Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hudební dramaturgie ve filmech Davida Lynche
Černohorský, Ondřej ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; Klusák, Martin (oponent)
David Lynch patří k významným autorům americké postmoderní kinematografie. Jeho filmy jsou charakteristické specifickými tématy, vizuálním stylem, intelektuální náročností, surrealistickými sekvencemi a velkou emocionální působivostí. Hudební složka ve filmech Davida Lynche neoddiskutovatelně patří k nejdůležitějším výrazovým prostředkům a práce s ní je pro tohoto režiséra jednou z nejpodstatnějších součástí procesu výroby filmu. Tato bakalářská práce se bude zabývat studiem hudební složky napříč filmy Davida Lynche od momentu, kdy začal spolupracovat se skladatelem Angelem Badalamentim. Na rozboru hudební složky konkrétního filmu Mulholland Drive budou analyzovány způsoby, jak David Lynch ve svých filmech hudební složky využívá pro dosažení vlastních tvůrčích záměrů. Následně budou tyto způsoby diskutovány vzhledem k jeho ostatním filmům Blue Velvet, Twin Peaks: Fire Walk with Me, Wild at Heart, Lost Highway a budou hledány jejich společné konstanty.
Sibelius: odkaz finské hudby
Valentová Handzušová, Bára ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KAHÁNEK, Ivo (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje životu a dílu nejvýznamnějšího finského skladatele a symfonika Jeana Sibelia. Provede nás jeho životem od mládí až po stáří v Ainole, jeho kompozicemi a odkazem. Okrajově se dozvíme také základní informace o vývoji Finska jako samostatného státu, a o důsledcích historie na celý jeho hudební vývoj, včetně významných hudebních událostí a systému finského hudebního školství.
Eduard Douša, skladatel a pedagog
Lánská, Martina ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Práce přináší celkový pohled na osobnost Eduarda Douši z hlediska skladatele i pedagoga. V první kapitole je uveden Doušův stručný životopis. Druhá kapitola přináší komplexní pohled na skladatelovo dílo. Seznámí s autorovými kompozičními začátky, prvotními inspiracemi a osobnostmi, které jej přivedly ke studiu skladby, ale také s jeho postojem k novodobým kompozičním technikám. Blíže je zde pojednáno o důvodech skladatelova zájmu o instruktivní tvorbu pro děti a mládež. V této kapitole je rozvedena i problematika volby hudebních forem, které Eduard Douša preferuje a vyhovují mu. Třetí kapitola se zabývá Doušovými pedagogickými názory a metodami, kterých ve své výuce skladby využívá. Jsou zde zmíněny i osobnosti, jež byly Doušovi v tomto směru inspirací a vzorem. V závěrečné čtvrté kapitole jsou předchozí poznatky podpořeny seznámením s vybranými díly Eduarda Douši pro dechové nástroje. Největší pozornost je věnována Sonatině pro flétnu a klavír.
Tvorba Jana Klusáka a Marka Kopelenta
Nečaský, Jan ; KAŇKA, Michal (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce o fenoménu Nové hudby a dvou představitelích Marku Kopelentovi a Janu Klusákovi. Práce je rozdělena na dvě části, část teoreticko-historickou a analytickou. Teoreticko-historická část pojednává o Nové hudbě a hudebním ţivotě obou skladatelů, jejich působení v hudebních tělesech Musica viva pragensis (Kopelent) a Komorní harmonii (Klusák) o moderních postupech, která skladatele ovlivnila. Tato část je rozdělena na tři kapitoly. První se týká Nové hudbě a charakterizuje ji, další pojednávají o skladatelích. Druhá část bakalářské práce je analytická. Jedná se o rozbor skladeb Jitřní chvalozpěv (1978) Marka Kopelenta a VII. invence pro orchestr (1972−73) Jana Klusáka. Práce je napsána s pouţitím uvedené literatury a na základě osobních rozhovorů s oběma skladateli. V analytické části jsou přiloţeny skeny rozebíraných partitur.
Petr Eben / Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdce
Michalovičová, Ivana ; TŮMA, Jaroslav (vedoucí práce) ; HORA, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá cyklem Labyrint světa a ráj srdce pro varhany a recitátora, skladatele Petra Ebena, který se inspiroval stejnojmennou knižní předlohou Jana Amose Komenského. Zmíněn je i Ebenův Smyčcový kvartet, komponovaný na totéž literární téma. Text práce obsahuje stručné životopisy obou autorů, Ebena i Komenského, pro lepší vhled do Komenského díla je rovněž připojen nástin soudobého politického vývoje a jeho filozoficko-náboženského pozadí. Podrobněji je zde přiblížen i obsah jednotlivých částí Komenského textu, které Petr Eben používal jako inspiraci k varhanním improvizacím, a rovněž je zde podán popis jednotlivých hudebních částí cyklu. Přiblíženy jsou dále inspirační zdroje Ebenova cyklu, zejména Komenského duchovní písně, uveřejněné v Amsterodamském kancionálu. Podává se zde také srovnání Ebenova rukopisu a dostupných tištěných verzí jeho cyklu, zmíněny jsou i dostupné nahrávky jeho provedení. V neposlední řadě jsou v této práci uvedeny příklady děl dalších českých skladatelů druhé poloviny 20. století (např. J. Krček, M. Raichl, A. Tučapský), kteří se inspirovali Komenského dílem (nejen Labyrintem).
Život a dílo Oskara Nedbala
Maceček, Jan ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Práce se zabývá osobností Oskara Nedbala a jeho dílem. Jeho dílem se rozumí nejen skladatelův kompoziční odkaz, ale také působení v Českém kvartetu a jeho dirigentská a organizační činnost. Sleduje životní události mající vliv na samotného Nedbala i Nedbalův vliv na kulturní dění u nás i za našimi hranicemi.
Eugéne Ysaye, Fritz Kreisler: velcí houslisté a skladatelé
Schäferová, Eva ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Má práce se zabývá dvěma významnými uměleckými osobnostmi přelomu 19. a 20. století. Eugèna Ysaÿe a Fritze Kreislera. Představuje dva vynikající houslisty, kteří byli zároveň i skvělými skladateli, což dokládají jejich díla, která výrazně obohatila houslovou literaturu. Tato práce ve své první polovině představuje belgického houslistu a skladatele Eugène Ysaÿe, jehož dílo je nedílnou součástí repertoáru každého houslisty dnešní doby. Ve druhé polovině se zabývá dílem a osobností Fritze Kreislera.
Komentovaný překlad: Pablo de Sarasate (Scherzo, revista de música, ročník XXIII, č. 235, listopad 2008)
Perglerová, Anna ; Obdržálková, Vanda (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se dělí na praktickou a teoretickou část. První část tvoří překlad článku ze španělského odborného časopisu Scherzo, který pojednává o životě houslisty Pabla de Sarasate, o jeho odkazu a recepci. Následně jsou předkládány teoretické úvahy o procesu tvoření cílového textu. Překladatelská analýza se zaměřuje na originál, zabývá se charakteristickými znaky výchozího jazyka i konkrétního textu. Dále jsou vytyčeny principy, jimiž se překládání bude řídit, a v nejrozsáhlejší části jsou analyzovány konkrétní procesy a změny, které při překládání nastaly. Pro převod textu je klíčovým aspektem funkční hledisko.
Hudební skladatelé ve vrcholně barokní Praze
Vokřínek, Lukáš ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Valkoun, Jaroslav (oponent)
Autor analyzuje působení českých i zahraničních skladatelů chrámové, komorní a operní hudby ve vrcholně barokní Praze, čímž navazuje na dosud základní práci Otakara Kampera, zabývající se pražskou hudební kulturou posledních fází baroka a následujícím klasicismem "Hudební Praha v XVIII. věku" z roku 1936. V úvodní části autor vymezuje dobu vrcholného baroka v Praze, pokouší se o její charakteristiku a nastiňuje pražskou hudební kulturu dané doby. Současně se věnuje bohatému pražskému kulturnímu životu. V hlavní části se zaměřuje na působení skladatelských osobností v Praze (včetně těch, kteří komponovali "pro Prahu") v daném období. Ve třetí části krátce srovnává pražské hudební prostředí sledovaného údobí s vídeňským. V závěru posuzuje význam daných skladatelů pro kulturní obraz vrcholně barokní Prahy a vyhodnocuje zmíněné porovnání. Celkově autor dochází k zjištění, že s Prahou daného období bylo spjato množství tvůrců, a oceňuje významný podíl církevních řádů na tomto vývoji. Daní tvůrci plně dotvářeli Gesamtkunstwerk, jakým vrcholně barokní Praha byla. Zároveň vznikl důležitý předpoklad pro další hudební vývoj, který vyvrcholil působením W. A. Mozarta ve městě. Stručné srovnání hudebních prostředí Prahy a Vídně ukázalo, že obě města měla své kvality, byť Vídeň byla skrze panovnický dvůr o něco...
Vztah elektronické hudby s filmem
Švarcová, Johana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MAREK, Petr (oponent)
V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.