|
Konstrukce převodu mezi přídavnou převodovkou a dynamem pro pohon speciální nástavby těžkého terénního nákladního vozidla
Charouz, Ondřej ; Nohál, Libor (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem přenosu krouticího momentu z přídavné převodovky na dynamo u těžkého terénního nákladního vozidla. Celkový převodový poměr od motoru vozidla k výstupu z přídavné převodovky je 0,432 pro zařazený normální stálý záběr nebo 0,538 pro zařazený redukovaný stálý záběr. Výkon vozidla je 270 kW při otáčkách 1800 min-1 a kroutící moment 1850 N.m při otáčkách 1000 +200 min-1. Tato práce se zabývá návrhem změny konstrukce umístění dynama nejen pro zamezení stávajících kolizí mezi rámem vozidla a klínovými řemeny ale také pro celkové zjednodušení celé konstrukce.
|
|
Návrh drápkového provedení automobilového alternátoru
Szekeres, Vojtech ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá alternátormi používanými v osobných automobiloch, ich konštrukciou, funkciou, typickými priebehmi a charakteristikami a návrhom. Alternátory sú špecifické lichobežníkovým tvarom pólov na rotore, vytvárajú priebeh podobný obdĺžnikovému, namiesto sínusového. Ten je viac žiaduci pre jednoduché usmernenie na jednosmerný prúd, ktorý je používaný v elektrickej sieti automobilov. Kvôli tvaru pólov sú tieto alternátory nazývané aj drápkové. Samotný návrh pozostáva z vytvorenia alternátoru v programe Ansys Maxwell podľa meraného skutočného alternátoru. Výsledky sú porovnané numericky aj graficky.
|
|
Nabíječ akumulátorů k jízdnímu kolu
Kufa, Jan ; Kubíček, Michal (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem této práce je navrhnout vhodný způsob dobíjení mobilních elektronických zařízení s využitím pohybu jízdního kola. V první části bakalářské práce jsou rozebrány různé možnosti nabíjení akumulátorů na jízdním kole, popsány rozdíly mezi alternátorem a dynamem a nakonec uvedeny různé typy akumulátorů. V druhé části bakalářské práce jsou detailně popsány použité bloky, které byly použity v zapojení a důvody jejich volby. V závěrečné části jsou popsány finální parametry nabíječe.
|
|
Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel
Škrla, Milan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel je dokument analyzující součastné provedení elektrické sítě motorových vozidel. S přihlédnutím na historický vývoj, součastnou podobu a možné rozšiřování elektrické sítě jsou v práci upřesněny podmínky a předpoklady pro možnost zvýšit jmenovité napětí. Velikost příkonu spotřebičů pro účely bakalářské práce byly změřeny na osobním automobilu nižší střední třídy. Výsledky z měření posloužily pro teoretický návrh zdrojové soustavy zamýšlené pro zvýšenou hladinu jmenovitého napětí měřeného vozidla.
|
| |