Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Hochwalderová, Světluše ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Dílčím cílem práce je zjištění, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucnost středisek volného času. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání toho, co ovlivňuje výběr volnočasových aktivit. Jak je důležité strategické plánování a využití SWOT analýzy při jeho tvorbě. Připomenutí důležitosti marketinku při propagaci aktivit středisek volného času.
Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
BENDOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá tématem mimoškolního vzdělávání zeměpisu na 2. stupni základních škol s důrazem na aktivity spolku Pionýr. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je význam mimoškolního vzdělávání zeměpisu a vytvoření praktických výstupů zaměřených na spolek Pionýr. Teoretická část práce se věnuje zařazení tématu práce do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, zároveň mimoškolnímu vzdělávání zeměpisu a představení spolku Pionýr a jeho aktivit. Praktická část práce je zaměřena na souhrn akcí Pionýrské skupiny Kamarád se sídlem v Jihlavě. Akce se zeměpisným zaměřením jsou potom podrobně rozebrány z hlediska obsahu, zařazení do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a průřezových témat. Na tomto základě pak autorka vytvořila několik vlastních návrhů a rozšíření proběhlých aktivit použitelných na akcích spolku Pionýr.
Knihovnická regionální vzdělávací centra (analýza činnosti)
Kniezková, Michaela ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem návazného vzdělávání knihovníků, které je realizováno prostřednictvím regionálních vzdělávacích center působících v krajských knihovnách. V jeho centru stojí Národní knihovna ČR, která ve spolupráci s odbornými institucemi metodicky řídí a koordinuje činnost poskytovaných služeb provozovanými regionálními centry. Cílem práce je poskytnout relevantní informace, které mohou být využity při koncipování vzdělávacích aktivit knihovnických regionálních vzdělávacích center. Součást práce tvoří průzkum zaměřený na analýzu dílčích aspektů, které mohou mít vliv na kvalitu a výkon činnosti center.
Způsoby vyjadřování budoucnosti v současné angličtině
JANOVSKÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá slovesnou kategorií času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce je charakteristika domu dětí a mládeže, didaktické zpracování oznamovacího způsobu třech základních budoucích časů pomocí projektového vyučování pro žáky mladšího školního věku a analýza znalostí žáků středního školního věku pomocí dotazníkového šetření.
Bezobratlí živočichové v obydlí člověka - využití problematiky ve školním či mimoškolním vzdělávání
ČAPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá synantropními bezobratlými živočichy. Prostřednictvím vlastního výzkumu byla zjišťována přítomnost bezobratlých živočichů ve vybraných domácnostech. Výsledky výzkumu byly srovnány s literaturou. Na základě literatury a dat z vlastního výzkumu byl sestaven projekt pro mimoškolní přírodovědné vzdělávání na téma: Výprava po stopách bezobratlých živočichů v obydlí člověka.
Problematika trávení volného času u dětí na 2. stupni základní školy a kompenzace školní zátěže
LEŽÁKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou trávení volného času u dětí na 2. stupni ZŠ a kompenzací školní zátěže. V dnešní době mají děti nepřeberné množství aktivit, kterým se mohou ve svém volném čase věnovat. Tyto aktivity jim nabízejí střediska volnočasových aktivit, sdružení dětí a mládeže, ale i školní družiny a školní kluby a další zařízení, která se věnují dětem a jejich volnému času. Jedná se především o sportovní aktivity, různé zájmové kroužky, které poskytují dětem možnost výletů, poznávání přírody a řadu jiných činností. Svůj volný čas tráví děti i pasivním způsobem a to většinou u počítače nebo televize. To je důvod, proč bychom se měli touhle problematikou zabývat. Měli bychom dětem pomoci, aby svůj čas naplnily plnohodnotně a efektivně a dokázaly ho využít pro své zájmy a záliby. Je řada faktorů, které jejich volný čas může ovlivnit. Mezi hlavní patří rodina, vrstevníci a v neposlední řadě učitel a škola, kterou dítě navštěvuje a řada dalších, kteří mají na dítě při výběru jeho volnočasových aktivit vliv. Svou práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická.Druhou část mé práce tvoří praktická část. Pro její zpracování jsem si zvolila kvantitativní výzkum. K tomuto výzkumu byla použita metoda dotazníků pro žáky 2. stupně základních škol. Výsledky těchto dotazníků jsou uveřejněny v mé práci. Cílem mé práce bylo provedení monitoringu trávení volného času dnešní mládeže. Pro naplnění daného cíle jsem si zvolila 4 hypotézy. Hypotéza 1: Současné děti dávají přednost spíše pasivnímu způsobu trávení volného času než aktivnímu. Hypotéza 2: U pasivního způsobu trávení volného času dávají přednost počítači před televizí. Hypotéza 3: Sportovním aktivitám se více věnují chlapci než dívky. Hypotéza 4: Žáci dávají přednost kolektivním sportům před sporty pro jednotlivce.
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.