Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Působnost valné hromady společnosti s ručením omezeným
Snížek, Martin ; Štenglová, Ivanka (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
P sobnost valné hromady spole nosti s ru ením omezeným Cílem této diplomové práce je analyzovat jednotlivé otázky nále ící do p sobnosti valné hromady spole nosti s ru ením omezeným, p edstavit rozdílné názory právní teorie a judikatury na konkrétní sporné otázky a p ednést vlastní názory a e ení sporných otázek. Toto téma jsem si vybral proto, e spole nost s ru ením je nejroz í en j í formou obchodní spole nosti v eské republice, tak e pova uji toto za dob e vyu itelné v praxi. Tato práce se skládá z úvodu, ty kapitol a záv ru. První kapitola vymezuje základní pojmy týkající se spole nosti s ru ením omezeným. Tato kapitola je rozd lena na p t ástí. První ást obecn vymezuje spole nost s ru ením omezeným. Druhá ást se zabývá valnou hromadou spole nosti s ru ením omezeným a její pozicí v rámci spole nosti. T etí ást obecn vymezuje pojem p sobnosti valné hromady a zabývá se také jejím p estoupením. ást tvrtá se zabývá rozhodováním spole ník mimo valnou hromadu a ást pátá presentuje zvlá tnosti rozhodování jedno lenných spole ností. Druhá kapitola se zabývá okruhy p sobnosti sv enými valné hromad zákonem. Tato kapitola se d lí na patnáct ástí. ásti první a trnáctá pojednávají o jednotlivých kompetencích valné hromady zakotvených v ustanoveních § 125 odst. 1 písm. a) a n) obchodního zákoníku. ást...
Působnost valné hromady společnosti s ručením omezeným
Černý, Jiří ; Štenglová, Ivanka (vedoucí práce) ; Oehm, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o působnosti valné hromady společnosti s ručením omezeným v rámci českého právního řádu. Jejím cílem je v prvé řadě vymezit pojem působnost valné hromady. Dále je jím podrobná analýza jednotlivých otázek, které do této působnosti spadají. Pozornost se co nejvíce koncentruje na to, jakým způsobem se řešení daných otázek dotýká valné hromady, tedy jaké náležitosti, postupy a omezení musí valná hromada jako nejvyšší orgán společnosti s ručením omezeným při rozhodování dle zákonné úpravy dodržovat. Záměrem je rovněž poukázat v rámci uvedené problematiky na oblasti, které jsou nejednoznačné nebo na něž nepanuje z nějakého důvodu jednotný názor, včetně poskytnutí vlastního komentáře či názoru s případným návrhem možného řešení. Nezbytnou součástí práce je rovněž rozbor současné judikatury vyšších soudů vztahující se k předmětu práce. Účelem první kapitoly je uvést čtenáře stručným způsobem do dané problematiky. Její obsah je zaměřen převážně na vymezení postavení valné hromady v rámci společnosti s ručením omezeným vůči ostatním orgánům společnosti. Druhá kapitola se orientuje na definování pojmu působnost, na teoretické rozdělení působnosti do skupin a dále na důsledky, které s sebou nese rozhodování valné hromady o otázkách, jež do její působnosti nepatří. Největší část této...
Evropská služba pro vnější činnost: Studie č. 3.089
Urbanová, Klára
Jednou z klíčových změn, které přinesla Lisabonská smlouva je vytvoření funkce Vysokého představitele pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku, který předsedá Radě EU pro vnější vztahy a který je zároveň místopředsedou Evropské komise. Institucionálně se tak propojily dvě klíčové složky zahraniční politiky EU. Na tento post byla navržena dne 19. listopadu 2009 na neformálním zasedání šéfů států a vlád členských států EU v Bruselu Catherine Ashton z Velké Británie. Stalo se tak těsně před vstupem Lisabonské smlouvy v platnost dne 1. prosince 2009. Evropská služba pro vnější činnost (ESVČ), někdy také označovaná jako diplomatický sbor Evropské unie, je poté zcela novým útvarem jenž přináší Lisabonská smlouva.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Financování a plnění rozpočtu územních samosprávných celků v konkrétních podmínkách města Klatovy
Sedláková, Kateřina ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Diplomová práce charakterizuje obce a vymezuje jejich právní postavení, působnost (a to jak přenesenou tak i samostatnou) a orgány obce. Pojednává také o možných příjmech a výdajích obecních rozpočtů. Druhá část této diplomové práce je zaměřena na příjmy a výdaje města Klatov a jejich plnění v letech 2006 až 2009.
Zhodnocení financování potřeb obcí v ČR
Pešek, Martin ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Henych, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje a hodnotí systém financování základních územních správných celků -- obcí. V první teoretické části se věnuje vysvětlení základních pojmů z této oblasti, druhá část obsahuje komparativní analýzu hospodaření tří vybraných obcí. Tyto se liší ve své rozloze, počtu obyvatel i v množství státní správy jež vykonávají. Analytická část se zaměřuje na charakteristiku příjmů a výdajů plynoucích do/z rozpočtů obcí, jejich strukturu a výši v absolutním i relativním vyjádření. To vše v časové řadě let 2006 -- 2010.
Činnosti obcí v samostatné a přenesené působnosti
Osička, Václav ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou činností obcí v samostatné a přenesené působnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a souvislosti týkající se dané problematiky a také metodika stanovení příspěvku na výkon státní správy a metodika stanovení podílu přenesené a samostatné působnosti. V praktické části se práce věnuje analýze činností na zvolených odděleních konkrétního úřadu a na základě stanovené metodiky určuje podíl samostatné a přenesené působnosti.
Orgány finanční správy obce - souvislosti a porovnání s EU
ŽEMLIČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce pojednává o orgánech finanční správy obce, jejich souvislostí v porovnání s EU. Snahou je objasnit otázku: "Co je obec?", "Jaké jsou její orgány?", "Jakým způsobem vykonává samostatnou a přenesenou působnost?". Cílem práce je zmapovat činnost, resp. vymezit kompetence orgánů finanční správy obce. Obec je základem státu. Ústava České republiky charakterizuje obec jako základní územní společenství občanů, které má právo na samosprávu. Každá část území našeho státu je součástí území některé obce. Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, dává širokou možnost se sdružovat, zakládat svazky. V České republice, podobně jako v jiných státech EU, vytváří jednotlivé obce sdružení podle svých zájmů. Obce mají úkoly jak v oblasti samostatné působnosti, tak i v oblasti státem přenesené působnosti. Praktické uplatňování zákonů a předpisů se přitom neobejde bez potíží. Obce musí plnit úkoly shora, ale v podstatě nemají možnost působit zpětně a ovlivňovat podobu legislativy. Stát je jediný a může proto definovat své zájmy podle svých představ. Naproti tomu obcí je nespočet a navzájem se od sebe liší. Nesourodost dílčích zájmů jednotlivých obcí je tak pochopitelná. Samosprávné orgány mají v České republice rozsáhlé pravomoci. Tato skutečnost ale s sebou přináší i velkou odpovědnost. V České republice je v kolem 6 254 samosprávných obcí, z nichž celá řada má i poměrně rozsáhlou přenesenou působnost ze státu. O finančních prostředcích, které protékají finančními orgány územní samosprávy {--} jde o více než 250 mld. korun ročně {--} rozhodují zastupitelé v obcích a zastupitelé na úrovních krajů.
Činnosti krajů v samostatné a přenesené působnosti
Jelínková, Michaela ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Němečková, Dagmar (oponent)
Navrhnout metodiku k určení procesů, na základě které by bylo možné rozdělit veškeré činnosti kraje na hlavní, vedlejší a podpůrné procesy.
Postavení statutárního orgánu v obchodních společnostech
Nižníková, Andrea ; Kalinová, Miluše (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tématem diplomové práce je postavení statutárních orgánů v jednotlivých obchodních společnostech, jejichž právní úprava je dána zákonem č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Pozornost je věnována především ustavení statutárních orgánů, povinnostem a odpovědnosti jejich členů a jednání obchodních společností. V závěru práce je zmíněna nová koncepce právní úpravy obchodních společností, zejména postavení statutárních orgánů.
Public guardian of the rights in European Union, Czech Republic and Slovak Republic
Osadská, Katarína ; Chvátalová, Iva (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na instituci ombudsmana v Evropské unii, v České republice a na Slovensku. Soustřeďuje se na otázky právních úprav této instituce ve zmíneních formacích. Jednotlivé kapitoly této práce jsou rozděleny do následujících pěti tematických částí. První kapitola popisuje historii vzniku instituce, vysvětluje pojem ombudsman s použitím definicí, klasifikuje druhy institutu ombudsmana a blíže specifikuje jeho působnost. Druhá kapitola popisuje evropského ombudsmana. Je zaměřena především na analýzu přijetých stížností za téměř celou dobu jeho působení a zhodnocení jeho činnosti za rok 2008. Třetí kapitola se zabývá touhle institucí v České republice a čtvrtá kapitola na Slovensku. Poslední kapitola zpracováva porovnání instituce ombudsmana v těchto dvou státech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.