Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Výpočtové modelování dynamiky pístního kroužku
Dlugoš, Jozef ; Raffai, Peter (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Pístní kroužky jsou instalovány do pístu a vložky válce, která nemá dokonale kruhový tvar v důsledku výrobních tolerancí a vnejšího zatížení jako například utažení šroubů hlavy motoru. Jestli se kroužek není schopen přizpůsobit těmto deformacím, nastane lokální ztráta kontaktu a následně zvýšený profuk spalin a spotřeba oleje. Současné 2D výpočtové metody nedokáží implementovat tyto efekty – více komplexní model je nevyhnutelný. Předkládaná diplomová práce je zaměřená na vývoj 3D poddajného modelu pístního kroužku schopného zachytit lokální deformace. Ten je založený na Timoshenkové teorii prutů v kooperaci s MBS softwarem Adams. Model je následně porovnaný se softwarem ANSYS využívající metodu konečných prvků. Ověřený model pístního kroužku je vložený do sestavy píst/vložka válce a jsou provedeny základní simulace. Nakonec jsou navrhnuty další zlepšení.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.
Automatizované měření asynchronního motoru pomocí LabVIEW
Halfar, Lukáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Bulín, Tomáš (vedoucí práce)
V této diplomové práci, která nese název Automatizované měření asynchronního motoru pomocí LabVIEW, je vytvořen automatizovaný měřicí systém pro provádění zkoušek asynchronních strojů. Měřicí algoritmus tohoto systému je naprogramován ve vývojovém prostředí LabVIEW. V rámci této práce je provedeno měření pomocí vytvořeného měřicího pracoviště za účelem ověření funkčnosti programu a provedení zkoušek, na základě kterých je proveden rozbor ztrát asynchronního motoru Atas Elektromotory Náchod a.s. T22VT512. Práce se dále zabývá elektromagnetickým výpočtem měřeného motoru T22VT512 pomocí analytického výpočtu v programu RMxprt a simulace pomocí metody konečných prvků v programu Maxwell 2D.
Rozbor ztrát malých asynchronních motorů
Šišák, David ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem ztrát malých asynchronních motorů. První část práce seznamuje s principem činnosti a konstrukcí asynchronních motorů. Dále je zde pojednáno o problematice jednotlivých ztrát, jejich vzniku a rozložení v motoru. V další části je proveden analytický výpočet ztrát pro asynchronní motor o výkonu 600 W. Ztráty tohoto motoru jsou rovněž vypočítány v programu Maxvell RMxprt. V praktické části bylo provedeno laboratorní měření na daném motoru a měření na dalších dvou malých asynchronních motorech různého výkonu. V poslední části jsou výsledky jednotlivých ztrát motoru, získané výpočty a měřením, porovnány. Také jsou zde porovnány výsledky ztrát získané měřením vybraných motorů v závislosti na jmenovitém výkonu.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Experimentální stanovení mechanických ztrát turbodmychadla
Kudláček, Petr ; Doman, Jozef (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá mechanickými ztrátami v turbodmychadlech. V teoretické části podává všeobecné informace o způsobech uložení rotoru turbodmychadla, blíže se pak zaměřuje na hydrodynamická ložiska. Dále tato práce analyzuje vznik mechanických ztrát a vlivů, které na ně působí. Důležitá část této práce se zabývá stanovením mechanických ztrát a jejich možnostmi. Proběhlo sestavení zkušebního stavu, pro možnost experimentálního měření mechanických ztrát. Na tomto stavu bylo provedeno několik zkušebních měření, při různých pracovních režimech. Souběžně probíhalo stanovení mechanických ztrát pomocí dalších dvou metod. Na základě těchto měření bylo možné provést vyhodnocení, a analyzovat vznik mechanických ztrát, v závislosti na nastavených provozních podmínkách. Taktéž proběhlo porovnání jednotlivých metod, stanovení mechanických ztrát prováděných v experimentální části. V závěru práce byly vymezeny možnosti zkušebního stavu na základě provedených měření.
Analýza vlivu materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů
Plíšek, Oldřich ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Teoretická část bakalářské práce analyzující vliv materiálu magnetického obvodu na účinnost asynchronních motorů se věnuje rozboru asynchronního motoru a jeho ztrát. Dále popisuje měření, včetně výpočtů jednotlivých ztrát. Další teoretická část zkoumá vliv měrných ztrát na magnetizační charakteristiku zkoumaných elektrotechnických plechů. Praktická část obsahuje laboratorní měření jednofázových a třífázových motorů značky ATAS Elektromotory Náchod a.s. s rozdílnými plechy. Naměřené hodnoty slouží k výpočtům jednotlivých ztrát, které jsou poté mezi sebou porovnány. Pomocí programu Ansys Maxwell RMxprt jsou simulovány modely měřených motorů s rozdílnými typy elektrotechnických plechů. Pomocí analytických výpočtů jsou provedeny rozbory motorů s konkrétními typy plechů. Výsledky výpočtů jsou porovnány se simulovanými a naměřenými hodnotami.
Rozbor ztrát malých asynchronních motorů
Šišák, David ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem ztrát malých asynchronních motorů. První část práce seznamuje s principem činnosti a konstrukcí asynchronních motorů. Dále je zde pojednáno o problematice jednotlivých ztrát, jejich vzniku a rozložení v motoru. V další části je proveden analytický výpočet ztrát pro asynchronní motor o výkonu 600 W. Ztráty tohoto motoru jsou rovněž vypočítány v programu Maxvell RMxprt. V praktické části bylo provedeno laboratorní měření na daném motoru a měření na dalších dvou malých asynchronních motorech různého výkonu. V poslední části jsou výsledky jednotlivých ztrát motoru, získané výpočty a měřením, porovnány. Také jsou zde porovnány výsledky ztrát získané měřením vybraných motorů v závislosti na jmenovitém výkonu.
Energetické parametry jednofázových asynchronních motorů
Janáček, Martin ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává a seznamuje s jednofázovými asynchronními motory, principem činnosti, typy provedení a provozními stavy. Práce obsahuje rozbor jednotlivých ztrát v motoru a možnost jejich snížení různými způsoby. Po teoretickém návrhu snížení ztrát je změřen sériově vyráběný jednofázový asynchronní motor. Dále motor s navrženou úpravou pro snížení ztrát ve vinutí statoru a navržený prototyp motoru s úpravou magnetického obvodu pro snížení ztrát v železe vyrobený společností ATAS Elektromotory Náchod a.s.. Dosažené výsledky jsou doplněny o simulace pomocí software Maxwell RMxprt a pomocí metody konečných prvků (MKP). Závěrem jsou porovnány jednotlivé úpravy motorů převážně z hlediska energetické náročnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.