Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prof. Eva Jenčková a její podíl na profilaci české hudební pedagogiky
Motl, Milan
Tématem disertační práce je charakteristika profesního profilu významné osobnosti české hudební pedagogiky prof. PhDr. Evy Jenčkové, CSc. Seznamuje s šíří jejích vědeckých, pedagogických a hudebně organizačních aktivit, charakterizuje hlavní oblasti jejího profesního zájmu. Jedná se zejména o didaktiku hudební výchovy všech školských stupňů vzdělávání, obohacení hudebního repertoáru včetně metodického zpracování, hudbu pro děti v kontextu teoretických, interpretačních a hudebně pedagogických aspektů, optimální přípravu učitelů hudební výchovy i další vzdělávání pedagogických pracovníků realizované u nás i v zahraničí formou tvůrčích hudebních dílen. Těžištěm a velmi propracovanou oblastí jejích hudebně pedagogických publikací je hudebně pohybová výchova. Na základě obsahové analýzy komplexního hudebně pedagogického díla Evy Jenčkové a hodnoticích stanovisek pedagogické veřejnosti je zpracována charakteristika mnohavrstevné osobnosti Jenčkové a jejího profesního mistrovství. Všímá si zejména inovačního působení v zájmu optimalizace hudební výchovy, jehož charakteristickým znakem je transfer vymezených a ověřených teoretických východisek do praktických modelových řešení. Výsledkem syntézy je vymezení klíčových principů její osobité progresivní hudebně pedagogické koncepce (integrace, pedagogická...
Cíle hudební výchovy u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Mazurek, Jiří
V souladu s tématem a názvem dizertační práce se v teoretické části, v její první kapitole, věnujeme pojmům souvisejícím s kategorií cíle a jeho definováním v obecné pedagogice, hudební pedagogice a speciální pedagogice. V následujících kapitolách na kategorii cíle navazujeme pojednáními zabývajícími se analýzou vzdělávacích programů, pojetí estetické výchovy, definováním pojmů žák se speciálními vzdělávacími potřebami a žák se zdravotním postižením s podkapitolami zaměřenými na jednotlivé typy postižení, s nimiž je dále operováno ve výzkumné části práce: syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, tj. syndrom hyperaktivity s poruchou pozornosti), vývojové poruchy učení, narušená komunikační schopnost, lehká mentální retardace a poruchy autistického spektra. Závěrečná šestá kapitola pak představuje teoretické vymezení estetické (hudební) výchovy v současném výchovně-vzdělávacím systému s přihlédnutím k problematice hudebního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Úvodní část výzkumné části dizertační práce tvoří oddíly věnované deskripci prostředí škol a jejich žáků, charakteristice vzdělávacích programů obou institucí a subkapitola obsahující zdůvodnění výběru žáků pro výzkum. Stěžejní kapitolu výzkumné části představují případové studie doplněné o nastínění výsledků...
70 let violoncella na AMU v Praze
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o studijním oboru - violoncello od samotného vzniku školy až po součastnost. Text je uspořádán do tří kapitol. První část popisuje historii a jednotlivé pedagogy a jejich studenty. Druhá kapitola je ucelený soupis diplomových prací studentů oboru violoncello. Třetí kapitola obsahuje seznam pedagogů a studentů v akademickém roce 2016/2017.
Evropská specifika umění hry na bicí nástroje: Základy přirozené hry
Zhdanovich, Anton ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; Holub, Petr (oponent)
Tato práce je souhrnem získaných informací a znalostí o základech, tvořících současnou tradici hry na bicí nástroje v Evropě (převážně Západní). Její hlavním cílem je podpora vývoje oboru bicí nástroje v České republice, obzvlášť ve školách, kde úroveň hry je ve stádiu rozvoje a potřebuje podporu z jiných zdrojů. Během mého magisterského studia na HAMU (2014-2017) jsem se zúčastnil řady mezinárodních akcí v daném oboru, které byly zaměřeny na vývoj mladých hudebníků mé generace po stránce hudební, technické, mentální a estetické. Informace získané ve formě zpětné vazby a komentářů u významných učitelů a interpretů v daném oboru tvoří absolutní fundament teto práce. Uvědomení principů a základů, o nichž se tu bude psát, vyžaduje již přítomnost určených hudebních a životních zkušeností, proto je tato práce určená pro věkovou kategorii od posluchačů středních odborných škol a výš.
Pedagogický přínos Zachara Brona houslovému umění
Marek, Jakub ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; KUDELÁSEK, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je analýzou osobnosti Zachara Naumoviče Brona se zaměřením na jeho pedagogickou a interpretační činnost. Obsahuje stručný životopis umělce, zabývá se rozborem hlavních sfér jeho působení a přínosem ruské i světové hudební kultuře. Práce je rozdělena do kapitol podle příslušných tematických okruhů.
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Muzikál v Čechách a jeho vzdělávací instituce
Grabcová, Eliška ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; HANUŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce je zacílena na muzikál v Čechách, jeho vzdělávací instituce a metodiku klasického tance pro vzdělání muzikálového herce. Cílem práce je informovat o úrovni muzikálů a vzdělávacích institucích zabývajících se přípravou muzikálového herce u nás ve 21. století. Dalším cílem je vytvoření osnov klasického tance pro čtyřleté studium klasického tance na středních a vyšších odborných školách pro obor muzikálového herectví.
Vladimíra Klánská - interpret a pedagog
Triebeneklová, Adéla ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; Rzounková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce Vladimíra Klánská - interpret a pedagog pojednává a snaží se přiblížit hudební život a úspěchy Vladimíry Klánské. Práce se zaměřuje zejména na komorní projekty, které paní Klánská nejen interpretovala, ale také manažerovala. Účelem zvoleného tématu je přiblížit ženu, která je významným elementem v oboru hry na lesní roh.
Pedagogové klarinetové třídy HAMU po roce 1990
Böhm, Lukáš ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
Smyslem bakalářské práce je zpracovat průběh hudební kariéry klarinetových pedagogů na Akademii múzických umění v Praze, kteří zde působili od roku 1990 do současnosti. Je založena především na osobních rozhovorech s danými osobnostmi a v malé míře na internetových zdrojích. Text je doplněn bohatou fotografickou přílohou. Práce zachycuje vývoj jednotlivých pedagogů v průběhu jejich celého života. Dozvíme se, co je k hudbě vedlo, začátky hry, studium, soutěžní činnost, informace o jejich koncertní dráze - sólové, orchestrální nebo komorní. Jednotlivé etapy jejich života jsou rozčleněny dle potřeby do kapitol. Těžiště práce spočívá především v poznání blíže uvedených pedagogů a závěry mé práce mohou sloužit jako studijní materiál, rovněž také jako poděkování jednotlivým žijícím pedagogům za jejich soustavnou a příkladnou pedagogickou práci.
Alena Tichá a její přínos pro hlasovou výchovu hudebně méně rozvinutých dětí na 1. stupni základní školy
Dunovská, Marie ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Předmětem diplomové práce je zmapování přínosu odborné činnosti významné hudební pedagožky PaedDr. Aleny Tiché, Ph.D. pro metodiku práce s dětmi hudebně méně rozvinutými na 1. stupni základní školy. Práce si klade za cíl shromáždit základní informace biografické, bibliografické, teoretické a psychologicko-pedagogické povahy, které nejenom ozřejmí přínos Aleny Tiché pro pojetí metodiky hlasové výchovy a potažmo i práce s nezpěváky, ale vytvoří teoretický rámec pro náš vlastní výzkum v této oblasti. Ten je zacílen na zmapování obeznámenosti české hudebně pedagogické veřejnosti s metodikou zpěvu Aleny Tiché a případné praktické zkušenosti respondentů s touto metodikou ve vlastní práci s nezpěváky. Klíčová slova Hudební pedagogika, didaktika hudební výchovy, Alena Tichá, hudebně méně rozvinuté děti, nezpěváci, amúzie, hlasová výchova, děti mladšího školního věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.