Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkční zkoušení recyklátů do pozemních komunikací
Karásková, Romana ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. Praktická část se zabývá zkouškami zemin použitých v nově zhotovené vozovce v Novém Městě na Moravě a zkouškami recyklovaných materiálů, které by případně mohly tyto zeminy ve vozovce nahradit. Cílem této části je získat moduly pružnosti, které se následně vloží do výpočtového modelu. V druhé části práce je skladba vozovky modelována v programu, který k výpočtům využívá metodu konečných prvků a respektuje reálné vlastnosti materiálů a zatížení. Výstupem práce budou srovnávací studie deformací a napětí vzniklých při použití stávajících zemin a recyklátů.
Simulace přechodového režimu spalovacího motoru
Forbelský, Antonín ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na simulaci přechodových režimů motoru. V simulačním programu Lotus Engine Simulation byl vytvořen model jednoválcového motoru. Následně byla provedena simulace jednotlivých přechodových režimů. Práce se snaží popsat vliv momentu setrvačnosti motoru, výchozích otáček motoru a průběhu otevření škrticí klapky na průběh přechodových režimů. Pro všechny režimy také porovnává dva způsoby regulace paliva.
Snižování vibrací a akustických emisí pohonných jednotek aplikací virtuálního motoru
Svída, David ; Kovář, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kovář, Rudolf (oponent) ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce řeší problematiku vibrací klikového ústrojí spalovacích motorů, metody jejich analýz a následného snižování aplikací výpočtových modelů, využitelných již v prvních fázích vývoje nové pohonné jednotky. Je zaměřena především na vytvoření postupu pro určení parametrů zobecněného více prvkového viskoelastického modelu pryžového torzního tlumiče pro klikové hřídele spalovacích motorů. V první části byla na základě vyhodnocení odezvy volného tlumeného kmitání zjištěna teplotní závislost modulu pružnosti ve smyku a ztrátového součinitele na teplotě. Pomocí optimalizační metody byly následně vypočítány parametry viskoelastického modelu pro dva tlumiče o různých tvrdostech pryže. Ze znalosti předchozích hodnot je spočítán průběh rozložení teplot uvnitř pryžového segmentu během harmonickém kmitání. V rámci práce byla vytvořena nadstavba výpočetního systému Matlab/Simulink ve které byl výpočtový model viskoelastického pryžového tlumiče ověřen a porovnán s měřením. V průběhu práce byla provedena řada měření na vznětovém spalovacím motoru v celém provozním otáčkovém spektru. Průběhy kmitání klikového hřídele byly změřeny laserovými snímači POLYTEC a B&K. K zjištění rozložení teplot na povrchu tlumiče byla použita termovizní kamera Infratec VarioCAM a pro potřeby výpočtového modelu provedena indikace spalovacích tlaků ve válci analyzátorem SMETEC Combi. Všechny měřicí procedury jsou v práci přehledně popsány.
Velodrom
Horký, Rostislav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce zastřešení velodromu. Klimatické zatížení je stanoveno pro lokalitu města Znojma. Součástí práce je technická zpráva srovnání dvou variant řešení, technická zpráva vybrané varianty, statický posudek hlavních nosných prvků a vybraných spojů, výkaz materiálu a výkresová dokumentace. Výpočtový model pro stanovení vnitřních sil byl vytvořen v programu SCIA Engineer 17.01. Posouzení je vypracováno ručně dle platných evropských norem.
Vliv vnitřního stínění na tepelnou stabilitu místnosti
Halva, Jiří ; CSc, Vladimir Tichomirov, (oponent) ; Bečkovský, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vnitřními stínícími prvky a jejich vlivem na tepelnou stabilitu místnosti a porovnává rozdíly v jejich vlastnostech.
Smyková pevnost prvků stavebních konstrukcí z textilního betonu
Lomič, Jiří ; Rypl, Rostislav (oponent) ; Vořechovský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem předložené diplomové práce bylo sestavit výpočtový model pro prvky textilního betonu s obdélníkovým průřezem. K tomu bylo třeba nejprve získat znalost zásadních principů pro návrh na smyk, a to nejprve u prvků železobetonu, a poté z dosavadních návrhových rovnic prvků textilního betonu. Na základě těchto principů byl navržen experiment ve formě tří bodového ohybu, jehož výsledkem byly naměřené hodnoty smykové síly v prvcích textilního betonu. Tyto prvky byly vyplněny karbonovou, nebo skelnou textilní výztuží a vybetonovány v laboratoři firmy Solidian. Důležitým faktorem při návrhu experimentu byl poměr a/d, který zůstal při všech měřeních konstantní. Z každého experimentu byla získána hodnota působící smykové síly a tlaková pevnost betonu. Tyto hodnoty byly použity pro optimalizaci matematického vztahu pro návrh smykové odolnosti prvků textilního betonu s obdélníkovým průřezem. Tato rovnice byla nejprve analyzována pro získání znalosti o jednotlivých faktorech ovlivňujících její výsledek. Poté byl optimalizací na základě výsledků experimentů vypočítán koeficient CRm,c. Výsledkem předložené diplomové práce je matematická rovnice pro návrh smykové únosnosti prvků textilního betonu s obdélníkovým průřezem, který může být aplikován s ohledem na jeho podmínky použitelnosti.
Blok vznětového motoru 2.0L
Kudlík, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje problematiku bloku motoru a klikových skříní. V počáteční fázi tohoto projektu je důležitým úkolem vytvoření 3D modelu bloku motoru a určení namáhání bloku motoru. Simulace a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu Ansys. Závěrem je proveden konstrukční návrh pro zvýšení tuhosti bloku.
Statická analýza obloukové mostní konstrukce
Farkasová, Zuzana ; Zídek,, Rostislav (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provést statický výpočet obloukové mostní konstrukce o dvou polích s mostovkou zavěšenou na táhlech. Mým úkolem bylo sestavení výpočtového modelu mostní konstrukce, provedení výpočtu zatížení a vyhodnocení výsledků. Při zpracování této práce jsem se seznámila s výpočtovým programem ANSYS, konkrétně s jeho pracovním prostředím WORKBENCH
Produkce materiálově využitelných odpadů
Odstrčil, Marek ; Janošťák, František (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této práce je pochopit současný systém zpracování komunálních odpadů v rámci odpadového hospodářství České republiky. Součástí je i vymodelování tohoto systému pro všechny obce s rozšířenou působností a vyhodnocení jednotlivých výstupů a jejich významných parametrů.
Numerický model řídicí jednotky spalovacího motoru
Křepelka, Jan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení množství vstřikovaného paliva řídicí jednotkou. Model zadaného čtyřválcového motoru a výpočtový model řídicí jednotky byly sestaveny v simulačním softwaru Lotus Engine Simulation. Následně byla provedena kontrola modelu řídicí jednotky pomocí simulace dvou přechodových režimů (akcelerace a přeřazení). Nakonec byla provedena aplikace vytvořeného modelu na Nový Evropský jízdní cyklus (NEDC) a patřičně vyhodnoceny a zpracovány výsledky této simulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.