Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení kritérií pro výběr fotbalových talentů na pozici středního záložníka ve vybraných herních systémech
Valta, Marek ; Kaprálková, Michaela (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Stanovení kritérií pro výběr fotbalových talentů na pozici středního záložníka ve vybraných herních systémech Cíle: Hlavním cílem této práce je sestavení seznamu nejvýznamnějších kritérií, který umožní identifikovat fotbalové talenty v kategorii U15 hrající na pozici středního záložníka ve vybraných herních systémech z pohledu zastupující manažerské agentury. Metody: K vytvoření seznamu nejvýznamnějších kritérií při výběru fotbalových talentů byly využity kvalitativní i kvantitativní výzkumné metody. V první fázi výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory s hráčskými agenty a skauty, které přinesly unikátní vhled do problematiky identifikace talentů a následné péče o ně. Na základě předchozího výzkumu byl sestaven seznam kritérií sledovaných u středních záložníků. Ten byl následně pomocí metody škálování zúžen do výsledné podoby seznamu nejvýznamnějších kritérií pro identifikaci fotbalových talentů v kategorii U15 hrajících na pozici středního záložníka ve vybraných herních systémech. Výsledky: Výsledkem diplomové práce je sestavení seznamu nejvýznamnějších kritérií, který umožní identifikaci fotbalových talentů ve věkové kategorii U15 na pozici středního záložníka ve vybraných herních systémech. Polostrukturované rozhovory se skauty a hráčskými agenty ukázaly současnou situaci na...
Přírodovědné soutěže
Táborská, Natálie ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje přírodovědným soutěžím. První část práce je zaměřena na faktory ovlivňující účast v přírodovědných soutěžích. Faktory byly rozděleny do čtyř skupin, z nichž první skupina se věnuje motivaci žáků a studentů účastnit se soutěží. Druhá skupina je zaměřena na školní prostředí a osobnost učitele, třetí skupina zahrnuje faktory volnočasových aktivit. Čtvrtá skupina rozebírá faktory z rodinného prostředí, kam byl zařazen i socioekonomický status rodiny, z níž žák pochází. V druhé části práce je rozebrána problematika nízké účasti žen v přírodovědných soutěžích s možnými návrhy ke zvýšení počtu soutěžících žen. Třetí část práce se věnuje důsledkům účasti v přírodovědných soutěžích. Účast v soutěži může žáka ovlivnit pozitivně i negativně, proto byla tato kapitola rozdělena na podkapitoly Přínosy a Negativa. Čtvrtá část práce se zaměřuje na vliv přírodovědných soutěží na budoucí kariéru žáka. Soutěže ovlivňují volbu vysoké školy i budoucí pracovní kariéru žáka.
Žák s mimořádným nadáním na prvním stupni základní školy
GALÍČKOVÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou. Její teoretická část je zaměřena na osvětlení základních pojmů pojících se k tématu nadání. Jejím cílem je tak představit základní druhy nadání a jejich možné kombinace, charakterizovat nadané a mimořádně nadané žáky, uvést možné způsoby jejich identifikace a představit zásady a možnosti práce při jejich vzdělávání, spolu s podporou v oblasti volnočasových aktivit. Dále poskytuje přehled legislativy, která se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných. V praktické části bylo provedeno šetření za pomoci rozhovorů, spolu s analýzou dokumentů a následně byly zpracovány případové studie zaměřující se na potřeby jednotlivých mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů a pedagogů v celém procesu vzdělávání.
Nadané dítě v současné mateřské škole
ČEJKOVÁ, Monika
Práce se zabývá problematikou identifikace dětí s nadáním v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda dokáží učitelé v mateřské škole identifikovat nadané děti a následně jejich nadání cíleně rozvíjet. Dále se zaměřuje na to, jak předškolní pedagogové takové dítě vnímají, zda znají a případně používají cílené metody a postupy pro práci s nadaným dítětem. Mapuje, jestli jsou učitelé a rodiče dostatečně informováni o dalších možnostech spolupráce s odbornými institucemi zaměřenými na rozvoj nadaných dětí. V teoretické části jsou zpracována základní teoretická východiska týkající vymezení pojmu nadání a charakteristiky a edukace nadaného dítěte. V praktické části je pro výzkumné šetření použito kvalitativní srovnání a metoda polostrukturovaných rozhovorů. Šetření je rozděleno na dvě etapy. Nejprve jsou dotazovány učitelky mateřských škol, poté rodiče nadaných dětí. Výsledky obou etap jsou shrnuty a porovnány. Závěr obsahuje odpovědi na výzkumné otázky.
Naplňování potřeb nadaných dětí v běžné MŠ z pohledu rodičů
VRETONKO, Rut
Teoretická část definuje samotný pojem nadání, stručnou charakteristiku nadaného dítěte, vztah rodiny a sourozenců nadaného dítěte a legislativu ve vztahu ke vzdělávání nadaných děti. Cílem praktické části práce je mapování zkušenosti a postojů rodičů s problematikou výchovy a vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných děti v rodině a ve školských zařízeních a následně tento získaný poznatek porovnat se současným stavem.
Nadaný žák na 1. stupni základní školy v Jihočeském kraji.
SLABIHOUDKOVÁ, Denisa
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů související s nadáním. Charakterizuje a uvádí typologii nadaných dětí a také představuje možnosti jejich identifikace. Dále představuje některé modely a základní druhy nadání. Předkládá možnosti a zásady práce s nadanými dětmi mladšího školního věku a poskytuje vhled do současné legislativy týkající se vzdělávání nadaných žáků. V neposlední řadě se zaměřuje na podporu nadaných dětí ve vzdělávání i mimo něj. V praktické části této práce bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřilo na podmínky vzdělávání nadaných žáků na základních školách.
Potřeby jednotlivých členů rodiny s předškolními a mladšími školními dětmi ve volném čase.
MAREŠOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá problematikou naplňování potřeb ve volném čase. Cílem této práce bylo zmapovat, zda jsou naplňovány potřeby trávení volného času v rodině. Popsat faktory, které ovlivňují a formují potřeby v životě jednotlivce. Praktická část popisuje, jestli vlivem pandemie koronaviru SARS-CoV-2 onemocnění covid - 19 došlo k zásadním změnám v naplňování potřeb ve volném čase a zda způsob trávení volného času v této době pandemie stále naplňuje potřeby jednotlivých členů.
Vzdělávání podle programu MENSA v MŠ Čakovice I
Hurtová, Natálie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá Nicola Tesla Center systémem učení, který rozvíjí mimořádně nadané děti. Cílem práce je zjištění, do jaké míry NTC systém učení stimuluje rozvoj nadaného žáka již v předškolním věku, a představení možností podpory mimořádně nadaného žáka v základním vzdělávání. Teoretická část práce popisuje inteligenci, nadání a samotný NTC systém učení. Empirická část je složena ze dvou etap. První etapa popisuje proces vzdělávání v mateřské škole a práci s NTC systémem učení a identifikuje v procesu rozvoje nadání u dětí s využitím systému. Metodika NTC systému učení je v mateřské škole využívána při tvorbě školního vzdělávacího programu a je prakticky realizována pomocí jednotlivých aktivit. Aktivity NTC systému učení jsou zařazovány do každodenního programu. Druhá etapa popisuje, jakým způsobem probíhalo předškolní vzdělávání u sledovaných dětí se zaměřením na projevy nadání, zda došlo k úpravám předškolního vzdělávání s ohledem na nadání. Dále popisuje, jak probíhá rozvoj mimořádně nadaného dítěte/žáka v matematické třídě a dítěte/žáka v běžné základní škole. V matematické třídě základní školy jsou upraveny očekávané výstupy v matematických předmětech a žákovi je vypracován individuální vzdělávací plán. V běžné třídě základní školy je žákovi upraveno vzdělávání na základě doporučení...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.