| |
|
Záchytná parkoviště na Brněnsku
Štadáni, Pavel ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Ve světě stále častějším způsobem řešení rostoucí intenzity automobilové dopravy ve městech je zřizování záchytných parkovišť v jejich okrajových částech, která mají za úkol snížit podíl individuální automobilové dopravy. Práce je zaměřena na určení vhodných lokací a potřebných kapacit takovýchto parkovišť pro dojíždějící do města Brna ze západního a jihozápadního směru. Konkrétně se jedná o části okresů Brno-venkov a Znojmo s přesahem do okresů Třebíč a Žďár nad Sázavou kraje Vysočina. Výsledky dále přináší srovnání cestovních časů při využití přepravy pouze autem a pomocí systému Park&Ride, tedy kombinací automobilové a veřejné hromadné dopravy.
|
|
Rozvoj tramvajových tratí na Ostravsku
Bartoňová, Andrea ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Melena, Jan (oponent)
Základem diplomové práce je veřejná doprava. Teoretická část pojednává o dopravní infrastruktuře obecně a o procesech v osobní dopravě. Na teorii navazuje praktická část v podobě analýzy městské hromadné dopravy v Ostravě spolu se systémy městské hromadné dopravy a integrovaného dopravního systému MS kraje a se zaměřením na vybudování a zavedení vlakotramvajového spojení Ostravy s okolními městy.
|
|
Analýza IDS Prahy a Bratislavy
Zika, Ondřej ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Drápal, Filip (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza integrovaných dopravních systémů Prahy (Pražská integrovaná doprava) a Bratislavy (Bratislavská integrovaná doprava). Analýza identifikuje např. jednotlivé dopravní prostředky v těchto integrovaných dopravních systémech, přepravně-právní vztahy, praktické poznatky z cestování apod. V závěru práce jsou navržena doporučení za účelem zlepšení systému. Tato analýza ukázala, že vytvořit kvalitní integrovaný dopravní systém je poměrně obtížné.
|
|
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Jurkovič, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Žert, Adam (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozborem Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. V teoretické části popisuje pojem integrovaný dopravní systém a jeho výhody. V praktické části popisuje vznik a vývoj IDS JMK a rozebírá jeho dílčí subsystémy: organizačně-ekonomický, tarifní, dopravní. V závěru práce jsou stručně představeny integrované dopravní systémy existující v jiných krajích České republiky. Poslední kapitola poukazuje na nedostatky stávajícího systému. Cílem práce je analýza současného systému, srovnání teoretických poznatků s praktickou realizací, zasazení IDS do celkového rámce dopravní obslužnosti a komparace s ostatními systémy.
|
|
Středočeská integrovná doprava
Faltýnek, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kovář, Milan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat integrovanou dopravu ve Středočeském kraji, v oblasti Kladenska. Zvláštní pozornost bude věnována Středočeské integrované dopravě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a principy integrovaných dopravních systémů a veřejné dopravy. Praktická část se soustředí na oblast okresu Kladno a místního dominantního dopravce ČSAD MHD Kladno a.s. a jeho činnost, zejména ve Středočeské integrované dopravě.
|
|
Pražské metro
Cejnar, Tomáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hampl, Roman (oponent)
Bakalářská práce pojednává o pražském metru. V teoretické části vysvětluji základní pojmy, které se používají v tomto odvětví, rozdělím dopravu na jednotlivé segmenty a popíšu dopravní prostředky. Další část je věnována integrovanému dopravnímu systému a jeho přínosům pro město. V poslední části jsem se zaměřil na analýzu pražského metra a nastíním jeho možný budoucí rozvoj.
|
| |
|
Analýza integrace regionální dopravy ve Středočeském kraji
Hoffman, Andrej ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Michl, Zdeněk (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá aktuálním stavem regionální dopravy ve Středočeském kraji. Analyzuje dopravní a přepravní vazby mezi Středočeským krajem a Prahou v komparaci s dvěma integrovanými dopravními systémy, které na území kraje existují. Oba integrované systémy (Středočeská integrovaná doprava a Pražská integrovaná doprava) jsou zkoumány z hlediska organizování a mechanismů, které zajišťují jejich financování, a také z hlediska prostorového uspořádání v rámci kraje. V analýze jsou také zahrnuty konkrétní dopady na podobu regionální dopravy v kraji vyplývající z odlišnosti obou na sobě nezávisle fungujících integrovaných dopravních systémů.
|
|
Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje
Kortus, Jan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lácha, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popsat a zhodnotit integrovaný dopravní systém IREDO v Královéhradeckém kraji. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a podstata integrovaného dopravního systému. Praktická část je zaměřena na integrovaný dopravní systém IREDO, jeho vznik, vývoj, současný stav i budoucnost. Nejpodstatnější kapitolou této části je pak zhodnocení systému.
|