Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály
Havířová, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení tvořivosti dětí při zájmových činnostech s různými materiály AUTOR: Petra Havířová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: V teoretické části této práce jsem se věnovala stručnému shrnutí nejznámějších vědeckých poznatků týkajících se obecného tématu tvořivosti a jejího dělení z různých úhlů pohledu. V praktické části jsem poté prováděla výzkum pomocí Torranceho testů tvořivosti, jehož cílem bylo zjistit a zaznamenat posun a vývoj tvořivosti u vybraného vzorku žáků prvního stupně základní školy, na který bylo po dobu čtyř měsíců cíleně působeno. Hypotéza viditelného posunu jen u vnímavějších žáků se nepotvrdila. Zlepšení výsledků testu bylo zjištěno u většiny žáků. To předčilo má očekávání. Cílené působení na žáky se tak ukázalo jako vhodný způsob rozvoje tvořivosti.
Specifika arteterapeutické práce v rozdílných skupinách gerontologických klientů.
CÁBOVÁ, Milena
Anotace Bakalářská práce je zaměřena na arteterapeutickou činnost ve třech rozdílných skupinách seniorů. Sleduje výtvarný projev starých lidí s rozdílným zatížením a odlišnou životní situací, vhodnost použitých technik, témat a arteterapeutických přístupů v jednotlivých skupinách. Teoretická část popisuje fenomén stáří, aspekty životních situací a krizové události v životě seniorů. V praktické části je sledován výtvarný projev klientů, vhodnost, účinnost a obliba arteterapeutických technik a postupů, naplňování cílů a zároveň význam arteterapie pro jednotlivce zatížené různými zdravotními či sociálními problémy.
Rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku pomocí výtvarných činností
KREJČOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou u dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem je zachycení úrovně grafomotoriky u vybrané skupiny dětí před nástupem do školy a její rozvoj pomocí výtvarných činností. V teoretické části je nastíněna charakteristika vývojového období předškolního věku dítěte se zaměřením na grafomotorický rozvoj. Dále je uveden význam a vývoj dětské kresby, pracovní a hygienické návyky při kreslení a psaní. Praktická část se zabývá úrovní grafomotoriky vybrané skupiny dětí před zahájením a po ukončení práce s vytvořenými pracovními listy. Zabývá se vhodností metodického materiálu pro děti předškolního věku. K realizaci výzkumu jsou použity metody pozorování, rozhovoru a analýza diagnostických listů. Ze zjištěných poznatků byly vytvořeny závěry pro další praxi.
Výtvarné činnosti v rámci zájmových útvarů v DDM
MINAŘÍKOVÁ, Jana
V práci se budu zabývat výtvarnými kroužky: Kreativní tvorba, Kresba a malba, Pastelka a Keramika. Výtvarnou činností, která je součástí různých oslav, např. při Dni dětí, městských slavnostech, vánočních trzích apod.. Okrajově se zmíním a letních malířských kurzech a jednorázových akcích, které DDM pořádá pravidelně jedenkrát měsíčně pro veřejnost. V praktické části se budu věnovat rozboru prací jednotlivých útvarů a činností. Při přípravě činností vycházím ze studia knih, zabývajících se výtvarnou činností, dějinami výtvarného umění a lidové kultury, historie města Stříbra. Budu popisovat a dokumentovat některé ze schůzek a akcí s dětmi.
Rozvoj schopnosti spolupráce dětí mladšího školního věku s využitím vybraných knižních titulů prostřednictvím výtvarných technik
KELTNEROVÁ, Marcela
Práce se zabývá spoluprácí dětí mladšího školního věku a možnostmi jejího rozvoje s pomocí literárního námětu a výtvarné činnosti. Teoretická část vymezuje specifika mladšího školního věku, tělesný a duševní vývoj dítěte. Charakterizuje fenomén spolupráce, roli pedagoga v kooperativní výuce, učební prostředí, kooperativní hru a možnosti spolupráce ve výtvarné výchově. Popisuje význam a specifičnost literatury pro děti, definuje vztah dětí ke knihám v dnešní době. Zaměřuje se také na pohádky a jejich důležitost pro dětské čtenáře. Charakterizuje výtvarnou výchovu dětí, její význam a propojenost s literaturou. Popisuje výtvarné techniky vhodné pro činnost s děti mladšího školního věku. Praktická část je orientovaná na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, na jejich spolupráci při tvořivé činnosti. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Činnosti byly motivovány knihami známých českých autorů.
Výběr výtvarných technik v předškolním věku
KŘÍŽOVÁ, Petra
Bakalářská práce ?Výběr výtvarných technik v předškolním věku? pojednává o praktickém užití vhodných výtvarných technik u věkově smíšené skupiny předškolních dětí. První kapitola se soustředí na charakteristiku předškolního období (předškolního dítěte) po stránce vývojové a dále na potřeby dítěte. Druhá kapitola se zaměřuje na Rámcový vzdělávací program pro předškolní výchovu z hlediska cílů předškolního vzdělávání a na vzdělávací oblasti ve vztahu k výtvarným činnostem. Třetí kapitola je věnována dětskému výtvarnému projevu a symbolice dětské kresby. Tato část zahrnuje názory několika osobností na dětský výtvarný projev a zaměřuje se na očekávané výtvarné dovednosti na konci předškolního období. Čtvrtá kapitola seznamuje s členěním výtvarných technik a jejich popisem. Uvedené přílohy doprovází praktická část, která zároveň slouží jako inspirace pro další výtvarné tvoření s dětmi.
ROZVOJ PROSOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ DÍTĚTE S VYUŽITÍM VÝTVARNÝCH TECHNIK V RÁMCI PEDAGOGIKY VOLNÉHO ČASU
MALKUSOVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je popis rozvoje prosociálních dovedností u dětí pomocí výtvarných technik. Tato práce se rozděluje na teoretickou a praktickou část - projekt realizovaný s dětmi ve školní družině. V teoretické části jsou popsány základní pojmy prosociálních dovedností, jako jsou například komunikace, tvořivost, empatie a schopnost naslouchat. Dále jsou zde charakterizovány výtvarné techniky ? kresba, malba, grafika, prostorová tvorba, koláž, muchláž, asambláž a dekoláž. Je zde objasněn vztah a prostředky výtvarné výchovy pomáhající utvářet lidskou osobnost. Cílem projektu nazvaného ,,Kouzla ročních období? bylo probudit v dětech fantazii, tvořivost a nápaditost. Děti si měly osvojit schopnost spolupráce, komunikace a měly si vytvořit kladný vztah, respekt a úctu nejen k sobě samému a svým výrobkům, ale také k ostatním členům skupiny. Realizace projektu měla napomoci ke kreativnímu a zábavně strávenému volnému času ve školní družině.
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v PVČ vrámci liturgického roku (starší školní věk)
DOBROVOLNÁ, Martina
Tato diplomová práce pojednává o tradičních oslavách jednotlivých svátků v průběhu liturgického roku a seznamuje nás s výtvarnými technikami spojenými s těmito daty. Na počátku nám představí pojem lidové umění, vysvětlí, kdo je lidový umělec a jaký rozdíl je mezi uměním lidovým a městským. Následuje seznámení s pojmem liturgický rok, kde se dozvídáme o oslavách Kristova tajemství a svátcích svatých. Další kapitola je věnována staršímu školnímu věku, vývoji pubescenta a jeho vnímání umění a kultury. Okrajově se v této práci dozvídáme o motivaci a konkrétním případu motivace v těchto projektech. Praktická část nám nabízí jednotlivé výtvarné techniky spojené s významnými svátky, včetně veškeré přípravy a postupů. Zde se také dozvídáme o oslavách svátků v jiných zemích Evropy a světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.