
Bakalářská práce Ergonomie kabiny zemědělských traktorů přibližuje obecnou ergonomii, její využití v zemědělském traktoru, a to především v kabině zemědělského traktoru. Cílem této bakalářské práce bylo porovnat pět ergonomických prvků u pěti nejprodávanějších zemědělských traktorů v České republice, jejichž maximální výkon motoru se protíná na výkonu 202 až 206 kW. Metodika byla vybrána na základě odborné literatury a přizpůsobena obsluze zemědělského traktoru. V závěru byl přiblížen trend v kabinách zemědělských traktorů z hlediska ergonomie.
Studie konstrukcí forwarderů a vyvážecích přívěsů v lesní těžbě
Svoboda, Dominik ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mergl, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí forwarderů a vyvážecích přívěsů v lesní těžbě. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje konstrukční řešení forwarderů. Ve druhé části je zpracována konstrukce vyvážecích přívěsů. Poslední kapitola se zaměřuje na využití forwarderů a vyvážecích přívěsů v lesní těžbě, jejich výhody, nevýhody a také srovnání technických parametrů. Studie obsahuje schematické nákresy některých konstrukčních uzlů.
Odpružení a tlumení kabin nákladních vozidel
Kroupa, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, kterou lze zařadit do oblasti dynamiky vozidel, zkoumá vliv odpružení a tlumení kabin u nákladních vozidel na jízdní bezpečnost a na jízdní komfort. Pro řidiče, který ve vozidle tráví mnoho hodin, je pohodlí zásadním kritériem, proto se hledá možné zlepšení, které nabízí právě odpružená kabina. Rešeršní část práce nejprve rozebírá jednotlivé prvky odpružení a tlumení, další kapitola je věnována systémům, které se v dnešní době v konstrukci odpružení kabin používají. Poté je představena teoretická tvorba zjednodušeného výpočtového modelu a možnosti vyhodnocení dosažených výsledků. Následující praktická část se zabývá tvorbou samotného výpočtového modelu v softwaru Adams View, který je založen na reálném vozidle, které bylo propůjčeno fakultě. Výpočtový model je následně ověřen a porovnán se skutečným stavem a jsou na něm testovány koncepce uložení kabiny. Na vytvořeném výpočtovém modelu byly také zkoušeny vlivy parametrů kabiny na jízdní komfort a jízdní bezpečí. V poslední části práce byl vytvořen výpočtový model dakarského speciálu, na kterém byla, i díky poznatkům z předchozí kapitoly, provedena optimalizace a byly navrhnuty konfigurace, které by bylo vhodné vyzkoušet při reálném testování.
Assesment of the Thermal Environment in Vehicular Cabins
Fojtlín, Miloš ; Khoury, Roch El (oponent) ; Havenith, George (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
People in developed countries spend substantial parts of their lives in indoor environments both during free time and while working. For this reason, there has been increasing interest in the quality of the indoor environment. The main emphasis of past research has been directed towards understanding the fields of human health, productivity, and comfort. One important contributor to all three fields is the thermal aspect of the environment, which is often represented by physical quantities such as air temperature, radiant temperature, air humidity, and air velocity. While weather-independent control of these parameters is possible via heating, ventilation, and air-conditioning systems (HVAC), a major limitation is that these systems are related to substantial energy consumption and carbon footprint. The complexity of thermal management is amplified in vehicular cabins because of their asymmetric and transient nature. Moreover, in electric vehicles, the available energy for microclimate management comes at the cost of driving range, and therefore, new solutions for more effective and human-centred ways of managing the indoor microclimate are sought. One of the promising ways to address these issues is via local conditioning with the vehicle seats or auxiliary radiant panels operating in synergy with an HVAC unit. At the same time, the optimization and research tasks are being shifted towards virtual investigation to mitigate the need for costly and often ethically concerning human studies. To do so, models of human thermo-physiology and thermal sensation/comfort have been developed. Yet, for their reliable applications, many factors regarding high heterogeneity, clothing, the thermal mass of the adjacent surfaces, and active seat conditioning have not been resolved. The aim of this thesis was to develop a methodology to assess human thermal sensation while in a sitting body position, including local conditioning factors such as heated and ventilated seats. A requirement of the method was applicability in both virtual and real indoor spaces. In the latter case, the focus was a thermal-sensation-driven feedback loop allowing for human-centred microclimate management. The validity of the proposed methodology was demonstrated under typical cabin conditions (5–41 °C) and the findings from this PhD project are transferable to a broad variety of engineering fields. In passenger transport and occupational environments with higher heat strain, environmental engineers can benefit from a tool to identify sources of thermal discomfort and potential hazards of fatigue. Furthermore, the methodology can be of great merit to the rapidly developing electric vehicle industry, facilitating emphasis on energy efficient microclimate management. The virtual optimization of the conditioning strategies reduce the need for human studies, allow rapid prototyping, and have great potential to bring energy savings as well as increased driving range. Finally, the know-how presented is also applicable in built environments, where similar conditions apply.
Design smykového nakladače s nosností do 1t
Weiser, Michael ; Surman, Martin (oponent) ; John, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je design smykového nakladače s nosností do 1 t. Výsledkem této práce je koncepční řešení nakladače. Popisuje konstrukční, technologické, ergonomické a výtvarné aspekty s ohledem na současné trendy.
Tepelný model kabiny automobilu pro HIL simulaci
Chromiak, Michael ; Šolc, František (oponent) ; Glos, Jan (vedoucí práce)
Teplota vzduchu vnútri kabíny automobilu ovplyvňuje vodiča, ako aj celú posádku. Najmä u vodiča automobilu je potrebná maximálna tepelná pohoda, nakoľko je jedným z faktorov, ktoré môžu ovplyvniť jeho pozornosť. Pred začatím riešenia zadania tejto práce bude potrebné vykonať súhrn teoretických poznatkov potrebných ku správnemu riešeniu zadanej úlohy. Hlavným cieľom tejto práce bude vytvorenie tepelného modelu kabíny automobilu realizovaného formou diferenciálnych rovníc popisujúcich teploty, ktoré budú zostavené v Simulinku. Na zadávanie jednotlivých parametrov popisujúcich kabínu automobilu bude vytvorený skript v Matlabe. Z pohľadu posádky automobilu, je možné pre ovplyvnenie teploty vzduchu počas jazdy v aute využiť klimatizáciu alebo otvorenie okien. Preto model dostane na vstup časový priebeh prietoku vzduchu a teploty z klimatizácie, ako aj ďalšie parametre, medzi ktoré patrí aj vonkajšia teplota. Zo zadaných parametrov následne model určí priebeh teploty v kabíne automobilu. Výsledný model bude potrebné vytvoriť tak, aby ho bolo možné implementovať do mikrokontroléru a pripraviť potrebné rozhranie k HIL simulácii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.