Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití finančních prostředků z fondů EU a veřejných rozpočtů pro vybudování a rekonstrukci dětských hřišť v Jihočeském kraji
DVOŘÁKOVÁ, Tereza
Práce hodnotí využití finančních prostředků z fondů EU a veřejných rozpočtů čerpaných na výstavbu a rekonstrukci dětských hřišť v Jihočeském kraji v letech 2007-2013. Cílem práce je zanalyzovat jak byly finanční zdroje z fondů EU a veřejných rozpočtů využity a jaký to mělo dopad na rozvoj Jihočeského kraje. V práci jsou popsány realizované projekty výstavby a rekonstrukcí dětských hřišť v Jihočeském kraji v letech 2007-2013. Provedena je komparativní analýza jednotlivých poskytovatelů dotací z pohledu jejich přínosu pro rozvoj regionu a analýza využití finančních prostředků z fondů EU a veřejných rozpočtů na výstavbu a rekonstrukci dětských hřišť v Jihočeském kraji v letech 2007-2013. Posouzeno je zda jsou podpořené projekty v souladu s vytyčenými strategickými cíli Jihočeského kraje pro roky 2007-2013. Na závěr práce jsou uvedena doporučení pro budoucí rozvoj potenciálu Jihočeského kraje v období 2014-2020 z pohledu financování projektů podporujících kvalitní a dostupné volnočasového vyžití obyvatel kraje.
Právní úprava rozpočtové odpovědnosti
Janáčková, Kateřina ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá institutem rozpočtové odpovědnosti a možnostmi jeho zakotvení v právním řádu České republiky a Evropské unie. Cílem práce je analyzovat stávající právní úpravu v této oblasti a předložit návrhy legislativních změn, které by zlepšily její současný neuspokojivý stav. První kapitola poskytuje teoretický základ pro následnou analýzu a návrhy obsažené v dalších kapitolách. Jsou zde vymezeny pojmy rozpočtového práva, veřejných rozpočtů a rozpočtové odpovědnosti a uvedeny základní zásady rozpočtového práva s důrazem na zásadu dlouhodobé vyrovnanosti veřejných rozpočtů, která je hlavním východiskem úvah o rozpočtové odpovědnosti. Předmětem druhé kapitoly je úprava rozpočtové odpovědnosti v České republice. Vzhledem k současné situaci, kdy je zásada dlouhodobě vyrovnaných rozpočtů, a tedy i rozpočtová odpovědnost, v našem právním řádu téměř úplně opomíjena, se jedná zejména o rozbor návrhů, které se objevují již od 90. let minulého století, ale nikdy nebyly přijaty. Z platné právní úpravy je pojednáno o střednědobých výdajových rámcích upravených v zákoně o rozpočtových pravidlech. Třetí kapitola je věnována právní úpravě rozpočtové odpovědnosti v právu Evropské unie. Protože na evropské úrovni je tomuto tématu věnována větší pozornost než u nás, existuje zde i bohatší legislativní...
Financování sportu v České republice a ve Velké Británii
Černý, Vítězslav ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Financování sportu v České republice a ve Velké Británii Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je popsat systém financování sportu v České republice a následně porovnat tento systém se systémem ve Velké Británii. Metody: V této práci byla využita metoda deskriptivní analýzy, která byla použita na vyhodnocení odborné literatury, dokumentů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a dalších textů týkajících se této problematiky. Dále byl využit neformální rozhovor prostřednictvím elektronické pošty, jehož pomocí byla získána data o systému financování ve Velké Británii. Výsledky: Výsledkem této práce je popis systémů financování sportu v České republice a ve Velké Británii. V závěrečné části jsou zdůrazněny rozdíly v obou systémech a jejich slabiny. Klíčová slova: financování sportu, veřejné rozpočty, sportovní organizace v České republice
Finance územních celků v České republice
Sláma, David ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce s názvem Finance územních celků v České republice se zabývá analýzou rozpočtů samosprávných celků se zaměřením na obce. Práce se ve své teoretické části zabývá přístupem analýzy aktérů v arénách názorů, veřejnými rozpočty a veřejnými financemi, jejich pojetím a funkcí. Jedním ze systému uspořádání veřejných rozpočtů je fiskální federalismus, jehož modelům a typům je věnován prostor. Další část diplomové práce se věnuje rozpočtové soustavě v České republice se zaměřením na územní rozpočty. V této části jsou analyzovány jednotlivé druhy příjmů a výdajů. Výdaje samosprávy jsou komparovány na základě odvětvového členění, na úrovni objemu kapitálových výdajů souborně za obce a kraje zvlášť. Samostatná kapitola se věnuje aktuální situaci v oblasti financování obcí - rozpočtovému určení daní, které od počátku roku probíhá na základě novelizovaného zákona. Druhým aktuálním problémem je růst zadluženosti českých obcí, práce se snaží přinést i určitá doporučení a návrhy proti tomuto fenoménu. Poslední částí diplomové práce je kapitola zabývající se konkrétně hospodařením města České Budějovice. Provedená finanční a majetková analýza evaluuje hospodaření města na základě zvolených indikátorů, ukazatelů a komparací rozpočtu a majetku zejména v letech 2006 až 2011.
Přínos a význam vlastních finančních zdrojů ze sociálního podnikání pro nestátní neziskové organizace
Fialová, Dagmar ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Šloufová, Romana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přínosem a významem vlastních finančních zdrojů ze sociálního podnikání pro neziskové organizace. Hlavním cílem je analyzovat vývoj financování neziskových organizací z veřejných rozpočtů České republiky a identifikovat přínos a význam vlastních finančních prostředků ze sociálního podnikání pro neziskové organizace. Teoretická část přináší popis zdrojů finančních prostředků, které mohou neziskové organizace využívat, a výklad konceptu sociálního podnikání a definice sociálního podniku. Vlastní výzkum přináší analýzu vývoje financování neziskových organizací z veřejných rozpočtů České republiky v letech 1999 - 2009 a identifikaci přínosu, významu a podílu vlastních finančních zdrojů ze sociálního podnikání v konkrétní neziskové organizaci - v Domově Sue Ryder, o.p.s. Identifikace přínosu a významu vlastních zdrojů finančních prostředků ze sociálního podnikání probíhá na základě analýzy vývoje cizích zdrojů, nákladů a vlastních tržeb (zdrojů) v letech 2001 - 2010 ve vybrané neziskové organizaci. Výstupem diplomové práce je zhodnocení přínosu a významu vlastních zdrojů finančních prostředků ze sociálního podnikání pro neziskové organizace. Klíčová slova  vícezdrojové financování  samofinancování  sociální podnikání  sociální podnik  dotace  veřejné rozpočty  cizí...
Změny v důchodovém systému v České republice účinné od 1. ledna 2013 a jejich dopady na veřejné rozpočty
Steiner, Petr ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Prudká, Šárka (oponent)
Cílem této práce je stanovení kvantitativních dopadů změn důchodového systému v České republice platných od 1. ledna 2013 na veřejné rozpočty. Změny spočívají v zavedení fondového systému v rámci druhého pilíře důchodového zabezpečení a v úpravě penzijního připojištění v rámci třetího pilíře. V teoretické části práce jsou popsána východiska sociální politiky v oblasti důchodového zabezpečení, jsou charakterizovány a komparovány koncepce důchodových systémů. Navazující praktická část analyzuje vývoj v České republice, podstatu změn důchodového systému a zájem populace je využít. Cíl práce je splněn následným stanovením kvantitativních dopadů na veřejný rozpočet. Práce prokazuje, že provedené změny mohou přispět k jeho stabilizaci v horizontu desítek let, nicméně odklon od průběžného financování není nutný. Druhý pilíř může být pro účastníky v jistých ohledech problematický. Doplňkové penzijní spoření v rámci třetího pilíře je vhodným doplňkem zabezpečení na stáří.
Komparace vývoje veřejných rozpočtů v ČR v jednotlivých politických cyklech v letech 1993 - 2015
Masařík, Jan ; Zajíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Maule, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat možné souvislosti vývoje výsledků hospodaření veřejných rozpočtů, především jejich nejpodstatnější části, tedy státního rozpočtu, s průběhem politického cyklu v České republice v letech 1993 - 2015. Teoretickou část jsem založil na teoriích veřejné volby, veřejných financí a politicko-ekonomického cyklu. V praktické části v jednotlivých volebních cyklech vždy provádím nejprve analýzu politické situace, kterou následně dávám do souvislostí s příjmy a výdaji veřejných a státních rozpočtů, jejich tempy růstu a průběhem hospodářského cyklu. Z výsledků provedené analýzy vyplývá, že deficity státních rozpočtů jsou převážně strukturální povahy. V některých volebních cyklech jsou také patrné tendence k ovlivňování výsledků voleb prostřednictvím uvolněné fiskální politiky v souladu s teorií politicko-ekonomického cyklu.
Veřejná podpora a financování fotbalu
Hyvnar, Vojtěch ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje, jak funguje a jak je financován prvoligový fotbalový klub v České republice. Pozornost je zaměřena na klub FC Viktoria Plzeň a dále je provedeno komparace s jinými srovnatelnými kluby. Pro naplnění cílů je zde použito metod finanční analýzy. Na základě zjištěných údajů lze říci, že finanční situace předních českých fotbalových klubů není ani zdaleka příznivá.
Dopady korupce a fiskálních úniků na vybraná odvětví ekonomiky
Rodonaia, Elizbar ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Kopecká, Lenka (oponent)
Korupční jednání je jedním z nejznámějších a současně nejzávažnějších problémů současného světa. Cílem zpracování dizertace je vytvořit aktuální charakteristiku korupce a fiskálních úniků, jak z teoretického, tak i praktického hlediska, specifikovat jejich projevy u ekonomik Česka a Gruzie v podmínkách současné globalizace, jakož i vyjádřit dopady korupce a fiskálních úniků na vybraná odvětví ekonomiky. Mezinárodní organizace Transparency International srovnává korupci v jednotlivých zemích na základě hodnot Indexu vnímání korupce (Corruption Perception Index; CPI), jenž měří stupeň vnímání korupce ze subjektivního hlediska. Index každoročně zachycuje aktuální pohled na korupci ve veřejném sektoru a průzkumy použité k jeho sestavování obsahují otázky související se zneužíváním pravomocí veřejných činitelů k získání osobních výhod. Česká republika získala 51 bodů a nachází se na 53. místě v jejím žebříčku, hned za ní se na 54. pozici umístilo Slovensko s 50 body. Toto umístění vyjadřuje dosud značně nedobrou situaci ve státní správě, špatné fungování politických stran a nedostatečnou protikorupční politiku státu. Ze shromážděných dat a jejich časových řad byl vyvozen závěr o vysoké korelaci a vzájemném vztahu ukazatele míry korupce CPI a HDP na obyvatele v PPP. Přestože mezi nejméně zkorumpované země světa se v roce 2014 řadí rozvinuté ekonomiky jako Dánsko, Nový Zéland a Finsko, méně vyspělá Gruzie se dokázala umístit na 50. místě před Českou republikou i Slovenskem. Je to dáno tím, že s nástupem vlád prezidenta Saakashviliho a premiéra Ivanishviliho došlo k výrazné reformě státní správy včetně bezpečnostních složek. To svědčí o skutečnosti, že rozvinutost ekonomiky není zdaleka hlavním faktorem pro eliminaci vzniku korupce a fiskálních úniků v určité zemi. Snížení rozsahu daňových úniků a odchodů firem do daňových rájů má umožnit elektronická evidence tržeb a změny v systému zadávání veřejných zakázek. Mělo by být řešeno zprůhlednění rozhodování o přidělování veřejných zakázek a prováděna důsledná kontrola čerpání veřejných prostředků. K eliminaci malé (bagatelní) korupce by nepochybně přispělo omezení rozsahu vlivu úředníků ve veřejné službě. Více než o úplné odstranění korupce usilují v současnosti státy o její snižování či eliminaci jejích dopadů.
Analýza veřejného dluhu v ČR
Janda, Lukáš ; Žáková Kroupová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Slaboch, Josef (oponent)
Bakalářské práce je zaměřena na problematiku veřejného dluhu v ČR, který se v posledních letech stává častěji diskutovaným tématem. Hlavním cílem práce je zhodnocení vývoje veřejného dluhu v období 1993 až 2015. V práci jsou primárně použita data z Ministerstva financí České republiky a makroekonomická data z Českého statistického úřadu pro období 1993 až 2015. Data jsou hodnocena především pomocí dynamiky a dekompozice časových řad. Ke komparaci států bylo využito párování ekonomických ukazatelů. Z výsledků analýz vyplynulo, že dluh České republiky v podílu k HDP dosahuje výše 42,7 %, což ve srovnání s Francií, Německem a Španělskem není vysoké číslo, přesto by se měla hledat řešení na snižování relativní výše veřejného dluhu, který by podle provedené predikce na roky 2018-2022 brzy mohl přesáhnout hranici 2 bilionů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.