Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj algoritmického myšlení žáků ZŠ ve výuce informaticky zaměřených předmětů s využitím SCRATCH
Svoboda, Milan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou algoritmizace a programování na základních školách. Zkoumá vliv výuky základů programování ve Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků a jejich schopnost rozvíjet logické myšlení a řešit problémové úlohy. Teoretická část se zabývá vymezením souvisejících pojmů a vztahem programování ke klíčovým kompetencím definovaným RVP ZV. Praktická část vyhodnocuje zkušenosti s výukou žáků 5. a 6. třídy základní školy v rámci pedagogického experimentu, jehož cílem bylo zkoumat vliv výuky s využitím vizuálního programovacího jazyka Scratch na rozvoj algoritmického myšlení žáků.
Grafické programování mobilních aplikací v prostředí MIT App Inventor
KUČEROVÁ, Ema
Tato práce se zabývá grafickým vývojovým prostředím MIT App Inventor 2, které je určeno pro vytváření mobilních aplikací. MIT App Inventor je založen na podobném principu jako Scratch, jenž je určen k výuce základů programování, kde se kód sestavuje pomocí bloků s příkazy, které do sebe zapadají podobně jako puzzle. Porovnávají se zde obě prostředí, jak dalece je možno se zkušenostmi se Scratchem přejít do MIT App Inventoru. Práce obsahuje průzkum tohoto prostředí z pohledu využití možností mobilních zařízení, vestavěných senzorů a způsobů komunikace s okolím a také analyzuje množství materiálů které jsou k dispozici k výuce v MIT App Inventoru. Hlavním cílem této práce je sada úloh s tutoriály. Sada obsahuje závěrečný projekt, který slouží jako ukázka možnosti tohoto prostředí a některých senzorů v aplikaci. Závěrečný projekt je doplněn dokumentací, jak aplikace funguje a jak byla vytvořena.
Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH
Šandová, Hana ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Metodické přístupy k utváření představ žáků ZŠ/nižšího stupně víceletých gymnázií o principu programování počítače s využitím SCRATCH AUTOR: Bc. Hana Šandová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá představami žáků o tom, jak funguje počítače a počítačové programy. Hlavním cílem práce je zkoumání představ žáků druhého stupně či nižšího stupně osmiletého gymnázia o tom, jak funguje počítač a počítačové programy a co představy žáků ovlivňuje. Teoretická část je zaměřena na historii používání počítačů ve výuce a analýzu současných přístupů k výuce informatiky a programování v ČR a ve vybraných evropských zemích. Praktická část se věnuje mapování představ žáků ve věku 11-14 let v rámci pedagogického experimentu uspořádaného na dvou pražských školách, jehož cílem bylo zkoumat dopad výuky programování ve Scratch v rozsahu jednoho pololetí na představy žáků o tom, jak funguje počítač, a na rozvoj jejich informatického myšlení. KLÍČOVÁ SLOVA: představy žáka, algoritmizace, programování, informatické myšlení, Scratch
Výuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmů
HOLEČKOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce je vytvořit sadu krátkých úloh pro výuku programování na základních školách v prostředí Scratch, které pomohou žákovi pochopit a porozumět do hloubky danému vyučovacímu pojmu z oblasti algoritmizace a programování. Sady obsahují úlohy vztahující se k jednomu pojmu, které ale bude vždy podáno jiným způsobem. Nejprve jsem vybrala některé klíčové pojmy z výuky programování pro 2. stupeň ZŠ a k těmto pojmům si stanovit kompetence, které žáci potřebují na to, aby tomu pojmu porozuměli. Následně k těmto kompetencím jsem hledala nebo vytvářela úlohy, ve kterých se tyto kompetence budou rozvíjet. Diplomová práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska z oblasti tvorby pojmů a konstruktivistického přístupu k výuce a následně jsou popsány veškeré úlohy, včetně rozvíjených kompetencí u žáka. Dále teoretická část diplomové práce obsahuje manuál, ve kterém je detailně popsáno pro učitele, na jakém principu jsou úlohy založeny a návrh správného řešení. Součástí tohoto manuálu je i zdůraznění metodických poznámek v úloze, na které by se učitelé měli nejvíce zaměřit. Praktická část práce obsahuje právě sady úloh, které byly vyzkoušeny přímo ve výuce na základní škole a byly průběžně vyhodnocovány a případně upraveny.
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Výuka základů programování v prostředí Scratch
KREJSA, Jan
Práce se zabývá výukou programování na základních školách v programu Scratch. Teoretická část obsahuje průzkum, který byl proveden pomocí dotazníku na základních školách a který ukazuje skutečnosti týkající se výuky programování. Dále je Scratch porovnán s programy Baltík a Imagine Logo, které se nejvíce používají na základních školách pro výuku programování. Práce také obsahuje analýzu materiálů dostupných pro výuku Scratch. Výsledky analýzy výukových materiálů jsou graficky zobrazeny v přehledném grafu. Na základě této analýzy je vytvořen postup výuky, který je rozdělen do dvanácti témat. Pro každé téma je vytvořen žákovský list a metodické pokyny pro učitele.
Defektoskopie plastových výlisků pro automobilový průmysl
Mandát, Dušan ; Pech, Miroslav ; Hrabovský, Miroslav ; Pochmon, Michal ; Rössler, T.
Příspěvek pojednává o možnostech zkoumání defektů plastových výlisků (nárazníků, lišt a součástí palubních desek) pomocí optických metod. Jedná se o vrypy, hrboly, hrany a nečistoty na povrchu plastových výlisků.
Programy pro podporu výuky programování v OOP
Bauer, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikacemi pro podporu výuky programování v objektově orientovaných jazycích Java a C#. Práce popisuje jednotlivé ve světě používané aplikace -- pro programovací jazyk Java programy BlueJ, Greenfoot, Alice, JKarel, jGRASP a DrJava, pro jazyk C# SGP Baltie 4 C# a dále některé další aplikace využitelné při výuce programování nebo objektově orientovaného přístupu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké programy se pro výuku OOP používají, analyzovat a porovnat jejich možnosti a použitelnost pro výuku na středních a vysokých školách a doporučit jejich optimální využití ve výuce. V práci jsou také okrajově zmíněny aplikace, které mohou být při výuce použity, ale nejsou přímo zaměřené na výuku programování v OOP. Přínosem této práce je sestavení seznamu aplikací pro výuku, srovnání jednotlivých aplikací co se týče rozsahu zaměření, přístupu k výuce, možností a použitelnosti v praxi a návrh jejich využití při výuce na středních a vysokých školách. Na začátku se práce zabývá historií výuky programovacích jazyků, popisuje principy objektově orientovaného programování a jeho vztah s objektově orientovanými jazyky. Dále popisuje prostředí a možnosti aplikací, které podporují výuku objektově orientovaného vývoje. Závěr práce je věnován srovnání přístupu aplikací k výuce OOP, vyhodnocení vhodnosti jejich použití a návrhu jejich využití pro výuku principů OOP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.