Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hranice – redefinice městské struktury
Vinklárková, Eliška ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je představení koncepce dopravního terminálu v Hranicích. Nový objekt sdružuje služby autobusové a vlakové nádražní budovy a vytváří důstojnou vstupní bránu do města. Stavba slouží i jako lokální centrum veřejné vybavenosti a místní přerušení bariéry, kterou tvoří železniční trať v rámci města.
Návrh osvětlení železniční stanice
Hána, František ; Bátora, Branislav (oponent) ; Štěpánek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a výpočtem osvětlení v železniční stanici Šternberk. Součástí je dimenzování a jištění přívodních kabelů, návrh a dokumentace ke kabelovým trasám NN, porovnání současného a navrhovaného stavu z pohledu energetické náročnosti, soupis prací a finanční náklady na realizaci.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.
Sedací prvek na vlakovém nádraží
Vacková, Anna
Práce se zabývá tvorbou sedacího prvku do interiéru vlakového nádraží s přímou vazbou na exteriér. Teoretická část práce je zaměřena na analýzu literárních poznatků na dané téma a na aspekty, které musí být brány v úvahu při řešení vlastního návrhu. Úkolem vlastního návrhu uváděného v praktické části práce je konstrukční a celkové řešení atypického prvku, dodržení požadavků na nábytek do veřejného prostoru, volba vhodných materiálů a docílení komfortu uživatele. Práce přináší nové poznatky v řešení sedacího prvku do namáhaného prostředí veřejného interiéru a zohledňuje aktuální požadavky globální enviromentální ekonomiky. Kromě sezení prvek plní řadu dalších funkcí (přídavný stolek, nabíjení, zabudovaný display, LED osvětlení aj.).
Vlakové nádraží Praha - Vyšehrad
Krausová, Maria ; Vajčner, Jiří (vedoucí práce) ; Zídek, Martin (oponent)
Vlakové nádraží Praha - Vyšehrad Anotace Bakalářská práce se zabývá budovou vlakového nádraží Praha-Vyšehrad. Zaměřuje se nejen na její historii a architektonické řešení, ale především na možnost její záchrany a případné související kroky do budoucích let. Práce se tak snaží poukázat na důležitost ochrany kulturního dědictví v širokém okruhu a vyzdvihnout potřeby záchrany hmotných dokladů naší kultury.
Autobusového nádraží v Hranicích na Moravě
Lehnert, Dominik ; Tomáš, Martin (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Autor si klade za cíl vytvoření novodobého autobusového nádraží v Hranicích na Moravě. S objektem pracuje jako se sochou. Pomocí moderních softwarů modeluje hmotu objektu jako při modelaci se sochařskou hlínou.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
Dopravní obsluha nádraží u řeky
Stupka, Pavel ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravní obsluhy nového brněnského nádraží v poloze Řeka. Cílem práce bylo navrhnout variantní řešení dopravního uzlu městské hromadné dopravy a autobusového nádraží, a zároveň vyřešit obsluhu nádraží individuální automobilovou dopravou a parkování kolem hlavního nádraží. Dále se diplomová práce zabývá pěšími vazbami a cyklistickou dopravou v řešené oblasti.
Hranice – redefinice městské struktury
Vinklárková, Eliška ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je představení koncepce dopravního terminálu v Hranicích. Nový objekt sdružuje služby autobusové a vlakové nádražní budovy a vytváří důstojnou vstupní bránu do města. Stavba slouží i jako lokální centrum veřejné vybavenosti a místní přerušení bariéry, kterou tvoří železniční trať v rámci města.
Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov se zaměřením na veřejný prostor
Pohanka, Patrik ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Téma diplomové práce „Rehabilitace historického jádra a přilehlého okolí města Kyjov“ se zabývá problematikou stávajícího stavu města Kyjova. Zpracovává problémové oblasti, které zahrnují stávající zástavbu, dopravu, zeleň, pobytové prostory-nové nábřeží, předprostor kulturního domu, střed Masarykova náměstí, apod. Hledá odpovědi na dlouhotrvající otázky, které zní: „ Jak řešit dlouhodobý úbytek obyvatelstva? Kde najít nové plochy pro bydlení? Jak by se měl Kyjov dále rozvíjet? Jak učinit Kyjov atraktivním, aby lákal nové občany a investory?“ Na tyto oblasti a otázky se zaměřuje urbanistická studie řešeného území a potom dále vybraného území historického jádra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.