Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci
Hůlová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci se věnuje základním pravidlům a postupům při poskytování předlékařské první pomoci. Hlavním výzkumným problémem je pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí učitelů o předlékařské první pomoci na různých typech středních škol (všeobecné gymnázium, střední zdravotnická škola, střední odborná škola a obchodní akademie) a porovnat jejich výsledky. Na základě výsledků poté vypracovat vhodná řešení pro jednotlivé školy. Teoretická část zahrnuje aktuální postupy poskytování předlékařské první pomoci u jednotlivých typů poranění. Hlavní metodou teoretické části diplomové práce je studium odborné literatury, článků v odborných časopisech a důvěryhodných internetových zdrojů. Praktická část je vypracována na základě výsledků dotazníkového šetření na vybraných středních školách. Obsahuje statistické zpracování a grafické znázornění výsledků dotazníkového šetření, a v neposlední řadě také návrh řešení pro zkoumané střední školy.
Znalost první pomoci studentů navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Bortlíčková, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kvality znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jako budoucí pedagogové by tito studenti nejenom měli být odborníky ve svém oboru, ale měli by být schopni také poskytnout první pomoc v případě nutnosti. Teoretická část se zaměřuje na integrovaný záchranný systém, legislativní ukotvení první pomoci, resuscitaci dospělého jedince a dítěte, bezvědomí, šok, krvácení, resuscitaci za použití automatického defibrilátoru a alergické stavy. Praktická část práce se zabývá zjištěním úrovně znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oblasti první pomoci při epileptickém záchvatu, resuscitaci dospělého jedince, krvácení, dále znalosti příznaků hypoglykémie, významu stabilizované polohy a telefonních čísel integrovaného záchranného systému. Použitým nástrojem kvantitativního výzkumného šetření je dotazníkové šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny náměty, které mají pomoc ke zkvalitnění přípravy pedagogů v oblasti první pomoci. Tyto náměty jsou zapracovány v didaktickém výstupu praktické části, který má sloužit jako námět pro blokovou výuku první pomoci budoucích pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA: První pomoc, integrovaný záchranný...
Úroveň znalostí všeobecných sester o poskytování první pomoci
Sirotková, Gabriela ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Úroveň znalostí všeobecných sester o poskytování první pomoci" se zabývá teoretickou připraveností všeobecných sester poskytovat první pomoc. Práce má dvě části teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány hlavní zásady poskytování první pomoci. Empirická část obsahuje výsledky průzkumného šetření pomocí strukturovaného dotazníku u vybraného vzorku všeobecných sester. Výzkumné šetření proběhlo na čtyřech typech oddělení FN Motol. Závěr práce obsahuje souhrnný výsledek výzkumu a jsou vyhodnoceny cíle práce.
Náhlá smrt ve sportu
Sudová, Tereza ; Kulhavá, Miluše (vedoucí práce) ; Eislerová, Iva (oponent)
Náhlá smrt ve sportu je tragická událost, se kterou se setkáváme především prostřednictvím médií. Tato práce se zabývá náhlou srdeční smrtí z netraumatických příčin. V první části je shrnut pohled na danou problematiku, zmíněny jsou konkrétní případy náhlých úmrtí a nejčastější příčiny náhlé srdeční smrti u mladých i starších sportovců. Práce se zaměřuje především na možnosti preventivních opatření. V druhé části, v rámci vlastního výzkumného šetření, je posuzována připravenost českých stadionů na situace náhlého srdečního úmrtí. V závěru uvádím výsledky dotazníkové akce u zástupců klubů a stadionů a návrh změn. Cílem výzkumu je zjistit, jak jsou hokejové a fotbalové stadiony vybaveny a obecně připraveny na nepředvídatelnou situaci náhlého srdečního úmrtí u sportovců. Klíčová slova: Náhlá smrt, sport, sportovní stadiony, poruchy oběhu, hypertrofická kardiomyopatie, AED, resuscitace, EKG, prevence
Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech
Urbanová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V této diplomové práci se věnuji tématu Úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci u učitelů vybraných základních škol v Karlových Varech. V teoretické části se zabývám pojmem předlékařská první pomoc, zásadami jejího poskytování, legislativou ve vztahu k první pomoci, zmíněna je také bezpečnost zachránce, zásady přivolání odborné pomoci, uvedeny jsou linky tísňového volání. Tato práce obsahuje postupy k poskytování první pomoci především dětem, u vybraných úrazových a neúrazových stavů. V praktické části uvádím kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníku adresovaného pedagogům vybraných základních škol v Karlových Varech. Získaná data jsou zpracována do grafů či tabulek. Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí v poskytování předlékařské první pomoci učiteli. Vyhodnocením dotazníku vyšlo najevo, že úroveň znalostí postupů první pomoci u mnou oslovených respondentů je v průměru chvalitebná. Vyhodnocením dotazníku bylo zjištěno, že délka pedagogické praxe mnou oslovených respondentů by mohla mít vliv na úroveň teoretických znalostí v oblasti poskytování předlékařské první pomoci. Z výzkumu je totiž patrné, že nejlepší průměrnou známku za zodpovězení znalostních otázek v dotazníku získala kategorie pedagogů, jejichž pedagogická praxe je 16 a více let. Díky...
Zajištění cévního vstupu u dětí v akutních stavech
Dvořák, Vít ; Sentivanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hocková, Jana (oponent)
Zajištění cévního vstupu u dětí v akutních stavech, je bezesporu podmínka jejich bezpečného a úspěšného zvládnutí. Práce vychází z řady odborných článků a publikací, zaměřujících se na periferní žilní kanylaci a intraoseální vstup a jejich použití u dětí v akutní, a to jak přednemocniční tak v nemocniční péčí. První část práce je věnována teoretickým aspektům zavádění a ošetřování těchto invazivních vstupů. Následuje porovnání, u kterého vstupu bývá vyšší úspěšnost zavedení na první pokus. Další část práce je výzkumná se stanovenými cíli. Cílem práce je shrnout dosavadní poznatky v zajištění přístupu do cévního řečiště v přednemocniční a nemocniční péči, pomocí periferní žilní kanylace a intraoseálního vstupu u dětí v akutních stavech. Dalším cílem ve výzkumné části pak je, zjištění úrovně znalostí vybraných skupin respondentů v zavádění a ošetřování periferní žilní kanyly a intraoseálního vstupu a následné porovnání těchto dat. Posledním cílem pak je zjistit, bude-li u náhlé zástavy oběhu dítěte preferován periferní žilní nebo intraoseální vstup do cévního řečiště. Bylo zjištěno, že ani jedna z posuzovaných skupin respondentů, a to nelékařští zdravotničtí pracovníci záchranných služeb (zdravotnický záchranář a záchranář pro urgentní medicínu) a nelékařští zdravotničtí pracovníci dětských JIRP/ARO...
Znalosti z poskytování první pomoci u příslušníků Policie České republiky v Jihočeském kraji
HOMOLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce na téma "Znalosti první pomoci u příslušníků Policie České republiky v Jihočeském kraji" se zaměřuje na první pomoc a na jednotlivé složky integrovaného záchranného systému. Na začátku teoretické části se zaměřím na historii první pomoci a na její současné postupy. Dále se zmíním o poskytování první pomoci u vybraných stavů, kde se zaměřím na situace, které nás mohou bezprostředně ohrozit na životě, kam jsem zařadila bezvědomí, dušení a krvácení. Na životě nás dále může ohrozit i poranění končetin, proto jsem si vybrala zlomeninu. V druhé části práce popisuji jednotlivé složky integrovaného záchranného systému, jejich účel a činnosti. Posledním bodem je vzdělávání policistů České republiky, které probíhá na středních školách zakončených maturitní zkouškou nebo na vyšších policejních školách. Dále je vzdělávání poskytováno pomocí kvalifikačních kurzů, seminářů a přednášek, které zajišťuje Ministerstvo vnitra. V rámci praktické části byly stanoveny dva cíle a tři výzkumné otázky, na které jsem si odpověděla vyhodnocením rozdaných dotazníků. Cílem práce bylo posoudit současný stav základních znalostí a dovedností Policie České republiky týkající se první pomoci, a zda na hloubku těchto znalostí má vliv věk či délka pracovní praxe respondentů. Dotazník byl zaměřen na základní znalosti týkající se první pomoci, které by měla mít každá ze složek IZS. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 50 respondentů z vybraných pracovišť Jihočeského kraje. Následné výsledky byly pro lepší přehled graficky znázorněny. Výzkumem bylo zjištěno, že až na pár výjimek je současný stav základních znalostí v problematice první pomoci na dobré úrovni, které by ale měly být v určitých oblastech prohloubeny.
Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci
KNOSOVÁ, Marie
Téma této bakalářské práce je Znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v poskytování první pomoci. V teoretické části je popsána definice první pomoci a její rozdělení. Dále se kapitoly zaměřují na zákonné ukotvení první pomoci, organizaci Zdravotnické záchranné služby a dostupné pomůcky k poskytnutí první pomoci. Následuje popsání vybraných základních stavů a jejich první pomoc. Další dvě kapitoly se zabývají vzděláváním učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci. Poslední kapitola popisuje možnost spolupráce s Českým červeným křížem a Zdravotnickou záchrannou službou, kteří poskytují školení první pomoci pro školy i veřejnost. Praktická část probíhala pomocí kvalitativního výzkumu. Byly použity polostrukturované rozhovory s učiteli a žáky či studenty základních a středních škol v kraji Vysočina. Na základní škole byl rozhovor veden se žáky devátých tříd a jejich učiteli. Na střední škole byl rozhovor veden se studenty třetích ročníků a jejich učiteli. Rozhovory obsahovaly 22 otázek, které byly zaměřeny na znalosti první pomoci a také problematiku vzdělávání v první pomoci. Rozhovory jsou přepsané v praktické části a odpovědi jsou pro přehlednost zpracované v tabulkách. Z vypracovaného výzkumného šetření vyplývá, že znalosti učitelů a studentů základních a středních škol v oblasti první pomoci nejsou dostatečné a bylo by vhodné zařadit kurzy první pomoci do každého ročníku, a také kurzy pro učitele.
Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci
Hůlová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci se věnuje základním pravidlům a postupům při poskytování předlékařské první pomoci. Hlavním výzkumným problémem je pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí učitelů o předlékařské první pomoci na různých typech středních škol (všeobecné gymnázium, střední zdravotnická škola, střední odborná škola a obchodní akademie) a porovnat jejich výsledky. Na základě výsledků poté vypracovat vhodná řešení pro jednotlivé školy. Teoretická část zahrnuje aktuální postupy poskytování předlékařské první pomoci u jednotlivých typů poranění. Hlavní metodou teoretické části diplomové práce je studium odborné literatury, článků v odborných časopisech a důvěryhodných internetových zdrojů. Praktická část je vypracována na základě výsledků dotazníkového šetření na vybraných středních školách. Obsahuje statistické zpracování a grafické znázornění výsledků dotazníkového šetření, a v neposlední řadě také návrh řešení pro zkoumané střední školy.
Znalost první pomoci studentů navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Bortlíčková, Adéla ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kvality znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Jako budoucí pedagogové by tito studenti nejenom měli být odborníky ve svém oboru, ale měli by být schopni také poskytnout první pomoc v případě nutnosti. Teoretická část se zaměřuje na integrovaný záchranný systém, legislativní ukotvení první pomoci, resuscitaci dospělého jedince a dítěte, bezvědomí, šok, krvácení, resuscitaci za použití automatického defibrilátoru a alergické stavy. Praktická část práce se zabývá zjištěním úrovně znalostí studentů druhého ročníku navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze v oblasti první pomoci při epileptickém záchvatu, resuscitaci dospělého jedince, krvácení, dále znalosti příznaků hypoglykémie, významu stabilizované polohy a telefonních čísel integrovaného záchranného systému. Použitým nástrojem kvantitativního výzkumného šetření je dotazníkové šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny náměty, které mají pomoc ke zkvalitnění přípravy pedagogů v oblasti první pomoci. Tyto náměty jsou zapracovány v didaktickém výstupu praktické části, který má sloužit jako námět pro blokovou výuku první pomoci budoucích pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA: První pomoc, integrovaný záchranný...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.