Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh inovační strategie tramvajových vozidel DPMB
Šiler, Martin ; Chaloupecký, Tomáš (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem inovační strategie tramvajových vozidel Dopravního podniku města Brna. V první části práce jsou ukázány vybrané přístupy k tvorbě inovační strategie. V druhé části je provedena analýza současného stavu u DPMB a ve třetí části je vypracován vlastní návrh řešení inovační strategie tramvajových vozidel DPMB. Návrh inovační strategie má za cíl sloužit jako strategický podklad pro rozhodování managementu společnosti a zřizovatele v problematice obnovy vozového parku tramvají.
Bezplatná veřejná doprava
Furdaničová, Alice ; Budík, Ondřej (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zmapování oblastí s bezplatnou veřejnou dopravou, a to jak v České republice, v Evropě, tak i v ostatních státech světa. Bakalářská práce je obohacena mapami, které znázorňují dopravní obslužnost měst s nulovým tarifem. Dalším cílem této bakalářské práce je aplikování poznatků o bezplatné veřejné dopravě na město Brno a posouzení vhodnosti bezplatného tarifu.
Dopravní obsluha nádraží u řeky
Stupka, Pavel ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravní obsluhy nového brněnského nádraží v poloze Řeka. Cílem práce bylo navrhnout variantní řešení dopravního uzlu městské hromadné dopravy a autobusového nádraží, a zároveň vyřešit obsluhu nádraží individuální automobilovou dopravou a parkování kolem hlavního nádraží. Dále se diplomová práce zabývá pěšími vazbami a cyklistickou dopravou v řešené oblasti.
Design tramvaje
Řihánek, Šimon ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh designu nízkopodlažní tramvaje, určené převážně pro vnitroměstské použití. Součástí práce je stručné shrnutí historického vývoje, zanalyzování současných trendů na poli designu tramvají a analýza používaných technických řešení. Hlavní část je věnována samotnému procesu návrhu, jehož výsledkem je tvarové a grafické řešení exteriéru a uspořádání interiéru při současném respektování konstrukčních a ergonomických požadavků ve vztahu k cestujícím i řidiči vozidla.
Sledování pohybu v MHD
Paulovčák, Ján ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou sledovania pohybu užívateľa v mestskej hromadnej doprave a taktiež optimalizáciou trasy a prestupov pri cestovaní. V jej prvej časti autor prezentuje informácie o teórii grafov a príslušných algoritmoch, konkrétne Slepé prehľadávanie do šírky, Djikstrov algoritmus a algoritmus A*. V druhej časti autor popisuje návrhv serverovej a mobilnej aplikácie s popisom procesu plánovania a ovládania jednotlivých častí.
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.
Řešení nových zastávek MHD v oblasti ulic Kounicovy a Veveří v Brně
Odstrčilová, Anna ; Holcner, Petr (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vybudování nových zastávek městské hromadné dopravy a přeložení vedení tramvajové trati s navazující novou organizací dopravy v oblasti ulic Veveří, Šumavská, Kounicova a Nerudova v Brně. Hlavním cílem návrhu je zvýšení standardu obslužnosti městskou hromadnou dopravou a zvýšení kvality pěších tras v území. Pozornost je věnována rovněž úpravě vedení individuální automobilové dopravy s cílem zklidnění komunikace na ulici Veveří, zakomponování cyklistické dopravy do návrhu a v neposlední řadě je kladen důraz na celkové zvýšení urbanistické hodnoty území. Součástí návrhu jsou vedle zastávek městské hromadné dopravy a tramvajové trati také realizace parku, vymezení zastavitelné plochy pro veřejnou vybavenost a návrh nové hromadné podzemní garáže v prostoru Akademického náměstí. Současně je brán ohled na zachování stávající zeleně a charakteru alejí a jejich případné rozšíření.
Analýza vybraných ukazatelů společnosti DPMB, a.s. pomocí časových řad
Juračková, Eliška ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Kropáč, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na analýzu vybraných ukazatelů společnosti DPMB, a.s. pomocí časových řad. Soustřeďuji se především na ukazatele, které společnosti pomáhají zefektivnit fungování městské hromadné dopravy a lépe hospodařit s rozpočtem. Práce obsahuje jak základní teoretická východiska, tak i konkrétní analýzu vybraných ukazatelů spolu s odhadem jejich budoucího vývoje, pokud je možné jej prognózovat.
Autobusové nádraží ve variantě ŽUB A-Řeka
Pelc, Norbert ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem autobusového nádraží ve variantě Železničního uzlu Brno A – Řeka. Cílem diplomové práce byl variantní návrh uspořádání autobusového nádraží v prostoru pod mostní konstrukcí železničního osobního nádraží. Dále byla prověřena možnost zachování současného autobusové nádraží Zvonařka, kde vlivem výstavby železniční infrastruktury dojde ke vzniku nové dopravní situace. V rozsahu studie byly vypracovány celkem čtyři varianty. Práce je také doplněna analýzou potřebného počtu autobusových stání.
Simulátor MHD linek v Brně
Němec, František ; Král, Jiří (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat simulátor linek městské hromadné dopravy na území Brna. Časy odjezdů jednotlivých linek jsou extrahovány z online jízdních řádů. Data, ze kterých je generována dopravní síť, jsou získána z projektu OpenStreetMap. Práce obsahuje popis základních přístupů k tvorbě dopravních simulátorů, zejména pak popis mikroskopického přístupu, na kterém je tento simulátor založen. Druhá část práce obsahuje návrh a implementaci simulátoru, jejíž hlavními částmi je způsob řízení vozidel, reprezentace dopravní sítě a její generování z OpenStreetMap dat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.