Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
Budoucnost benzinových dvoutaktních motorů
Kříž, Jakub ; Komenda, Lukáš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se zabývá historickým vývojem dvoudobých benzínových motorů od samých počátků vzniku dvoudobého cyklu, mapuje technologický vývoj těchto motorů až do dnešní doby, kde je v druhé polovině pozornost věnována přímému srovnání motoru dvoudobého se čtyřdobým v oblasti ultralightových letounů.
Pístní skupina jednoválcového zážehového motoru
Lux, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pístní skupinou spalovacího motoru. Hlavním cílem práce je provést pevnostní kontrolu pístní skupiny spalovacího motoru aplikací analytických metod pružnosti a pevnosti. Pro stanovení základních parametrů klikového mechanismu a vykreslení průběhu zátěžných sil jsem si jako představitele této skupiny vybral půdní frézu PF-62. Výsledky pevnostní kontroly jsem v závěru práce zhodnotil.
Inovace skládané klikové hřídele pro minibikové motory
Doležal, Lukáš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Hanuš, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá inovací skládaného klikového hřídele minibiků společnosti Blata. Minibike je označení pro malý motocykl osazený dvoudobým spalovacím motorem o obsahu 40 nebo 50 cm3. Stroj je určený pro závodní okruhy a nejen pro mladé jezdce, ale i seniory. Inovace spočívá v návrhu a ověření lisovaného spoje v oblasti uložení hlavních čepů v ramenech klikového hřídele. Lisovaný spoj je navržen na základě silového rozboru na klikovém hřídeli při maximálních otáčkách motoru. Navrhovaná řešení jsou ověřena pomocí MKP výpočtů. Na základě výsledků je vybrána nejvhodnější varianta. Pro vybranou variantu je zjišťován vliv silového působení při maximálním výkonu stroje. Na základě všech těchto skutečností je na závěr proveden konstrukční, technologický a ekonomický rozbor realizovatelnosti nové technologie výroby.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Modernizace motoru Trabant
Kočka, Martin ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Závěrečná práce má za cíl vytvořit soubor dostupných poznatků o motoru P63, osobního vozidla Trabant 601. Přehled jeho předností a nedostatků, návrh možných konstrukčních řešení, které by vedly k odstranění těchto nedostatků za současného zvýšení výkonu motoru. Postavení takto upraveného motoru.
Nepřímé vstřikování paliva dvoudobého motoru
Kovář, Michal ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší nepřímé vstřikování paliva u vyvíjeného dvoudobého motoru pro motocrossový sidecar. Účelem této práce bylo navržení vstřikovacího systému paliva společně s navržením délky vstřikovacích časů. Pro určení vstřikovacích časů bylo třeba určit kompletní výfukovou soustavu, která ovlivňuje plnící účinnost motoru. Závěry byly založeny na základě rešerše v oblasti dvoudobých motorů a výpočtů určujících množství paliva na jeden cyklus. Byl určen způsob vstřikování paliva společně s umístěním vstřikovacího ventilu, dále vstřikovací ventil, který je možné použít a posléze i vstřikovací časy, které je možné zadat do řídící jednotky.
Klikový mechanismus dvoudobého automobilního motoru
Štrba, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza a porovnanie trojvalcových dvojdobých motorov so zdvihovým objemom 1000 cm3 vozidla Wartburg 353. Úvodom práce je rešerš, ktorá pojednáva o histórii výroby a vývoja automobilov v Eisenachu počas druhej polovice 20. storočia. Hlavným predmetom skúmania je motor, ktorému je venovaná drvivá väčšina práce. Použitím dostupných simulačných nástrojov stanovená indikácia tlaku vo valci, kľukový hriadeľ dvoch variantov motorov je podrobený analýze vyváženia, pomocou metódy MBS je vyhotovená dynamická analýza z hľadiska torzného kmitania a zaťaženia ložísk, následne sú oba varianty porovnané.
Modelářský motor pro letoun třídy F4
Čížek, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvoudobého motoru pro pohon makety letounu, který může spadat do kategorie FAI F4. V úvodu této práce je provedena rešerše a seznámení s kategorií letounů F4. Součástí rešerše je stručný přehled dvoudobých a čtyřdobých variant modelářských motorů s tím, že větší pozornost je věnována právě konstrukčním detailům dvoudobých motorů. Následně je proveden konstrukční návrh a termodynamická 1-D simulace výkonových parametrů konstruovaného motoru a následně dynamická simulace pro ověření životnosti ložisek motoru.
Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru
Šmahel, Matěj ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zvoleného dvoudobého zážehového motoru pro zvýšení jeho plnicí účinnosti vedoucí ke zvýšení výkonu. V první části je popsán základní princip dvoudobého motoru společně s detailním popisem všech jeho cyklů a jejich vlivu na plnicí účinnost. Druhá část se věnuje vlastnímu konstrukčnímu řešení úpravy a končí vyhodnocením výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.