Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Strategická hra s inteligentními prvky
Snášel, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout samofungující systém, který na základě teorie her a multiagentních systémů bude schopen dosáhnout svých cílů. Prezentací tohoto systému je strategická bojová tahová hra s grafikou vykreslenou pomocí DirectX9 a implementovaná v jazyce C++. Hlavním cílem bylo navrhnout vhodné prohledávací, plánovací a rozhodovací algoritmy.
Simulace spolupráce agentů v prostředí Jason
Kříž, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou simulátoru multiagentního systému, ve kterém agenti spolupracují. Čtenář se nejprve seznámí se základy agentních systémů, jejich tvorbou a modelováním. V práci je popsán návrh prostředí, v němž se budou agenti pohybovat, a úlohy, jakou budou řešit. Dále je navrženo a implementováno chování tří režimů inteligence racionálních BDI agentů, s různou úrovní spolupráce - bez spolupráce, mírná spolupráce a komplexní spolupráce. Celý systém je realizován ve frameworku Jason a rozsáhle otestován. Na základě simulačních experimentů je vyhodnoceno chování a porovnána účinnost jednotlivých režimů inteligence. Dosažené výsledky dokazují převahu týmu, ve kterém agenti více spolupracují.
Kooperace multiagentní skupiny v dynamickém prostředí
Balajka, Pavel ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce shrnuje důkladné prostudování pravidel a mechanismů soutěže Multiagent Contest pro rok 2020 a následný návrh a implementaci multiagentní skupiny, která se bude snažit v simulaci zmíněné soutěže uspět s co nejlepšími výsledky. Návrh byl tvořen dle metodologie Prometheus od obecné roviny (scénáře, cíle) až ke konkrétním detailům (plány, zprávy). Implementace je uskutečněna v systému JaCaMo , který je v práci také stručně popsán. Jsou rozebrány zejména jeho klady a zápory. Nakonec je vlastní řešení porovnáno s ostatními týmy, které se zmíněné soutěže tento rok účastnily.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Dokoupil, Ladislav ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku prohledávání dynamického prostředí s využitím multiagentních systémů. Primárním výsledkem této práce je zapojení do soutěže MAPC2022, ale uplatnění lze nalézt v prohledávání neznámého prostoru za předpokladu omezené viditelnosti a zároveň neomezené vzdálenosti komunikace agentů. Po popsání současných možností řešení dané problematiky i s jejich omezeními je k implementaci zvolen algoritmus na bázi optimalizace mravenčí kolonie. Z údajů sbíraných při běhu programu s různými parametry byly následně vytvořeny přehledné grafy. Výsledkem práce je optimalizace platformy předchozího roku, lepší synchronizace agentů a až o polovinu lepší výsledky z pohledu množství prozkoumaného terénu oproti předchozímu řešení.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Plachý, Dominik ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmu pro plánování tras multirobotického systému za účelem pokrytí dynamického prostředí.     Problém pokrytí je vyřešen rozdělením prostoru na stejně velké oblasti, kterých je minimálně stejné množství jako agentů pokrývajících tento prostor. Agenti si mezi sebou oblasti rozdělují a řeší nastalé kolize. Také jsou schopni reagovat změnou plánu při nárazu na překážku.    Práce obsahuje naměřená a okomentovaná data z běhu algoritmu pro různé parametry dynamiky prostředí. Výsledkem práce je algoritmus, jehož efektivita se přímo úměrně zvyšuje s počtem agentů.
Multiagentní systém učící se maximalizovat komfort uživatelů v rámci Smart Home
Čábela, Radek ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce přichází se způsobem, jak pracovat se zpětnou vazbou, inteligentními prvky domácnosti a tzv. agenty, aby ve výsledku došlo k minimalizaci přímých zásahů obyvatel domu do ovládání chodu domácnosti, a tudíž ke zvýšení jejich komfortu. Výsledná simulace demonstrující funkcionalitu návrhu, je zaměřena na problematiku regulace vytápění domácnosti.
Multiagentní systém učící se maximalizovat komfort uživatelů v rámci Smart Home
Bednařík, Radim ; Zbořil, František (oponent) ; Janoušek, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na tvorbu multiagentního systému pro subsystém chytré domácnosti vytápění, jež se snaží učit vzory uživatelů, pomocí algoritmu posilovaného učení. Práce dále popisuje tvorbu potřebných modulů, kterými jsou digitální termostatická hlavice, figurující v systému jako koncový agent, a modul pro detekci přítomnosti osob. Vytvořený systém byl nasazen v reálném prostředí a je funkční.
Simulátor městské dopravy
Hos, Adam ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Simulace dopravy je jedním z mnoha způsobů, jak získat nové informace nebo podložit již existující tvrzení, týkající se dopravní infrastruktury. Tato práce se zabývá popisem zmíněné problematiky s podrobným zaměřením na mikrosimulaci městského provozu. Je rozebráno získávání popisu dopravní sítě z formátu elektronických map, tvoření simulační reality z těchto informací a různé modely pro řízení akcí agentů, reprezentující řidiče ve vozidlech. Jelikož existuje velké množství metod a ověřených postupů, jak tohoto cíle dosáhnout, jsou zde vzájemně srovnávány a ty nejvhodnější, pro kontext této práce, pak implementovány. Na základě nasbíraných znalostí byl vytvořen simulátor s grafickým rozhraním. Ten je dále popsán v implementační části.
Plánování tras multirobotického systému v dynamickém prostředí
Dokoupil, Ladislav ; Veigend, Petr (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku prohledávání dynamického prostředí s využitím multiagentních systémů. Primárním výsledkem této práce je zapojení do soutěže MAPC2022, ale uplatnění lze nalézt v prohledávání neznámého prostoru za předpokladu omezené viditelnosti a zároveň neomezené vzdálenosti komunikace agentů. Po popsání současných možností řešení dané problematiky i s jejich omezeními je k implementaci zvolen algoritmus na bázi optimalizace mravenčí kolonie. Z údajů sbíraných při běhu programu s různými parametry byly následně vytvořeny přehledné grafy. Výsledkem práce je optimalizace platformy předchozího roku, lepší synchronizace agentů a až o polovinu lepší výsledky z pohledu množství prozkoumaného terénu oproti předchozímu řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.