Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Marková, Dominika ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadáním práce je architektonicko-urbanistická studie sportovního a rekreačního centra. Řešené území se nachází ve městě Vsetíně, v části zvané Ohrada. V současnosti je areál ve špatném a zchátralém stavu. Cílem mojí práce je vytvořit koncept, který reaguje na okolí, nabízí venkovní i vnitřní prostory pro všechny generace. Umožňuje větší spojení s přírodou, variabilní možnost využití, a rozčlenění území podle funkce. Návrh je vymezen řekou Bečvou ze západní strany a rušnou komunikací I. třídy ze strany východní. Důležité bylo oddělit pěší a cyklisty od motorových vozidel. Také reagovat klady a na limity území. Limitem je v první řade již zmiňovaná komunikace. Reakcí na toto omezení je nasměrovaní provozu v areálu na západní stranu, směrem k řece. Tím vzniká val, který návrh opticky odklání klidnějším směrem. Do valu jsou v jedné linii umístěny a v západním směru orientovány budovy. Zároveň je pod valem umístěn kubus, kde se nachází parkování. Tam zůstávají motorová vozidla schovaná, i když je možný průjezd i skrze val, například pro zásobování. Další alternativou, jak se dostat do areálu, je ze severní či jižní strany, ovšem tento vstup je vyhrazen pro pěší nebo cyklisty. Po vytvoření valu rozděluji území do několika segmentů podle funkčnosti. V srdci areálu je zasazena do terénu multifunkční centrální hala, s vnitřní lezeckou stěnou. Před ní je veřejný prostor pro setkávání, sport a rekreaci Tento funkční celek jsou prostory, kde se stále aktivně něco děje. Nejjižnějším objektem je tenisový klub se zázemím pro sportovce a squashem. Před budovou se nachází 9x tenisové hřiště s tribunou. Blíže k řece a cyklostezce se nachází venkovní lezecká stěna. Od nově vytvořeného nábřeží plochy rozděluje cyklostezka okolo řeky. Za mostem je zeleným pásem oddělená plocha území, která je narozdíl od těch předešlých laděna v klidnějším duchu. Nalezneme tu jednopodlažní objekt jógového a meditačního centra.
Revitalizace centra obce Jinačovice
Andrle, Tomáš ; Pančík, Vladimír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je revitalizace centra obce Jinačovice. Oblast bude směrově a výškově upravena, dále bude navrženo nové šířkové uspořádání tak, aby bylo co možná nejefektivnější využití uličního prostoru ve stávající těsné zástavbě. Při návrh je třeba se zabývat bezpečností dopravy a to včetně chodců. Součástí revitalizace bude návrh chodníků, parkovacích stání a autobusové zastávky.
Tišnov - dopravní řešení v lokalitě U starého hřbitova
Hněvsa, Filip ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navržení dopravní zóny 30 ve městě Tišnov. Hlavním důvodem je dispoziční upravení ulic Bezručova, Na Hrádku, Svatopluka Čecha, Chodníček, Hřbitovní a úrovňové křižovatky Svatopluka Čecha. Nově navržené místní komunikace mají zajistit bezpečnou jízdu v této řešené lokalitě a oddělení dopravního prostoru od přidruženého. V této práci je navrženo 6 variant, z toho je vybrána do větší rozpracovanosti pouze jedna varianta.
Aktivní závěs kapoty
Galda, Michal ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukcí aktivního závěsu kapoty, odladění kinematiky závěsu a vhodným nadimenzováním jednotlivých částí závěsu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, přičemž první část je analýza současného stavu poznání a ve druhé části je prezentován vlastní konstrukční návrh. Aktivní závěs má sloužit jako bezpečnostní prvek v automobilu pro minimalizaci následku zranění hlavy při srážce chodce s automobilem.
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.
Sportovně - rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Kuklínková, Klára ; Kotek, arch Jakub (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín - Ohrada". V této předdiplomové práci jsem se zabývala především analýzami a předběžným návrhem území. Nově navržené objekty mají za úkol přetvořit celé území, které v dnešní době chátrá a postrádá vzájemné vazby. Řešené území je oddělené mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Celý sportovní areál je koncipován, jako samostatný urbanistický celek, především s návazností na okolní přírodu. Areál je orientován podél cyklostezky souběžné s řekou, která je velkým lákadlem pro okolí. Centrum je navrženo vzhledem k narůstajícím potřebám obyvatelstva města Vsetín a jeho spádovým oblastem. Sportovní, rekreační a relaxační vyžití je určené pro všechny věkové kategorie. Travnatý val rozděluje řeku od města a vytváří klidovou zónu u řeky a zároveň člení velké rovinaté plochy. Území nabízí kromě sportovního vyžití, také wellness, gastro a místa pro setkávání. Výhodou tohoto místa je již zmiňovaná cyklostezka souběžná s řeknou a blízkost krásné přírody. Travnatý val je navíc využíván pro ukrytí obslužné komunikace a parkovacích stání. Tím je zajištěna skvělá dopravní dostupnost a zásobování, avšak nenarušuje sportovní areál. Val vytvořený z výkopů jednotilivých staveb a z bouracích prací původního stadionu docílí bezpečný přechod z jednoho sportoviště na druhé, vytvoří přirozené pozorovací stanoviště a začlení budovy a sportoviště, tak aby se staly součástí valu a vytvářely jeden celek. Zapuštěním budov do valu, stavby opticky zmenšuje. Vsazené sportoviště je ohraničené ze dvou stran valem a ze třetí pobytovým schodištěm. To může být využíváno jako tribuna, nebo pro vstup na hřeben valu. Tím je minimalizovaná potřeba nevzhledného oplocení každého hřiště. Novým konceptem naplníme požadavky návštěvníků v dané lokalitě a především se zvýší atraktivita celého území.
Kompaktní město - rehabilitace městského území v okolí historického jádra Brna - ,,brněnský Bronx"
Peterka, Jiří ; Ležatka,, Lukáš (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rehabilitací městského území v těsné blízkosti historického jádra města Brna. Třetinu plochy řešeného území zaujímají areály brownfields. Cílem práce je nalezení jejich nového funkčního využití, zejména areálu bývalé továrny Mosilana, nalezení potenciálu Svitavského náhonu a vytvoření nových městských prostor a předprostor nově využívaných budov. Úpravy dále zahrnují vytvoření nábřeží určeného pro chodce, vybudování cyklostezky, napojení území na městskou hromadnou dopravu, vybudování vlakové stanice, výstavbu bytových domů s aktivním parterem a maximální průchodnost území. Důraz návrhu je kladen na kompaktnost zástavby, polyfunkčnost objektů a hierarchii dopravy, kdy se do popředí dostává člověk a jeho každodenní život a potřeby. Koncept návrhu odráží moderní urbanistické trendy 21. století.
Living by the river
Malahefji, Tarek ; Kubínová, Šárka (oponent) ; Wittmann, Maxmilian (vedoucí práce)
The city of Brno is the capital of Moravia in the Czech Republic which was shaped by many historical events, its predominant textile industry was amongst the most important aspects of these criteria, since its main rivers cut through the city (Svratka, Svitava), this industry and its trade, was a main factor in shaping the city as a whole, alongside political conflicts, change of regimes. During the 1960s, after the planned style economy was settled completely, it resulted in big setbacks for the Czechoslovak economy, as the textile industry started to crumble. The final blow to this industry happened after the velvet revolution as privatization took place and most remaining factories were dismantled. This narrative had a big role in shaping how Brno looks today as the northern part of the city is more urbanized than the southern part which is more industrialized by nature, and unlike Prague, these two main rivers are not widely crucial to the public life. This also developed along with other factors a major problem with accommodation quality, price as official data reports increasing dissatisfaction from inhabitants with housing.
Lávka pro převedení sítí, cyklistů a pěších přes řeku Svitavu v Brně
Dvořák, Dominik ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh a posouzení lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí. Jako materiál byla zvolena ocel S355 a pro vybrané prvky ocel S235. V úvodní části práce jsou uvedeny možná řešení změny průřezů hlavních nosných prvků a jejich následné porovnání. Dále je řešena pouze vybraná nevýhodnější varianta. Za výslednou variantu byla zvolena konstrukce s kruhovými dutými profily. Rozpětí lávky je 43,05 m.
Metody snížení dopravního kolapsu uvnitř velkých měst
Hlaváček, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce pojednává o metodách snižování dopravního kolapsu ve velkých městech. Z důvodu výrazného nárůstu množství motorových vozidel, především osobních automobilů, často dochází k přetížení městské dopravní infrastruktury. V rešeršní části jsou popsány metody, kterými je možno k problematice přistupovat. Pozornost je věnována časově proměnným poplatkům za vjezd a výsledkům jejich aplikace v různých městech. Dále problematice první a poslední míle v městské dopravě, strategii parkování a cyklistické a pěší dopravě. Účelem těchto metod je snížení množství osobních automobilů ve městech, efektivní využití jiných dopravních prostředků a zvýšení plynulosti dopravy. Do rešeršní části také spadá kapitola, popisující přístup vybraných světových měst. Jako společné rysy těchto měst jsou vybrány: důraz na VHD, efektivní dopravní systém (vázán na celkový městský plán), dobré podmínky pro chodce a cyklisty a také snaha o zajištění co nejpříjemnějšího života obyvatel (ekologie, job-housing balance atd.). Praktická část práce je věnována aplikaci získaných poznatků na město Brno. Jsou v ní popsány současné nedostatky brněnské dopravní infrastruktury a strategie vedení města na její zlepšování. Jako další možnosti zlepšení jsou navrženy časově proměnné poplatky za vjezd, zlepšování podmínek pro cyklisty a budování nových parkovišť.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.