Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Raná péče u dětí se sluchovým postižením
PŘIBYLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá ranou péčí u dětí se sluchovým postižením. Práce je dělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na představení sluchových vad, jejich vzniku a možnou kompenzací, dále dopad sluchového postižení na život dítěte. Druhá kapitola je věnována problematice rané péče, ukotvení v právním řádu, složení jejího týmu a možnostech využití. Praktická část představuje život rodiny, ve které jedno z dvojčat má sluchovou vadu. Rozhovor s matkou mapuje jejich spolupráci s ranou péčí. Dále na základě rozhovoru s pracovnicí rané péče je představena práce v organizaci Centra pro dětský sluch TamTam o.p.s.
Odstraňování bariér směrem k osobám se sluchovým postižením v pořadech České televize
Břesková, Zuzana ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá odstraňováním bariér vůči divákům se sluchovým postižením, a to z hlediska zpřístupňování pořadů České televize formou skrytých titulků. Teoretická část je věnována obecnému pohledu na cílovou skupinu diváků a jejich komunikačním specifikům, které mohou mít vliv na jejich sledování skrytých titulků. Pozornost je věnována také zákonné úpravě stanovující povinnost opatřovat určité procento vysílaných pořadů skrytými titulky a jejímu plnění, jakož i možnostem tvorby skrytých titulků u předtočených pořadů. V praktické části je výzkumná sonda, zaměřená na spokojenost sluchově postižených diváků se službami České televize.
Rozvoj komunikačních dovedností u dětí se sluchovým postižením v mateřské škole (Holečkova ulice, Praha)
Rozlívka, Pavel ; Roučková, Jarmila (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikačních dovedností u dětí se sluchovým postižením v předškolním věku. Věnuje se komunikaci jakožto atributu lidské společnosti a základům teorie lidské komunikace. Uvádí čtenáře do problematiky vad sluchu, funkce sluchového analyzátoru a nastiňuje diagnostiku vad sluchu, klasifikaci sluchových vad a možnosti sluchové protetiky. Pojednává o vývoji dětské řeči a vlivech sluchových vad na komunikaci, možnostech komunikace u osob se sluchovou vadou a možnostech vzdělávání. Zabývá se také důležitostí předškolního vzdělávání dítě se sluchovou vadou, hlavními složkami rehabilitace a vzděláváním v mateřské škole (Holečkova ulice, Praha). Výzkum odpovídá na otázky, zda tato mateřská škola pozitivně ovlivňuje rozvoj komunikačních dovedností u dětí, které jí navštěvují, a jaký vliv má velikost sluchové ztráty a rodinné zázemí na rozvoj komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.