Název:
Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci
Překlad názvu:
Teachers' premedical first-aid knowledges researched at selected secondary schools
Autoři:
Hůlová, Lenka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Znalosti učitelů vybraných středních škol o předlékařské první pomoci se věnuje základním pravidlům a postupům při poskytování předlékařské první pomoci. Hlavním výzkumným problémem je pomocí dotazníkového šetření zjistit úroveň znalostí učitelů o předlékařské první pomoci na různých typech středních škol (všeobecné gymnázium, střední zdravotnická škola, střední odborná škola a obchodní akademie) a porovnat jejich výsledky. Na základě výsledků poté vypracovat vhodná řešení pro jednotlivé školy. Teoretická část zahrnuje aktuální postupy poskytování předlékařské první pomoci u jednotlivých typů poranění. Hlavní metodou teoretické části diplomové práce je studium odborné literatury, článků v odborných časopisech a důvěryhodných internetových zdrojů. Praktická část je vypracována na základě výsledků dotazníkového šetření na vybraných středních školách. Obsahuje statistické zpracování a grafické znázornění výsledků dotazníkového šetření, a v neposlední řadě také návrh řešení pro zkoumané střední školy.This thesis Teachers' premedical first-aid knowledges researched at selected secondary schools deals with basic rules and procedures related to the pre-medical first aid. The major problem of the research is to carry out a survey based on questionnaires which are supposed to demonstrate what the teachers' level of knowledge regarding the pre-medical first aid at various types of secondary schools is (comprehensive school, secondary medical school, secondary technical school, and secondary business school) and to compare the results. Furthermore, the thesis endeavours to elaborate appropriate solution for particular schools on the basis of the results. The theoretical part is devoted to current pre-medical first aid procedures applied to particular types of injuries. The primary method of the theoretical part is the study of scientific literature, articles published in specialized magazines, and credible Internet sources. The practical part is elaborated on the basis of the results gathered by means of questionnaires distributed among selected secondary schools. This part incorporates statistical and graphical representation of the results consequent upon the research, and in addition suggestion for solutions at selected secondary schools.
Klíčová slova:
Předlékařská první pomoc; resuscitace; střední školy; učitelé; výzkum; Premedical first-aid; research; resuscitation; secondary schools; teachers