Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ustálený chod vedení 400 kV
Girga, Eduard ; Špaček, Jaroslav (oponent) ; Blažek, Vladimír (vedoucí práce)
Vedení 400 kV je nejpoužívanějším přenosovým vedením v České republice, jeho délka je přes tři tisíce kilometrů. Velmi často se používá k vyvedení značných výkonů z velkých elektráren a také proto má značný význam v elektroenergetice naší země. Předmětem teoretické části této bakalářské práce je průřez hlavními metodami používanými k řešení ustáleného stavu vedení velmi vysokého a zvláště vysokého napětí. Obecně lze tyto metody rozdělit na přesné a přibližné. Oba tyto způsoby budou rozebrány v následujících kapitolách. Přesné řešení vychází z předpokladu, že má vedení rovnoměrně rozložené parametry. Přibližné řešení využívá náhradu vedení dvojbrany, tato metoda je dostatečně přesná a značně urychluje výpočet. Z výše uvedených důvodů je často používána v technické praxi. Vedení bývá podle délky a požadované přesnosti nahrazeno T-článkem, -článkem, nebo Steinmetzovo článkem. Zvláštním postupem přibližného řešení je obecná metoda, pomocí které lze vyřešit libovolně zauzlenou síť použitím -článků k náhradě vedení mezi jednotlivými uzly. Tato metoda je v práci uvedena pro úplnost, mnou řešená síť není zauzlená. Součástí teoretické části práce je rovněž rozbor zvláštních případů přenosu. Ve výpočtové části bude kromě výpočtu ustáleného stavu vedení pomocí přesného a přibližného řešení všemi uvedenými články ještě výpočet zvláštních případů přenosu. V závěru budou shrnuty všechny výsledky výpočtové části a zhodnoceny použité způsoby řešení ustáleného stavu vedení z hlediska přesnosti.
Sluneční senzor s rozhraním I2C
Hodáňová, Adéla ; Povalač, Aleš (oponent) ; Urbanec, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje návrh slunečního senzoru. Nejdříve se zabývá druhy slunečních senzorů a následně výběrem módu pro jejich zapojení senzoru. Po proměření všech parametrů fotodiod je určena prostorová konfigurace. Dále je vybrán vhodný mikroprocesor a podpůrné obvody. Bakalářská práce končí sestrojením slunečního senzoru a testováním jeho parametrů.
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.
Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel
Marek, Dominik ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce utváří přehled používané vysokovztlakové mechanizace na náběžných a odtokových hranách křídel dopravních letadel. Stručně vysvětluje jejich princip činnosti, popisuje výhody a nevýhody jednotlivých konceptů, uvádí jejich vliv na aerodynamické charakteristiky a sleduje trendy použití v současné letecké dopravě.
Kvantifikace nejistot měření metodou Monte Carlo
Mareš, Jaroslav ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vyhodnocováním standardních nejistot měření metodou GUM a Monte Carlo a jejich porovnáním. V první části práce je proveden teoretický rozbor stanovování nejistot měření a návrh metodiky pro vyhodnocování nejistot metodou Monte Carlo. V druhé části je pak zaznamenáno přímé i nepřímé měření odporu, kapacity a indukčnosti, včetně vyhodnocení standardních nejistot těchto měření metodami GUM a Monte Carlo. V závěru práce je provedeno porovnání dosažených výsledků uvedených metod.
Výpočet jednofázového asynchronního motoru
Vácha, Pavel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dnes ve světě stále více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Dále pak práce obsahuje základní schéma návrhu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází. Praktická část je věnována zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového asynchronního motoru konkrétních parametrů dle dříve navrženého postupu a provedení následného měření na motoru stejných parametrů vyráběného firmou EMP s.r.o. Slavkov u Brna. V závěru je celý postup s dosaženými výsledky vyhodnocen.
Analýza vlivu rotace kola na aerodynamické vlastnosti vozidla
Škrášek, Roman ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá modelováním a CFD výpočtem aerodynamických charakteristik variant vozidla, ovlivněných zatíženými a nezatíženými pneumatikami a dále vlivem na pneumatiky aplikovaných okrajových podmínek. Tyto výpočty kombinuje pro tři typy variabilní karoserie zádi vozidla DrivAer. Je zde provedena kompletní analýza a zhodnocení vlivů daných činitelů.
Prvky snižující tlak v potrubních systémech
Kohút, Jiří ; Kůrečka, Jan (oponent) ; Himr, Daniel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled řídících prvků v potrubních systémech. Kapalina při různých rychlostech proudění vykazuje odlišné chování a kvůli kontaktu kapaliny s potrubím dochází k tlakovým ztrátám. Prvky v potrubních systémech splňují různé požadavky, jako je řízení tlaku, řízení velikosti průtoku, hrazení a řízení směru průtoku. Práce se zabývá popsáním kategorií a principů funkce jednotlivých~prvků. Praktickou část tvoří laboratorní měření charakteristiky jednoho z prvků pro řízení tlaku, a to redukčního ventilu. Naměřená charakteristika je porovnána s charakteristikou od firmy Malgorani.
Vliv tlakové ztráty chladiče vozidla na jeho aerodynamický odpor
Pavlovič, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zameriava na numerickú simuláciu modelov vozidla DrivAer s rôznymi tlakovými stratami chladiča. Pre jednotlivé typy chladičov sú vytvorené CFD modely vozidla v karosárskej verzií Estate, spolu s chladičom a zjednodušeným motorovým priestorom. Cieľom práce je porovnanie vlastností konvenčného hliníkového chladiča s vlastnosťami prototypu polymérového chladiča a ich vplyv na aerodynamický odpor vozidla.
LabVIEW drivery pro odporové dekády
Procházka, Matěj ; Čala, Martin (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem odporové dekády M63x a M64x od firmy Meatest. Popisují se zde funkce a možnosti vzdáleného přístupu k dekádě. Dále je zde rozebráno, jak se vytváří driver ve vývojovém prostředí LabVIEW. Ke konci je uvedeno, jak jsem prováděl testování driveru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.