Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě s epilepsií v mateřské škole
ČÍHALOVÁ, Dana
Bakalářská práce se zabývá tématem epilepsie u dětí předškolního věku a možnostmi vzdělávání těchto dětí v prostředí mateřských škol. Cílem práce je tak přiblížení problematiky dětské epilepsie a zjištění názorů a zkušeností učitelek mateřských škol se vzděláváním dětí s diagnózou epilepsie. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce se zabývá epilepsií, její etiologií a epileptickými záchvaty. Dále se také věnuje legislativním podmínkám, které upravují výchovu a vzdělávání dětí s epilepsií. V závěru teoretické části jsou nastíněny možnosti a podmínky pro výchovu i vzdělávání těchto dětí v mateřských školách běžného typu. Praktická část se zaměřuje již na samotné názory a zkušenosti učitelek a ředitelek mateřských škol se vzděláváním a začleňováním dětí s epilepsií.
Vzdělávání dítěte s dětskou mozkovou obrnou v běžné mateřské škole
KOVÁŘOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je analyzovat konkrétní případ dítěte s dětskou mozkovou obrnou v běžné mateřské škole. Teoretická část zpracovává téma dětské mozkové obrny a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Praktická část obsahuje popis konkrétního vývoje dítěte s dětskou mozkovou obrnou a jeho vzdělávání v běžné mateřské škole. Práce sleduje zejména oblast motoriky, komunikace, samostatnosti a sociálního začlenění. Práce je zpracována na základě ročního pozorování a rozhovorů s pedagogy, rodiči a dětmi.
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu předškolních pedagogů
ŠROLOVÁ, Ivana
Cílem práce je zjistit aktuální názory a postoje předškolních pedagogů k integraci dětí se zdravotním postižením v mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu integrace, vymezení podmínek pro úspěšnost integrace a charakteristiku současného předškolního vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části je použita kvalitativní metoda polostrukturovaného rozhovoru, který zjišťuje názory předškolních pedagogů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou uvedeny jejich odpovědi a shrnutí výsledků bakalářské práce.
Možnosti uplatnění canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v centru pro rehabilitaci osob s postižením ARPIDA, o.s.
MEZEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti uplatnění canisterapie v centru ARPIDA, o.s. Cílem výzkumu bylo zjistit efektivnost canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci uceleného systému rehabilitace. Jako metodu sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování přímé, neřízený rozhovor a obsahovou analýzu sběru dat. Rozhovory jsem prováděla s fyzioterapeuty, psycholožkou, vedoucí denního stacionáře a s rodiči dětí výzkumného souboru. Pozorovaný soubor tvořily čtyři děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 11, 14, 15 a 21 let. Všechny tyto děti navštěvovaly denní stacionář centra ARPIDA, o.s. Kasuistiky dětí, průběh vlastní canisterapie včetně obrázkové dokumentace, vyjádření jednotlivých odborníků, včetně zhodnocení efektivnosti canisterapie u každého dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou zaznamenány v praktické části mé bakalářské práce. Nejefektivnější metodou u dětí s diagnózou DMO se jeví metoda AAT formou polohování. Efektivnost canisterapie zde byla zaznamenána především v oblasti motorické. Nejvýznamnějším ukazatelem efektivnosti canisterapie u těchto dětí bylo uvolňování jejich spastických svalů. Výsledky pozorování nám dále potvrdily pozitivní emoční naladění dětí při canisterapii. U dítěte s ADHD syndromem byla využita metoda AAA, prostřednictvím které došlo během canisterapie ke zlepšení schopnosti koncentrovat pozornost a k celkovému zklidnění. Efektivnost canisterapie byla zřetelná i v oblasti jemné motoriky a komunikačních schopností dětí. Domnívám se, že by se poznatky této práce mohly stát návodem a inspirací k častějším návštěvám pro budoucí canisterapeutické týmy, které se rozhodnou pracovat s dětmi v centru ARPIDA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.