Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rolová hra ve výuce angličtiny na I. stupni ZŠ
Kaprálová, Magdalena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat možnosti rolové hry ve výuce anglického jazyka, použití různých technik dramatické výchovy, které vedou k prohloubení pochopení a uvedení žáka do dané situace a jejich vliv na žákovo prožití situace, podíl na řešení situace a následné zapamatování si kognitivních i emočních přínosů rolové hry pro další motivaci k učení žáka. Zabývá se cíli a metodami současné výuky cizích jazyků, popisuje nové trendy ve výuce jazyků pro žáky prvního stupně základní školy. Popisuje jejich psychický vývoj v daném období a snaží se vysvětlit, jak tyto poznatky udávají směr výuky cizích jazyků na prvním stupni. Vysvětluje tím i rozdíl mezi výukou dospělých a žáků prvního stupně. Výuka jazyků s použitím metod dramatické výchovy přináší odlišný přístup k výuce. Rozvíjí ji v rovině kognitivního poznání i emočních prožitků.
Současný stav dramatické výchovy ve městě Aši
Zacharová, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce mapuje školská zařízení v Aši, není zaměřena jen na základní školy, ale na celý vzdělávací systém. Cílem je zjistit, které školy zařazují do svého vzdělávacího programu dramatickou výchovu a v jaké míře. Dále zjišťuje jaké cíle si pedagogové dramatické výchovy v Aši kladou při vzdělávání dětí. V teoretické části se zabývám rámcovými vzdělávacími programy pro různé typy škol a tím, jestli tam má dramatická výchova své místo. V praktické části zjišťuji, kolik je v Aši školských zařízení a které z nich dramatickou výchovu zařadilo do svého školního vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovný vliv předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1.st. waldorfské školy.
Špelinová, Lenka ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje výchovnému vlivu předmětu tvořivá dramatika na psychosociální vývoj žáků se SPU na 1. st. waldorfské školy. Práce je zaměřena zejména na rozvoj komunikačních schopností, respektování hranic, pokynů a spolupráce v třídním kolektivu za využití metod a technik dramatické výchovy u žáků se SPU ve 2. pololetí 2. třídy a 1. pololetí 3. třídy. Teoretická část vymezuje čtyři základní části této diplomové práce, psychosociální vývoj dítěte mladšího školního věku, specifické poruchy učení (SPU), průvodní jevy a jejich vliv na psychosociální vývoj dítěte, charakteristiku waldorfské školy, metody a techniky dramatické výchovy. Praktická část se věnuje sledování vývoje komunikace, spolupráce, dodržování pravidel, porozumění tématu a schopnosti jeho interpretace jednotlivců i celé skupiny v hodinách tvořivé dramatiky. V hodinách jsme prožívali stěžejní témata daných ročníků ve waldorfské škole. Celý proces je zaznamenán a vyhodnocen pomocí záznamových archů z jednotlivých hodin.
Porovnání výsledků učení žáků s průměrným a podprůměrným prospěchem v hodinách vedených frontálně s hodinami vystavěnými na principech dramatické výchovy
Coufalová, Barbora ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce je zaměřena na žáky s průměrným a podprůměrným prospěchem. Porovnává dva typy výuky - dramatickou výchovu s frontální metodou obohacenou o moderní prvky vyučování (v práci je tato metoda nazvána klasická výuka). Jejím cílem je zodpovědět otázku, která z těchto dvou metod výše uvedeným žákům více vyhovuje. Při výzkumu je zvoleno praktické provedení obou metod a porovnání jejich výsledků, tedy toho, jaké množství informací si žáci dokázali z hodin vedených onou metodou zapamatovat. K ověření je pak vybrána dotazníková metoda. Teoretická část práce se zabývá žákem mladšího školního věku a jeho schopností učit se. Dále rozebírá vývoj českého školství po roce 1989, zejména oblasti týkající se přístupu školy / učitele k žákovi. Pro tuto práci je též velmi důležitá dramatická výchova, které je věnována celá jedna kapitola. Závěr teoretické části patří oblasti výzkumu. V praktické části jsou pak zmíněny podmínky realizace výzkumu, samotná realizace a její reflexe a v závěru pak vyhodnocení získaných dat.
Dramatická výchova jako metoda práce ve 2. a 3. ročníku ZŠ.
Volejníková, Jana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl ověřit využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce prvouky v 2. a 3. ročníku ZŠ a zjistit možnosti, které dramatická výchova přináší. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá tématy související s metodami a technikami dramatické výchovy. V praktické části jsou popsány a porovnány realizované přípravy prvouky klasickou formou a přípravy s využitím prvků dramatické výchovy. Metodami výzkumu jsou nezúčastněné přímé pozorování a dotazníkové šetření.
Využití metod a technik dramatické výchovy jako prevence rizikového chování ve třídě
Vlasatá, Andrea ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje prevenci nejčastějšího rizikového chování na základních školách, kterým je šikana, a to pomocí metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části seznamuje čtenáře s důležitými informacemi o šikaně a podstatě dramatické výchovy, které jsou základem pro ucelené pochopení této problematiky. Teoretická část je zároveň podkladem pro vytvoření projektu prevence šikany s využitím metod a technik dramatické výchovy, který je obsažen a reflektován v praktické části diplomové práce. Součástí praktické části je také výsledek dotazníku, který se zaměřil na zjišťování názoru učitelů prvního stupně základní školy na prevenci šikany a na využití metod a technik dramatické výchovy v této problematice. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, metody a techniky, rizikové chování, šikana, prevence, školní třída, 1. st. ZŠ
Využití dramatické výchovy v hodinách etické výchovy v počátcích školní docházky
Janků, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metod dramatické výchovy ve vyučování etické výchovy na prvním stupni základní školy. Cílem práce je ukázat, že propojením dramatické výchovy a etické výchovy se mohou efektivně rozvíjet mravní postoje žáků. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá vymezením obou výchov a charakteristikou žáků mladšího školního věku. V praktické části je na základě pětiměsíčního pozorování žáků třetí třídy Základní školy Bratranců Veverkových Pardubice vytvořen návrh a následná realizace deseti lekcí dramatické výchovy, jejichž obsahem jsou témata etické výchovy. Lekce jsou zaměřené na rozvoj žáků v těchto oblastech: komunikace, sebehodnocení a ocenění druhých, respektování pravidel, tvořivosti, asertivního chování, citlivosti k okolnímu prostředí. Realizované lekce jsou reflektovány, s ohledem na plnění vytyčených cílů. Závěr shrnuje výsledky získané pozorováním skupiny. Z výsledků vyplývá, že metody dramatické výchovy mohou zprostředkovat žákům autentický prožitek, který výrazně ovlivní jejich hodnoty a mravní postoje. Výsledky diplomové práce také ukázaly, že mravní rozvoj žáků na prvním stupni základní školy závisí na osobnosti vyučujícího pedagoga.
Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.
Využití metod a technik dramatické výchovy ve výuce vlastivědného tématu historie místa, kde žiji.
Křížová, Martina ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce ověřuje možnosti využití technik a metod dramatické výchovy při práci učitele 1. stupně základní školy ve výuce vlastivědného tématu. Je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části nejprve charakterizuje dítě mladšího školního věku a jeho specifika, zaměřuje se na tělesný, psychický, citový, sociální vývoj a vývoj jeho poznávacích procesů. V dalších kapitolách vymezuje pojmy výchova a vzdělání. Dále teoretická část seznamuje s pojmem dramatická výchova. Popisuje pohled na výchovu a dramatickou výchovu v průběhu historie. Blíže seznamuje s metodami, technikami, principy a cíli dramatické výchovy. Uvádí jednotlivé formy dramatické výchovy ve vzdělávání. Podrobně popisuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Dramatická výchova. Věnuje se osobnosti učitele a jeho profesním předpokladům. Jedna kapitola teoretické části je věnována informacím o historických událostech místa - vlastivědnému tématu výuky a popisu čerpání informací a sběru dat. Praktickou část tvoří plán pěti výukových bloků, ve kterém se děti prostřednictvím využití technik a metod dramatické výchovy seznamují s historií místa, kde žijí, a s osudy místních občanů v období druhé světové války. Hlavním cílem výuky bylo probudit v dětech touhu po poznání, motivovat je k pokládání otázek a uvědomění...
Práce začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky.
Štychová, Eva ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Váňová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu začínajícího učitele dramatické výchovy na počátku školní docházky, tedy v prvním pololetí první třídy. Její teoretická část je odborným podkladem, z nějž vychází praktická část. Umožňuje hlubší náhled na dramatickou výchovu. Díky ní se dozvíme, jak vypadá takové dítě na počátku školní docházky a co by se mělo během prvního pololetí naučit. Dále je popsáno, co je to dramatická výchova, jaké jsou její principy, základní prvky, cíle a formy. Jak je dramatická výchova zastoupena v RVP ZV a jaký by měl učitel dramatické výchovy být. Popisuje, co je to dramatická hra, systém průpravných her a cvičení, představuje metody a techniky dramatické výchovy, ale také předkládá, jak lekce dramatické výchovy vytvářet, jak naplánovat drama a jak pracovat s literární předlohou. Praktická část vychází ze sestavení či převzetí a upravení deseti lekcí dramatické výchovy začínajícím učitelem. Lekce se zaměřují na budování přátelského klimatu ve třídě, podporu spolupráce, sociální rozvoj dětí a na učení základních technik dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou i reflexe hodin, které popisují pokrok dětí. Ten představuje i dotazník od učitelů, kteří působí v této první třídě. V závěru se dozvíme, jaký účinek měla dramatická výchova v prvním pololetí první třídy ve výše...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.