Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sdílená tabule
Řezník, Jaroslav ; Mazal, Zdeněk (oponent) ; Vojnar, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem projektu "Sdílená tabule" je navrhnout a implementovat aplikaci, která umožní spolupráci na skupinových projektech v reálném čase v síťovém prostředí. Komunikace může probíhat jak pomocí textových zpráv, tak multimediálně pomocí kreslení na sdílené tabuli, vkládáním interaktivních objektů a hlasovou či video komunikací. V rámci semestrální části projektu se řeší využití interaktivních tabulí, návrh komunikačního protokolu a grafického uživatelského rozhraní. V diplomové práci následně implementace aplikace.
Bezdotykové ovládání interaktivních výukových aplikací s využitím technologie Leap Motion
SVATEK, Tomáš
Práce pojednává v teoretické části o možnosti využití bezdotykové technologie Leap Motion ve výuce na základní škole pro ovládání interaktivních aplikací se zaměřením na výuku fyziky. Zjišťuje, jakým způsobem je možné ovládat již vytvořené aplikace, které nejsou programovány přímo pro bezdotykovou technologii, ale jsou určeny pro práci s~interaktivní tabulí či klasickou prácí na počítači, a jejich výhody a nevýhody. Zabývá se mimo jiné dostupností aplikací a nabízí souhrn informací o~technologii Leap Motion a možností nahrazení interaktivních tabulí. Součástí práce je i popis technologie a možnosti vývoje vlastních aplikací. Cílem praktické části je pak naprogramovat vlastní výukovou aplikaci, která bude otestována v hodině a součástí bude i výzkum, který zjistí zájem učitelů o tuto technologii.
Rozvoj funkčního myšlení žáků na prvním stupni základní školy
VONDRÁČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření pracovních listů pro propedeutiku funkčního myšlení u žáků na prvním stupni základní školy, s podporou počítače v různých fázích pojmotvorného procesu, a následné vyzkoušení v jednotlivých ročnících ZŠ. Diplomová práce obsahuje teorii o funkčním myšlení, mnou vytvořené pracovní listy na základě inspirace z učebnic pro ZŠ, průběh a výsledek experimentu ověřeného ve výuce.
Multimediální výukový program k výuce regionální geografie Austrálie a Nového Zélandu na 2. stupni ZŠ
BROŽOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie Austrálie a Nového Zélandu na 2. stupni základních škol. Hlavním cílem je vytvoření multimediálního výukového programu, vytvořeného v programu SMART notebook 11 určeného pro výuku na interaktivní tabuli, k programu je vypracovaná metodická příručka pro učitele. Výukový program je vypracovaný v souladu se vzdělávacími dokumenty (RVP ZV). Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů určených pro 2. stupeň základních škol. Pro představu o rozsahu učiva a časové dotaci tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu na vybraných školách.
Lesson Activity Toolkit v Smart Notebook pro interaktivní tabule
HAJDUCH, Petr
Lesson Activity toolkit je kolekce miniaplikací (appletů) v softwaru Smart Notebook. Ty slouží pro vytváření výukových materiálů s použitím interaktivní tabule. Jedná se o flashové aplikace, které je možné naplnit vlastním obsahem. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou těchto aplikací. Bude zkoumat, jak jsou tyto aktivity využívány v současné výuce, jak se s nimi dá pracovat, a který modul naopak v galerii chybí a mohl by jí vhodně rozšířit. Dále se zabývá možností vytváření a překladu těchto modulů a jejich implementací do prostředí programu Smart Notebook.
Využití didaktické techniky ve vyučovacím procesu
Čižinská, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředky didaktické techniky. Cílem je popsat současné trendy v jejich využívání a zjistit jakou didaktickou techniku mají učitelé při výuce ekonomických předmětů k dispozici a jaké prostředky opravdu využívají. V teoretické části se zabývám vývojem didaktické techniky, popisuji nejběžnější prostředky didaktické techniky, výhody a nevýhody práce s nimi. Další podkapitola je zaměřena na nejmodernější prostředky didaktické techniky, především na interaktivní tabuli. Zmíněn je také projekt Vzdělání21, který se věnuje zapojení moderních didaktických prostředků do základních škol. Empirická část je zaměřena na didaktickou techniku na obchodních akademiích v Praze. Pomocí dotazníku zjišťuji, jak jsou školy vybaveny, jaké prostředky didaktické techniky učitelé využívají a pak u nich analyzuji jak často a v jaké části hodiny jsou používány. Učitelé odpovídali i na otázky, jaká technika je nejefektivnější z různých hledisek. Zajímám se také o vzdělávání učitelů v oblasti didaktické techniky formou školení.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKA REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE AFRIKY NA 2. STUPNI ZŠ
BABKOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce je návrh multimediálního učebního materiálu o Africe pro druhý stupeň základních škol. Ten zahrnuje nejen interaktivní učebnici, ale také metodickou příručku, která obsahuje komentáře k jednotlivým slidům a řešení úkolů z učebnice. Učební text vychází z platných vzdělávacích dokumentů, z odborné literatury a z existujících učebnic a pracovních sešitů pro druhý stupeň základních škol, které obsahují učivo o Africe. Součástí diplomové práce je také didaktická analýza a hodnocení těchto učebnic.
Vyučování geometrie na 1. stupni základní školy s využitím interaktivní tabule a programu dynamické geometrie - GeoGebra
LINTNEROVÁ, Linda
Diplomová práce je tvořena třemi částmi. První část je věnována teorii geometrie, přehledu základních pojmů geometrie v učivu 1. stupně základní školy, zařazení matematiky do rámcového vzdělávacího programu a významu interaktivního vyučování v dnešní době. Druhá část je jakousi metodickou příručkou, která objasňuje pojetí a cíle vytvořeného interaktivního materiálu. A také popisuje prostředí, ve kterém žáci pracují. Poslední třetí část je věnována malému experimentu, který jsem provedla ve čtvrté třídě základní školy. Je v ní popsána práce žáků s programy, v nichž je učební materiál vytvořen.
MULTIMEDIÁLNÍ VÝUKOVÝ PROGRAM PRO VÝUKU EVROPY NA 1. STUPNI ZŠ
VOKOUNOVÁ, Martina
Tato diplomová práce nese název Multimediální výukový program na 1. stupni ZŠ. Tento program je určen pro výuku vlastivědy v 5. ročníku a zaměřuje se na okolní státy České republiky. Diplomová práce byla vytvořena v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem, dále potom Školním vzdělávacím programem a Ročním tématickým plánem Základní školy Grunwaldova v Českých Budějovicích, kde byl program následně použit a prezentován dětem. Část Geografická charakteristika území je rozdělena do čtyř celků, jenž jsou věnovány konkrétním státům a obsahují podkapitoly jako Poloha, Geografická charakteristika a Socio-ekonomická charakteristika. Součástí diplomové práce je také multimediální program. Každý stát v tomto programu je prezentován jednou osobností pocházející z daného státu. Výukový program obsahuje také interaktivní úkoly, které napomáhají k lepšímu zapamatování nových informací a hravou formou také zjišťují množství memorované látky. Výukový program je možné použít s tabulí Smart Board, ale i na samostatných počítačích.
Zlatokorunská škola a její vizuální didaktické aplikace základního vzdělávání
KARASOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá Zlatokorunskou školou a její vizuální didaktickou aplikací základního vzdělání. První část je zaměřená na pedagogickou efektivitu využívání pomůcek a didaktických obrazů ve struktuře výuky. Hlavní část tvoří digitalizace zlatokorunských obrazů s odkrytím skrytých detailů obrazů. Závěr práce je věnován možnému využití zlatokorunských artefaktů při současné výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.