Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční gramotnost majitelů koní
Palatová, Klára ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Práce zkoumá případ finanční gramotnosti majitelů koní. V teoretické části jsou nastíněny příčiny finanční negramotnosti a její dopady na národní úrovni. Práce shrnuje jednotlivé přístupy k řešení finanční negramotnosti z pohledu dosud provedených vědeckých studií a implementace těchto doporučení v rámci České republiky. Práce stručně popisuje současnou úroveň finanční gramotnosti na národní úrovni pro pochopení kontextu, v jaké se studovaný případ nachází. V rámci explorativní výzkumné případové studie práce jsou zjišťovány kvalitativním přístupem stanoviska zainteresovaných stran do jezdeckého sportu a chovu koní a následně kvantitativní metodou jsou zjišťovány socio-demografické údaje a informace o finančních znalostech a finančním chování samotných majitelů koní. Dle získaných dat skupina majitelů koní vykazuje malou finanční znalost i špatné finanční chování. Kromě nízké úrovně finanční gramotnosti zkoumané skupiny majitelů koní jsou dále identifikovány problémy týkající se špatné obecné znalosti týkající se chovu koní. Na základě těchto zjištění jsou v rámci práce identifikovány subjekty, pro které by tato práce měla sloužit jako podklad pro nasměrování dalších kroků vedoucích na příklad k lepší formulaci pravidel pro péče o koně a regulaci trhu na základě příkladu dalších evropských zemí.
Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
The theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic
Vyučovací metody vedoucí k posilování úrovně finanční gramotnosti žáka základní školy
VODIČKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky finanční gramotnosti na vybraných základních školách. Zabývá se především vyučovanými tématy v rámci finanční gramotnosti a výukovými metodami. Metody jsou zmapovány a vzájemně porovnány. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, zařazení tohoto tématu do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na konci se věnuje výukovým metodám, z hlediska jejich definice, historie, klasifikace, především je zde napsána podkapitola věnující se výukovým metodám finanční gramotnosti, kde je popsána didaktická hra vytvořená autorkou práce. V praktické části je čtenář seznámen s kvalitativním výzkumem, který zjišťuje, jaká témata z finanční gramotnosti se na vybraných základních školách vyučují a pomocí jakých metod. Cílem je tedy zjistit, zda se učitelé při výuce finanční gramotnosti řídí doporučenými metodami pro posilování výuky finanční gramotnosti, či nikoliv.
Faktory ovlivňující finanční gramotnost dětí
WEDLOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti u dětí ve věku 6-15 let a faktorů, které úroveň finanční gramotnosti ovlivňují. První kapitola charakterizuje finanční gramotnost a její význam. Druhá kapitola popisuje objektivní a subjektivní faktory finanční gramotnosti a uspořádává poznatky získané studiem literatury, vč. dílčích výzkumů. Třetí kapitola je věnována problematice rozvíjení finanční gramotnosti v rámci základního vzdělávání v ČR.
Dluhová past jako příčina bezdomovectví
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá korelací dluhové pasti a bezdomovectví. Jedná se o teoretickou práci. První část práce informuje o základních finančních pojmech a finanční gramotnosti obyvatel České republiky. Druhá část práce popisuje fenomén bezdomovectví. Zde jsou uvedeny a podrobně rozepsány formy bezdomovectví, příčiny a důsledky, a patologické jevy s bezdomovectvím spojené. Poslední část práce se zabývá jak řešením bezdomovectví, tak i řešením zadluženosti. Podrobně jsou rozepsány organizace pomáhající lidem bez domova, z nichž nejvýznamnější je nezisková organizace a církev Armáda spásy. Práce dále poskytuje informace o akci Milostivé léto, uvádí formy řešení zadluženosti a nové legislativní úpravy ve prospěch zadlužených obyvatel.
Ochrana klienta bankovních (pojišťovacích, investičních) služeb
Konečná, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele v oblasti čerpání bankovních služeb. Konkrétně oblastí ochrany vkladatele a ochrany dlužníka. Teoretická část pojednává o právní úpravě ochrany klientů bankovních služeb v České republice a EU, etickém kodexu, finanční gramotnosti. Praktická část je rozdělena na dvě části, v první jsou rozebrány konkrétní spotřebitelské případy rozšířené o zpracované názory respondentů z vytvořeného dotazníkového šetření, druhá část se zabývá testem finanční gramotnosti. Toto šetření bude analyzováno. Na závěr budou stanovena doporučení v oblasti ochrany bankovních klientů.
Nízká finanční gramotnost jako důvod recidivy bezdomovectví
KORYTOVÁ, Ivana
Tato diplomová práce si kladla si cíl představit vztah mezi nízkou finanční gramotností a recidivou bezdomovectví. Jednou z mnoha příčin bezdomovectví je v tomto případě nedostatek finančních prostředků vedoucí k exekucím a dluhům a nedostatečná finanční odpovědnost. Z výzkumu, který byl proveden formou kvalitativního přístupu s metodou případových studií, které byly zhotoveny pomocí pozorování a narativních rozhovorů, vyplynulo, že se nízká finanční gramotnost u osob bez přístřeší projevuje a má spojitost s jejich návratem do sociálních služeb. U dlužníků například neznalostí dlužné částky a strachem z práce na hlavní pracovní poměr, ve smyslu strachu z exekučních srážek, kdy mají dlužníci mylnou představu o srážkách a nezabavitelném příjmu. Jejich ignorování dluhů a celková finanční nezodpovědnost je tím vždy přivede zpět do azylového domu, čímž mluvíme o recidivě bezdomovectví. Výsledky budou poskytnuty sociálním pracovníkům i pracovníkům v sociálních službách v Charitě České Budějovice a studentům Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Práce má potenciál sloužit jako podklad k informovanosti o problematice bezdomovectví a vzdělávání na poli finanční gramotnosti.
Determinanty finanční gramotnosti
MĚRTLOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti u vysokoškolských studentů v České republice. Jejím obsahem je přehled programů a strategií nadnárodních a vládních organizací zabývajících se finanční gramotností populace, dále analýza dotazníkového šetření. Pomocí poznatků z rešerší zahraničních odborných článků a výzkumů byly vybrány čtyři faktory, u kterých se na základě stanovených hypotéz testoval jejich vliv na finanční gramotnost vysokoškolských studentů. Mezi zmíněné faktory byl zahrnut vliv pohlaví, vliv věku, vliv studovaného oboru a vliv studovaného ročníku studia.
Výukové aktivity pro podporu finanční gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
BŘINEK, Michal
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vyučování finanční gramotnosti na 2. stupni základních škol a je určena především jako podklad pro učitele, kteří hledají inspiraci pro výuku finanční gramotnosti. Práce vychází z revidované verze Standardu finanční gramotnosti z roku 2017, a tedy i z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Aktivity jsou vystaveny na doporučeních, která jsou charakterizována v dokumentu Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a dále na to, kdo by měl být vzděláván ve finanční gramotnosti. V teoretické části je také vymezeno, co by se mělo vyučovat na 2. stupni základních škol z oblasti finanční gramotnosti a také na to, jakým způsobem je dobré výuku vést. Praktická část bakalářské práce obsahuje sedm aktivit, které byly vytvořeny v souladu s dokumenty popsanými v teoretické části. Aktivity se zaměřují na různé části Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a snaží se pokrýt co největší část učiva.
Finanční gramotnost a připravenost mladých lidí při odchodu z dětského domova
ZŮBKOVÁ, Irena
Bakalářská práce se věnuje tématu finanční gramotnosti a připravenosti na samostatný život mladých dospělých z dětských domovů a jejich vrstevníků, kteří vyrůstají v rodinném prostředí. Cílem práce je srovnání finanční gramotnosti obou skupin. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny pojmy ústavní výchova a dětský domov, včetně jeho funkcí se zaměřením na oblast financí. Dále definuji finanční gramotnost, a především pojmy úvěry (se zaměřením na krátkodobé a střednědobé úvěry), jejich splácení a rizika, která mohou mít negativní dopad do života dospělého člověka. Další část tvoří popis finančního vzdělávání v jednotlivých typech škol, které podstupují děti z rodin i dětských domovů. V praktické části byla použita kvalitativní strategie výzkumu, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvoří 10 komunikačních partnerů ve věku 18 - 20 let. Jedná se o 5 osob z dětského domova a 5 osob vyrůstajících v rodinách. Výzkumné otázky byly zaměřeny na úroveň finanční gramotnosti, práci s osobním rozpočtem, příjmy a výdaje, názory na úvěrování. Část otázek je orientována na posouzení vlivu dětského domova a rodinného prostředí na finanční rozhodování mladých dospělých. Práce by mohla být přínosná v novém úhlu pohledu při srovnání finanční gramotnosti mladých lidí z dětských domovů a jejich vrstevníků vyrůstajících v rodinách. Může také pomoci se zaměřením přípravy na samostatný život pro pracovníky dětských domovů a sociální pracovníky, kteří se v rámci poradenství mohou setkat s klienty vyžadující pomoc s finančními záležitostmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.