Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup pracovníků Linky bezpečí k sebevražedným klientům
Horáčková, Irena ; Stretti, Sylvie (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je představit problematiku sebevražedného jednání u dětí, dospívajících a mladých dospělých a práci s těmito jedinci v rámci telefonické krizové intervence. Teoretická část, jež vychází především z české odborné literatury, ale i zahraniční, je věnována popisu fenoménu sebevraždy, jejích forem a způsobů sebevražedného jednání se zaměřením na vliv vývojových charakteristik na suicidální krizi u výše uvedené cílové skupiny. Dále jsou mapována specifika práce a přístup k této skupině z hlediska telefonické krizové intervence. Dílčím tématem je etika práce s klientem. Praktická část zkoumá přístup pracovníků telefonické krizové intervence k suicidálním klientům, a jak tito pracovníci zacházejí s možnými etickými konflikty (dilematy). Z hlediska metodologického byl aplikován kvalitativní výzkum s využitím metody polostrukturovaného interview s vybranými účastníky v konkrétní organizaci Linka bezpečí.
Specifika online krizové intervence a poradenství na Lince bezpečí
Horáčková, Irena ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat a představit možné formy online pomoci v rámci organizací a sdružení, jež se zabývají telefonickou krizovou intervencí na území České republiky. Teoretická část vychází především z české odborné literatury, ale je doplněna i o poznatky z odborné literatury zahraniční, kdy na tomto základě jsou představena obecně témata krize, krizová intervence a pomoc, dále pak specifičtěji téma online komunikace a možnosti poskytování odborné pomoci prostřednictvím online komunikačních systémů. Jako součást práce je zmíněna i etická problematika práce s klientem a téma kvality poskytované služby. V praktické části nalezneme především srovnání poskytované online pomoci mezi vybranými organizacemi a s organizací Linka bezpečí. Výzkum byl uskutečněn na základě kvantitativních principů s využitím strukturovaného dotazníku a je zaměřen především na praktické fungování poskytované služby nebo služeb a dále pak na to, jakou povahu mají kontakty klienta při využití konkrétní služby.
Duševní hygiena a možnosti využití jejích forem u pracovníků linek důvěry
Fabíková, Lenka ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá psychohygienou a možnostmi využití jejích forem u pracovníků linek důvěry. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku a specifika telefonické krizové intervence. Současně jsou v ní představeny metody psychohygieny vhodné pro pracovníky linek důvěry. Empirická část se zaměřila na mapování forem duševní hygieny, které poskytují svým pracovníkům linky důvěry v České republice. Zároveň byly zmapovány osobní formy psychohygieny pracovníků telefonické krizové pomoci. V empirické části byla také zjišťována míra vyhoření pracovníků linek důvěry, a to formou dotazníku CBI - Copenhagen Burnout Inventory. Zároveň bylo prokázáno, že větší míra dodržování vybraných zásad duševní hygieny má u pracovníků linek důvěry vztah s menším výskytem syndromu vyhoření. Hypotézy týkající se vztahu mezi sociodemografickými údaji (pohlaví, věk, nejvyšší dosažené vzdělání, délka praxe, typ pracovního úvazku na pracovišti a mimo ně) a mírou vyhoření nebyly potvrzeny. Cílem práce bylo vytvoření nabídky možných způsobů, jak zacházet u pracovníků linek důvěry se stresem a jak u nich optimálně využít metod duševní hygieny, které by v praxi preventivně působily proti syndromu vyhoření.
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent)
Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.
Standardy kvality Linky důvěry Arkáda
KVASNIČKOVÁ, Markéta
Standardy kvality Linky důvěry Arkáda Změny, které přinesl zákon o sociálních službách, se dotkly všech sociálních služeb. Ze standardů kvality se stala zákonná podmínka, již poskytovatel sociálních služeb naplnit musí. Hlavním smyslem standardů je zajistit, aby poskytování služby respektovalo a chránilo práva jak těch, kteří službu přijímají {--} uživatelů, tak lidí kteří ji poskytují {--} pracovníků. Součástí změn je i inspekce kvality sociálních služeb, která právě standardy využívá jako měřítko kvality služby. Teoretická část práce pojednává o poslání sociální práce v souvislosti se zákonem o sociálních službách a o postavením sociálního pracovníka, které se po roce 1989 proměnilo. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit dokument Standardy kvality Linky důvěry Arkáda, který bude souhlasit s požadavky zákona o sociálních službách a zároveň zohlední dané podmínky této konkrétní služby. Do této doby neexistovaly standardy kvality této služby v psané podobě. Byli sepsány a používány pouze dílčí dokumenty a ostatní informace byly předávány ústně bez jakéhokoli systému. Praktickou částí práce je popis jednotlivých standardů aplikovaných na Linku důvěry Arkáda tak, jak vyplývá z výzkumu a ze zákona o sociálních službách. Jsou zde popsány cíle a způsoby poskytování sociální služby, jakým způsobem je zajištěna ochrana práv osob, pravidla při jednání se zájemcem o sociální službu, individuální plánování průběhu služby a způsob nakládání s dokumentací o poskytování služby. Dále je popsán postup při podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby. Práce neopomíjí ani zaručení návaznosti poskytované služby na další dostupné zdroje. Personální a organizační zajištění sociální služby a profesní rozvoj zaměstnanců jsou také ukazatelem kvality a musí být součástí standardů. Další část popisuje místní a časovou dostupnost poskytované sociální služby, informovanost o poskytované sociální službě, prostředí a podmínky, ve kterých je služba poskytována. Protože personál musí být seznámen i s možností nouzových a havarijních situací, je v práci kapitola, která se je věnována nebezpečným situacím a pravidlům, které v takovém případě musí být dodrženy. Jako poslední bod je zmíněno zvyšování kvality služby. Tento dokument bude sloužit jako základ standardů kvality Linky důvěry Arkáda. Bude dále rozvíjen a používán v práci na Lince důvěry Arkáda.
KRIZOVÁ INTERVENCE JAKO JEDNA Z MOŽNOSTÍ ZDRAVOTNĚ SOCIÁLNÍ POMOCI PRO ČLOVĚKA V KRIZI
KŘENKOVÁ, Eva
V současné společnosti je krize na denním pořádku. Krizi vyvolává nejčastěji ztráta blízké osoby, ztráta zaměstnání nebo zhoršení společenského postavení, ohrožení zdraví apod. Nikdo, ani odborník, nemůže nikomu předepisovat, kdy má člověk na krizi nárok a kdy ne. Krize představuje pro člověka velkou psychickou a mnohdy i fyzickou zátěž. Jednou z možností pomoci pro člověka v krizi je krizová intervence. Krizová intervence je postup vhodný u lidí, kteří se poprvé potýkají s velmi náročnou situací. Žádoucím výsledkem krizové intervence je posílení klientovy schopnosti řešit náročnou situaci, a to buď na základě strategií dříve vyzkoušených, nebo na základě postupů nově vytvořených. Spolu s tím by se mělo zlepšit i klientovo sebehodnocení, mělo by dojít i ke zmírnění nepříjemného emočního doprovodu krize. V této práci jsem zjistila informovanost občanů Jihočeského kraje o možnostech využívání služeb krizové intervence. Uvedenou bakalářskou práci bude možno využít pro seznámení obyvatelstva s druhy krizové intervence a možnostmi jejich využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.