Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Český elektronický mýtný systém z pohledu implementace evropské elektronické mýtné služby
Jinek, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá elektronickými mýtnými systémy a jejich interoperabilitou v rámci Evropské elektronické mýtné služby, zaměřuje se pak zejména na budoucnost českého mýtného systému v souvislosti s naplněním povinností vyplývajících z legislativního ukotvení Evropské elektronické mýtné služby. V první části jsou popsány základní pojmy týkající se mýtných systémů a jsou popsány základní technologie, které pro elektronický mýtný systém připadají v úvahu. Druhá část popisuje problematiku Evropské elektronické mýtné služby, její legislativní ukotvení a současný stav implementace v Evropské unii. V třetí části jsou popsány konkrétní aplikace jednotlivých technologií v národních mýtných systémech vybraných zemí Evropské unie. V poslední část je detailně představen český mýtný systém, tedy jeho historie, současnost a jeho možná budoucnost.
Internetové obchody
Hampl, Michal ; Křivánek, Mirko (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
Název práce: Internetové obchody Autor: Michal Hampl Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: doc. RNDr. Mirko Křivánek, CSc. Abstrakt: Obsahem diplomové práce je zmapovat a vyhodnotit možnosti napojení existujících produktů internetových obchodů na externí systémy, zjistit, jaká jsou pozitiva a negativa existujících postupů a na základě získaných informací navrhnout model univerzálního propojení obecného internetového obchodu s obecným externím systémem. Hlavním cílem takového propojení je získat co nejobecnější princip tak, aby propojení na konkrétní externí systém bylo možné realizovat s co nejmenší námahou nikoliv však na úkor jeho obecnosti. Obsahem práce je také návrh implementace modelu a ověření jeho použitelnosti při implementaci propojení na několik existujících externích systémů. Na závěr pak bude vyhodnocení vhodnosti zvoleného modelu na základě zkušeností získaných při implementacích konkrétních propojení. Klíčová slova: internetový obchod, propojení
Security of Biometric Systems
Lodrová, Dana ; Busch, Christoph (oponent) ; Provazník, Ivo (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
The main contributions of this thesis are two novel approaches for the increase of securing of biometric systems based on fingerprint recognition. The first approach is within the liveness detection and prevents the use of various fake fingers and other spoofing techniques during the capturing processes. This patented approach is based on a combination of change of papillary line color and width caused by pressing of a finger against glass plate. The resultant liveness detection unit can be integrated into an optical fingerprint sensor. The second approach is within standardization and it increases the security and interoperability of minutiae extraction and comparison process. For this purposes, I have created the methodology to determine semantic conformance rates of minutiae extractors. The minutiae extracted by the tested extractors are compared against Ground-Truth-Minutiae obtained by clustering of data provided by dactyloscopic/forensic experts. This proposed methodology is included in the ISO/IEC 29109-2 Amd. 2 WD4.
GIS ANALÝZY V PROSTŘEDÍ INFORMAČNÍCH MODELŮ STAVEB
Černý, Martin ; Kubíček,, Petr (oponent) ; Vyhnálek,, Rudolf (oponent) ; Bartoněk, Dalibor (oponent) ; Pospíšil, Lubomil (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá geografickými informačními systémy (GIS) a možností využití prostorových analýz v informačních modelech budov (BIM). V práci jsou porovnány GIS a BIM z hlediska přístupu k organizaci dat, geometrii a modelovacích paradigmat použitých pro modelování v obou oblastech. Výsledky jsou pak aplikovány na první pilotní projekt, kdy jsou data BIM převedena do formy použitelné v GIS. Na základě poznatků z pilotního projektu je vypracován nový přístup pro prostorové analýzy modelů BIM s využitím vnitřních sémantických vazeb v objektovém modelu. V závěru jsou shrnuty přínosy a budoucí výzkum, kterému by se autor chtěl věnovat v této oblasti.
Řízení rizik zacílené na zajištění bezpečnosti složitých kritických objektů
Procházková, Dana
Kritické objekty jsou složité technologické objekty a infrastruktury, které jsou nutné pro životy lidí v dnešním světě, a to při normálních, abnormálních i kritických podmínkách. Práce obsahuje recentní pokrokové způsoby řešení jejich bezpečnosti založené na: správném výběru kontextu pro chápání rizik, který zohledňuje schopnosti používaných konceptů zajistit bezpečnost a disponibilní zdroje, síly a prostředky; kvalitní práci s riziky; aplikaci dvou zásadních přístupů, a to All-Hazard-Approach a Defence-In-Depth, provázaných do pětistupňového systému pro zajištění bezpečnosti; a aplikaci procesního modelu pro řízení bezpečnosti v čase.
Příjem tísňového volání a vzájemná komunikace operačních středisek základních složek IZS.
LEBEDOVÁ, Klára
Vlivem narůstajícího množství hrozeb, které každodenně ovlivňují a lidské životy a zdraví, úměrně vzrůstá i potřeba jejich ochrany. Společnost je charakteristická svým rozvojem, regulací a snahou o zkvalitňování všech oblastí života prioritou jsou však právě život a zdraví. Součinnost a potřeba spolupráce při zdolávání událostí nejrůznějšího charakteru, si vyžádaly nutnost společného legislativního zajištění. Integrovaný záchranný systém nelze chápat jako pevnou instituci, ale je vyjádřením pravidel spolupráce, nástrojem pro vzájemnou součinnost a koordinaci jeho složek. Mimořádné události, které zasáhly území České republiky, ať již se jednalo o rozsáhlé povodně, větrné smrště, hromadné dopravní nehody nebo narušování veřejného pořádku, podrobily připravenost všech záchranných složek velké zkoušce a upozornily na problematické oblasti při zdolávání těchto událostí. Prvotní roli při odezvě na žádost o poskytnutí pomoci hrají operační střediska jednotlivých základních složek IZS. Tísňové volání tvoří jeden ze základních způsobů přijetí hlášení o vzniku mimořádné události a vyžádání pomoci složek IZS. Prostřednictvím této služby je zajišťována ochrana základních lidských práv: ochrana života a zdraví, přijatelné životní prostředí a ochrana majetku. V úvodu teoretické části práce je provedeno vymezení jednotlivých pojmů z prostředí integrovaného záchranného systému a problematiky operačního řízení na úrovni operačních středisek základních složek IZS. Dále je uveden systém příjmu tísňových volání a historický vývoj telefonních center tísňového volání 112. Další kapitola popisuje způsob zajištění interoperability v operačním řízení IZS. Poslední kapitola je věnována zavádění Projektu informačních systémů IZS. Hlavním úkolem tohoto projektu je zlepšení spolupráce mezi základními složkami a to zejména v oblasti příjmu tísňového volání. Tohoto zlepšení se dosáhne zejména modernizací informačních a komunikačních technologií, tak aby došlo ke sjednocení úrovně informačních systémů všech operačních středisek. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Integrovaného operačního programu. I když je určen prioritně operačním střediskům základních složek, velkým přínosem bude i pro občany. Cílem práce je poukázat na důležitost a přínosy zavedení Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska základních složek IZS a zároveň upozornit na, z nich vyplývající, zkvalitnění služeb poskytovaných obyvatelstvu. Dále bylo provedeno zhodnocení prostředí příjmu tísňového volání a komunikace IZS před a po zavedení projektu. Výzkumná otázka byla stanovena na základě zvolených cílů, ve znění: Dojde zavedením Projektu informačních systémů IZS pro operační střediska ke zkvalitnění vzájemné spolupráce operačních středisek IZS a zároveň služeb poskytovaných obyvatelstvu? Výzkum problematiky probíhal formou kvalitativního výzkumu ve dvou částech. První částí bylo provedení rešerše dostupné literatury a platných legislativních norem. Vyvozené teoretické výsledky byly prakticky ověřovány prostřednictvím rozhovorů s vedoucími pracovníky operačních středisek jednotlivých základních složek IZS. Rozhovory byly zaměřeny na získání informací týkajících se jednak změn již proběhlých, nebo aktuálně probíhajících a to v rámci operačního řízení složky a zároveň operačního řízení v rámci IZS daného území. Tato praktická část je dále doplněna o přehledy tabulek, grafů a fotodokumentaci, které informují o současném technickém stavu operačních středisek a přehledy spolupráce integrovaného záchranného systému. Ze získaných výsledků byly zpracovány SWOT analýzy, které přehledně popisují stav operačního řízení před a po zavedení IS IZS. Zkoumaný soubor operačních středisek základních složek byl omezen na prostředí integrovaného záchranného systému na území Jihočeského kraje.
Interoperabilita v Integrovaném záchranném systému.
LEBEDOVÁ, Klára
Hlavním cílem práce Interoperabilita v integrovaném záchranném systému bylo objasnění pojmu interoperability a upozornění na její potřebu v prostředí komunikace a vzájemného působení základních složek integrovaného záchranného systému při společných zásazích. Výzkum probíhal ve dvou částech. První část byla věnována studiu literatury, zejména legislativních norem týkajících se integrovaného záchranného systému a jeho jednotlivých složek. V druhé části byly získané poznatky ověřovány v praxi. Úvodní část práce se věnuje seznámení s jednotlivými pojmy z oblasti interoperability a integrovaného záchranného systému. Jsou zde uvedeny složky, jejich hlavní úkoly a způsoby zabezpečení aspektů interoperability. Dále se práce věnuje úrovním řízení zásahu, komunikaci a koordinaci složek na úrovni operačních středisek a spolupráci složek mimo dobu zásahu. Úvodní část uzavírají informace o připravovaném projektu jednotného informačního systému integrovaného záchranného systému (Projekt IS IZS), jenž by měl přinést značné zlepšení a zkvalitnění spolupráce mezi základními složkami a to nejen při příjmu tísňového volání, ale i při společných zásazích. Teoretické výsledky byly aplikovány na území Středočeského a Jihočeského kraje. Bylo provedeno srovnání jednotlivých složek a jejich zabezpečení v uvedených aspektech interoperability. Toto srovnání odhalilo v některých oblastech rozdílnou úroveň mezi složkami. I přesto z výsledků vyplývá, že interoperabilita v integrovaném záchranném systému je zajištěna, Česká republika má poměrně dobře fungující systém v oblasti odpovědi na mimořádné události
Vliv vývoje automobilového průmyslu na ekonomiku společnosti ČD Cargo
Černý, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou se zaměřením na zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V úvodní teoretické části je věnováno několik odstavců historii železnice a jejím reformám v devadesátých letech, dále tato pasáž popisuje specifika nákladní železniční dopravy a na závěr jsou zmíněny hlavní milníky vývoje automobilového průmyslu. Na obecný úvod plynule navazuje praktická část práce zabývající se aktivitami společnosti ČD Cargo, a.s. Především je věnována pozornost spolupráci se zákazníky z komodity Automotive respektive z celého automobilového průmyslu. Východiskem pro podrobnější zkoumání jsou různá hlediska, pomocí kterých lze na problematiku nahlížet komplexně. Podrobně je popisována spolupráce společnosti ČD Cargo s automobilkami sídlícími na území České republiky. Závěrečný úsek práce se zabývá popisem strategických kroků a nastiňuje možné postupy a trendy v blízké budoucnosti, opět s ohledem na komoditu Automotive.
Zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku
Prokeš, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kropáček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatněním silniční dopravy v Rakousku. První, obecná část práce je věnována charakteristice silniční dopravy a zejména pak popisu důvodů, způsobů a cílů zpoplatnění silniční dopravy, přičemž důraz je kladen na systémy elektronického výběru mýtného, jejich technologie a možnosti využití v oblasti dopravní telematiky. Ve druhé části je charakterizován rakouský systém zpoplatnění silniční dopravy a jeho nástroje, kdy je pozornost věnována hlavně právnímu rámci zpoplatnění, zpoplatnění vozidel s maximální přípustnou hmotností do 3,5 t, vozidel nad 3,5 t, interoperabilitě a v neposlední řadě také možnému budoucímu vývoji zpoplatnění silniční dopravy v Rakousku.
Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců
Maňák, Ondřej ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kothera, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Principy vyrovnávání výkonů hnacích vozidel zahraničních železničních dopravců je popsat problematiku vzniku nerovností a jejich následné vyrovnávání ve výkonech mezi železničními dopravci. Problematika vyrovnávání výkonů je stěžejní pro provoz a tvorbu mezinárodních vlaků. Teoretický základ této práce je v aplikační části využit při mapování a hodnocení výkonů hnacích vozidel vybraných zahraničních železničních dopravců na české železniční síti. Jako doplněk je také uvedena bilance výkonů hnacích vozidel Českých drah v zahraničí. Provedená analýza v aplikační části klade důraz na rozlišení mezinárodní dálkové a příhraniční osobní železniční dopravy. Další náplní této práce je pojednání o interoperabilitě evropského železničního prostoru se zaměřením na evropský systém řízení železniční dopravy (ERTMS) a na kompatibilitu české železniční sítě s železničními sítěmi sousedních států s důrazem na problematiku vlakového zabezpečovacího zařízení a s ním spjatým projektem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení (ETCS).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.