Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Multi-body model odpružení motocyklu
Kotas, Jakub ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje základní informace ohledně odpružení zadního kola motocyklu. Jsou zde vymezeny základní pojmy, týkající se zadního odpružení motocyklu. Dále je zde přehled typů pružin, tlumičů a systému odpružení zadní vidlice, které jsou v dnešní době používány.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.
Kontrola parametrů stykače nn výpočtem a měřením
Veselý, Matěj ; Šimek, David (oponent) ; Bušov, Bohuslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kontrolou parametrů stykače nízkého napětí výpočtem a měřením. Konkrétněji se zabývá výpočtem působícím elektrodynamických sil na pohyblivý kontakt stykače, stanovení minimální přítlačné síly na pohyblivý kontakt stykače a návrh vypínacího systému stykače. Dále se zabývá výpočtem oteplení proudovodné dráhy stykače a jeho následným ověřením měřením.
Fyzikální simulace vozidla
Urbanovský, Jiří ; Pečiva, Jan (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a rotace těles a chování pružin. Fyzikální část aplikace řídí knihovna Open Dynamics Engine, o vykreslování grafiky se stará knihovna OpenGL. Při zpracování aplikace byl kladen největší důraz na správnou funkčnost tlumičů, reálné vlastnosti podložky a plynulost simulace.
Bezkontaktní snímač krouticího momentu
Křemen, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl vypracovat z koncepční studie a experimentálního funkčního vzorku zařízení pro bezkontaktní měření krouticích momentů základní projekční návrhy a kontroly dimenzí klíčových komponent mechanické části prototypového zařízení BMK-1. Předmětem bakalářské práce je pouze mechanická část tohoto zařízení. Kontroly budou prováděny pomocí výpočtů prosté pružnosti pevnosti.
Regulovatelné tlumiče silničních vozidel
Šplíchal, Bohuslav ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozdělením a popisem činnosti konvenčních a regulovatelných tlumičů pérování silničních vozidel. Popisuje dynamiku vozidel při svislém kmitání a vliv tlumení a pérování na chování vozidla. Dále popisuje a rozděluje jednotlivé systémy odpružení podvozků, které využívají regulovatelných tlumičů.
Vliv změny tvaru a rozměrů na charakteristiku vinuté tlačné pružiny
Melichar, Marek ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá změnou tvaru pružiny s cílem usnadnění její montáže v sestavě regulátoru plynového kotle. Úvodní část se týká seznámení s danou problematikou. Poté, na základě algoritmu vytvořeného v bakalářské práci „Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny“ Libora Lovečka, je upraven výpočetní program pro výpočet stávající kónické pružiny, a dále je modifikován pro další tvary pružin. Přesnost vytvořených algoritmů je ověřena porovnáním výsledků s komerčními výpočtovými softwary. Na základě výpočtů jsou navrženy nové tvary, jsou vyrobeny a experimentálně otestovány. Na závěr práce je posouzena možnost aplikace vytvořených alternativních tvarů.
Pneumatické systémy odpružení vozidel
Černuško, Lukáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalárska práca obsahuje rozdelenie tlmičov motorových vozidiel a popis niektorých základných typov. V ďalšej časti sa venuje konštrukcii pneumatického odpruženia, popisu jednotlivých komponentov a ich činnosti. Následne sú odvodené vzťahy pre výpočet základných vlastností systému za zjednodušených predpokladov. Vzťahy znázorňujú priebehy typických charakteristík pruženia a tlmenia. Hlavným cieľom je vytýčenie vlastností zlepšujúcich jazdný komfort.
Návrh dvoukomorové pneumatické pružiny
Pantůček, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Macháček, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem pneumatické pružiny, která pomůže v návrhu vzpěry určené pro kosmické aplikace. Návrh bude podložen analytickým výpočtem, který bude následně ověřen pomocí experimentů, což je ale nad rámec této práce. Pružina bude součástí vzpěry, u které bude možné regulovat tlumení. Je proto žádoucí, aby v pružině byly co nejnižší pasivní odpory, které vznikají především při těsnění vzájemně pohybujících se dílů. U pružiny je tím myšleno píst, pístnice a válec. Tato práce by měla v teoretické rovině prozkoumat možnost náhrady konvenčních těsnění nekonvenčními, případně určit vliv na dynamické chování pružiny, která by neměla píst těsněn vůbec.
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.