Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekonstrukce železniční tratě Olomouc - Šumperk v km 19,695 - 22,7 včetně technologie prací
Blaňková, Monika ; Wrana, Radim (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku na trati Olomouc – Šumperk v úseku km 19,695 – 22,700. Při rekonstrukci je potřeba řešit železniční přejezdy podle platných předpisů a obnovu odvodnění tratě. Cílem práce je také rekonstrukce nástupiště Troubelice zastávka a návrh nové zastávky Troubelice – střed. Součástí práce je i provedení technologie práce.
Analýza využití piezoelektrického generátoru pro železniční aplikace
Kubiš, Juraj ; Tofel, Pavel (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá piezoelektrickým zberačom energie, teda zariadením, ktoré mení mechanické namáhanie na elektrickú energiu. Ide o zariadenie malých rozmerov, ktoré je umiestňované väčšinou na vibrujúce štruktúry za účelom zberu energie. Nalepením tejto piezoelektrickej vrstvy na spodnú časť koľajnice, by pri zisku dostatočného množstva energie znamenalo vhodný napájací zdroj pre komunikačné moduly. Tieto moduly sú používané ako sebestačné senzorické stanice s víziou podrobnejšie kontrolovať stav železničných tratí. Problémom týchto modulov je ich napájanie, kedy zisk energie z generátorov umiestňovaných na železničnej trati je nedostatočný. Získaním nového zdroju energie sa táto problematika môže značne zjednodušiť a viesť k jednoduchším kontrolám a včasnejšej údržbe na železničných tratiach.
Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves – Louny pro smíšenou dopravu
Losenický, Miloš ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nové trasy VRT v úseku odbočka Nová Ves – železniční stanice Louny a konvenční trať v úseku odbočka Úžice – odbočka Nová Ves. VRT je navržena pro smíšenou dopravu a na traťovou rychlost do 250 km/h. Konvenční trať je navržena na traťovou rychlost 160 km/h a převážně vedena v souběhu s RS4 Praha – Drážďany. U obou tratí je rychlost nákladních vlaků uvažována 100 km/h.
Technologie rekonstrukce traťového úseku Odbočka Skály - Praha-Horní Počernice
Gilligová, Kristýna ; Staněk, Lukáš (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem technologických postupů rekonstrukce tratě Odbočka Skály – Praha-Horní Počernice. Cílem práce je navrhnout variantní řešení technologických postupů. V rámci práce jsou zpracovány harmonogramy dvou variant lišících se v technologii odtěžení kolejového lože. Součástí práce je popis technologie výstavby a použitá mechanizace.
Rekonstrukce železniční tratě Branná - Ostružná včetně technologie prací
Raif, Lukáš ; Burda, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem úpravy geometrických parametrů koleje a rekonstrukcí železničního svršku trati Mikulovice – Hanušovice v úseku km 15,350 – 17,847. Úsek začíná za přejezdem s pozemní komunikací číslo II/369 mezi stanicemi Branná a Ostružná a končí výhybkou č. 5 v železniční stanici Ostružná. Při rekonstrukci je potřeba také vyřešit železniční přejezdy podle platných právních předpisů a dále je potřeba řešit také obnovu odvodnění tratě. Součástí práce bude i provedení technologie práce.
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves (mimo) – Louny (mimo)
Losenický, Miloš ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh nové trasy VRT v úseku Nová Ves – železniční stanice Louny. Trať VRT je navržena pro osobní dopravu a na návrhovou rychlost do 250 km/h. Řešený úsek začíná u silnice II/118. Součástí práce je návrh kolejového rozvětvení před železniční stanicí Louny s úpravou stávajících železničních tratí a včetně návrhu sjezdu z VRT.
Návrh rekonstrukce úseku železniční tratě mezi žst. Uničov a žst. Šumperk, km 29,3 - 32,2
Hybner, Michal ; Vacek, Josef (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je rekonstrukce jednokolejné železniční trati Uničov - Šumperk v km 29,3 - 32,2. Úkolem je navrhnout úpravu geometrických parametrů koleje a vhodnou skladbu železničního svršku. Při rekonstrukci je nutné řešit železniční přejezdy podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce je potřeba navrhnout obnovu odvodnění tratě a technologii práce.
Multi-body modely dynamických soustav s elektro-mechanickými rezonátory
Tichý, Jiří ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou výpočtových modelů elektromechanických rezonátorů určených pro získávání elektrické energie z mechanických vibrací. Byly vytvořeny výpočtové modely rezonátorů založených na translačním a obecném rovinném pohybu. Tyto modely jsou tvořeny v MSC Adams. Prezentované rezonátory k přeměně mechanických vibrací na elektrickou energii používají elektromagnetickou indukci. Pro dosažení co nejlepšího výstupního výkonu byl každý rezonátor naladěn na vlastní frekvenci vhodnou pro zvolenou aplikaci. Nejdříve je prezentován výpočtový model elektromechanického rezonátoru pro železniční trať. Pro ověření použitelnosti tohoto rezonátoru byl vytvořen i výpočtový model simulující rovný úsek trati, buzený silou s průběhem odpovídajícím přejezdu vlakové soupravy o lokomotivě a dvou vagónech. Následně je prezentován nelineární elektromechanický rezonátor určený pro nekotvenou bóji. Po jeho naladění na vlastní frekvenci 1, 6 Hz byl vytvořen výpočtový model. Ten byl pro ověření funkčnosti buzen sinovým signálem a signálem odpovídajícím pohybu bóje po moři. Při buzení klidným mořem byl okamžitý špičkový výkon tohoto rezonátoru 9 W, a při buzení odpovídajícím rozbouřenému moři byl nejvyšší okamžitý výkon dokonce 7, 5 mW.
Dům krátké cesty
Šámalová, Daniela ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v Brně v městské části Židenice. Je omezeno ze západu železniční tratí Brno-Židenice, na východě ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a konečně na jihu rušnou ulicí Bubeničkova, nedaleko se nachází konečná stanice Stará osada. Rozloha tohoto území je přibližně 45 480 m2, což je 4,55 ha. Z urbanistického pohledu se jedná o intenzivní zástavbu v samostatném městském bloku, který musí počítat s ochranným pásmem železnice. Celý blok je protkán několika pěšími ulicemi, které zajišťují lepší prostupnost územím a také dostupnost obchodního parteru. Objekty navazují na okolní zástavbu a respektují hustotu zástavby. Intenzivní městská struktura je považována za "město krátkých vzdáleností". Odkud pochází název projektu - dům krátké cesty. Vysoké hustota zástavby kombinuje velké množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše. Při zachování kvalitního životního prostředí mohou lidé v intenzivní městské struktuře najít pracovní příležitosti, aniž by potřebovali dopravu. Pro dosažení koncepce kompaktního města je použit prostorový urbanismus. Tvar pozemku přímo ovlivnil princip návrhu spolu s urbanistickým kontextem stávajících bloků. V ochranném pásmu vznikají vodní nádrže a veliký park, v němž je dětské hřiště a hřiště pro fitness aktivity pro dospělé. Průchozí obchodní parter je zaplněn mnoha rozmanitými funkcemi, na jeho pochozí střeše vzniká poloveřejný prostor se světlíky a volně vnesenou zelení. Na pochozím parteru jsou samostatné bloky pro bydlení a občanskou vybavenost. Na severním a jižním kraji území se nacházejí služby, naproti tomu v centru bloku jsou umístěny jesle s mateřskou školou. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet založený na bílé vaně, který má 1 podzemní podlaží a 5 nadzemních podlaží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.