Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.
Rozvoj výtvarného cítění u dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy (přesahová výtvarná hra)
ŠKOPKOVÁ, Zdeňka
Práce se zabývá rozvojem výtvarného cítění dětí mladšího školního věku s přesahem do hudební výchovy. Teoretická část charakterizuje rozvoj tvořivosti u dětí mladšího školního věku, která je významná pro rozvoj výtvarného cítění. Pro celou práci je podstatné seznámení s výtvarným projevem dětí. Dále pak popisuji hudební i výtvarnou výchovu z hlediska školní výuky. Další část, charakteristika mladšího školního věku, nám napomáhá k získání podstatných informací právě o tomto věku. V praktické části popisuji přesahovou výtvarnou hru, která byla zrealizována při výtvarném kroužku Základní umělecké školy ve Volyni. Propojuji zde výtvarné činnosti s hudební výchovou a sleduji reakce dětí na tuto, pro některé neobvyklou, činnost.
Vnímání a použití barev ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
ZAJÍCOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na problematiku barev a jejich vnímání dětmi mladšího školního věku. V teoretické části je na barvy nahlíženo z pohledu fyziky, optiky i fyziologie. Teorie barvy se částečně dotýká i historie a kultury, obsáhleji pak psychologických významů barev. Následují poznatky z vývoje používání barev ve výtvarném projevu dětí a poznatky z dosavadních výzkumů preferencí barev. Výzkum práce se zaměřuje na preference barev dětí mladšího školního věku a jejich rozdíly ve vztahu k věku a k pohlaví.
Metafora ženských emocí
SCHULZOVÁ, Martina
Část teoretická bude věnována nejprve emocím obecně. Sledováno bude i postavení ženy ve společnosti z hlediska fylogenetického, způsob jejího emočního prožívání a možnosti vyjádření jejích agresivních pocitů v tomto vývoji. Zvláštní důraz bude kladen na agresi a její podobu v psychosomatice a ve výtvarném projevu. Zmíněn bude i význam mateřské role u ženy - její absence v barevné symbolice. V části praktické bude nejprve představen vlastní ateliér kreativních činností a posléze se budu zabývat otázkami: - Proč chtějí některé současné ženy malovat? - Jaké ženy chtějí malovat? - Proč tyto ženy malují právě u mne? - Proč a jaká témata či techniku si tyto ženy vybírají? Praktickou část budou doprovázet kasuistiky žen a barevné přílohy související s agresí ve výtvarném podobenství. V závěru práce bude pojednáno o uplatnění arteterapie v ateliéru, spočívajícím na bázi dobrovolné zájmové kreativní činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.