Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza vlivu americké politiky na konflikt v Sýrii
Hrudka, Tomáš ; Zukerstein, Jaroslav (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Bakalářská práce se zabývá americkou zahraniční politikou na Blízkém východě, konkrétně jak se tato odráží na občanské válce v Sýrii. Pro USA představuje región Blízkého východu jednu ze strategicky nejdůležitějších oblastí již od konce druhé světové války. Hlavními zájmy pro ně představují bezpečnost jednoho z jejich hlavních spojenců, Izraele, ale také přístup k ropě ze zdejších bohatých zásob. Riziko pro zájmy Spojených států v tomto regiónu samozřejmě způsobila i občanská válka v Sýrii, která výrazně destabilizuje celý región. Vzestup radikální islámské teroristické organizace Islámský stát (IS) jako jednoho z jejích aktérů, se stal záminkou pro vstup USA do tohoto konfliktu. Ačkoliv se Spojené státy syrské občanské války neúčastní přímo, pomocí podpory určitých organizací, vojenské intervence v Iráku a dalších politických nástrojů mají vliv na její vývoj. Práce analyzuje, jakými způsoby ovlivnila americká politika vývoj konfliktu v Sýrii i bez toho, aby do něj přímo vstoupila. Hlavními otázkami které práce zodpovídá, jsou: Do jaké míry má Americká zahraniční politika v tomto regionu vliv na průběh syrského konfliktu? Jak se USA v konfliktu angažují a jaké nástroje používají? Čím účast Spojených států projevila na vývoji konfliktu?
Elektronické knihy na VŠE
Saska, Filip ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Diplomová práce Elektronické knihy na VŠE se zabývá analýzou možností e-knih na VŠE. Cílem je zmapovat aktuální situaci studijních materiálů na VŠE a prozkoumat, jakých přínosů by byl možno dosáhnout nasazením elektronických studijních materiálů. Práce krátce popisuje problematiku e-knih, zejména se zaměřuje na ty vlastnosti, které jsou pro účel této práce důležité -- vkládání poznámek, záložek, multimediálního a interaktivního obsahu. Důležitá je také možnost provádět změny studijních materiálů a ty pak sdílet s ostatními studenty. Práce dále popisuje všechny, oficiální i neoficiální, studijní materiály využívané na VŠE. V druhé hlavní části práce navazuje na tento popis a definuje hypotetický ideální stav, který by mohl nastat po nasazení technologie e-knih. S pomocí tohoto ideálního stavu tak práce odpovídá na otázku co je možno zavést. Dále se práce v kapitole technické analýzy zabývá otázkou, jak je technicky možno navržený ideální stav realizovat. V závěru práce odpovídá na otázku, zda je toto řešení reálně vhodné. Výsledky této práce, tak mohou sloužit jako hrubý nástin projektu nasazení technologie e-knih v prostředí VSE.
Analýza dalšího rozvoje studijního informačního systému na VŠE
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na studijní informační systémy používané na českých vysokých školách a univerzitách. Největší prostor je věnován rozvoji informačního systému používaném na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem práce je navrhnout směr dalšího rozvoje Integrovaného studijního informačního systému na základě analýzy ostatních systémů a podložit jej názorem reprezentativního vzorku studentů VŠE. Samotná práce je rozdělena do 3 základních částí. V první části jsou představeny 4 nejpoužívanější studijní systémy. Každý systém je analyzován z různých úhlů pohledu a jsou zdůrazněna jeho specifika. Analýzy vychází z rozhovorů autorů systémů a také webových prezentací jednotlivých subjektů. Jednotlivá aplikační řešení jsou mezi sebou srovnána. Druhá část práce je věnována rozvoji informačního systému Vysoké školy ekonomické v Praze. Autor práce vyjádří názor k informačnímu systému a navrhne doporučení týkající se nových funkcí a možností. Návrhy budou vycházet ze zkušeností s jinými studijními informačními systémy, nebo přímo od autora. Veškeré návrhy jsou ve třetí části prostřednictvím dotazníku představeny studentům všech fakult VŠE, kde sami mají možnost vyjádřit svůj názor k navrhovaným novinkám, případně k ISIS obecně. Výsledky dotazníkového šetření jsou interpretovány jak slovně, tak graficky.
Studijní informační systémy na jednotlivých vysokých školách - srovnání
Cestr, Jan ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Černá, Andrea (oponent)
Cílem práce je analyzovat a srovnat studijní informační systémy čtyř vysokých škol v České republice (Vysoké školy ekonomické v Praze, Masarykovy univerzity v Brně, Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem a Technické univerzity v Liberci) z pohledu studenta. Zpracování analýzy systémů a následného srovnání je vytvořeno z pohledu studenta. V práci budou srovnány důležité součásti systémů, bez kterých se student vysoké školy neobejde. Jedna z dalších částí se věnuje zajímavým možnostem v jednotlivých informačních systémech. Hlavní přínos práce tkví v představení jednotlivých součástí studijních informačních systémů, jejich vzájemnému srovnání a způsobu použití. Analyzovány jsou také chyby a nastíněn možný budoucí rozvoj informačního systému.
Studijní informační systémy na jednotlivých VŠ - srovnání z pohledu studenta
Rajčan, Aleš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem srovnání studijních informačních systémů na vybraných vysokých školách. Zpracování analýzy systémů a následného srovnání je vytvořeno z pohledu studenta. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem řeší jednotlivé informační systémy problémy, které jsou spojené s administrací a řízením studijních povinností studentů. Analyzované systémy jsou vzájemně porovnány a zhodnoceny na základě názorů autora a názorů respondentů dotázaných v průzkumu. Z výsledků hodnocení systémů jsou zformulovány doporučení pro zlepšení funkcionality studijního systému VŠE. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První částí je analýza systémů ve které jsou jednotlivé funkce rozebírány a vzájemně porovnávány. Rozbor probíhá podle zvolených kritérií (základní funkce, komunikační funkce, uživatelské rozhraní). Druhá část práce je věnována průzkumu, ve kterém se autor ptá na názory studentů ze všech analyzovaných škol. Konečné výsledky srovnání jsou interpretovány jak slovně, tak i graficky.
Aplikace pro podporu práce studijní referentky pro zpracování výstupů z ISIS
Marek, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Sedláčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce slouží jako popis vývoje aplikace, která usnadňuje práci studijním referentkám a systémovému integrátorovi fakulty na fakultě Informatiky a statistiky. Aplikace je vyvíjena v programovacím jazyce Visual Basic for Application a je nadstavbou k Integrovanému studijnímu informačnímu systému na Vysoké škole ekonomické v Praze. První část práce se věnuje analýze praxe studijních referentek v přijímacím řízení. Práce rovněž popisuje průběh celého přijímacího řízení. V analytické části jsou specifikována zdrojová a výstupní data a následně požadavky na jednotlivé funkcionality aplikace. Druhá část je věnovaná samotnému vývoji aplikace, a to jak z programového hlediska, tak z hlediska uživatelského. Jsou vysvětleny jednotlivé algoritmy a postupy při řešení problémů. V uživatelské části je stručný návod k tomu, jak aplikaci používat.
Analýza ISIS z pohledu studenta
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Hývnarová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou integrovaného studijního informačního systému používaného Vysokou školou ekonomickou v Praze. Analýza je zaměřena na pohled studenta. Autor práce nejprve přiblíží historii informační systému a zmíní se o jeho implementaci, také budou popsány změny, které nový systém přinesl. Hlavním cílem je nastínit subjektivní názor jednoho ze studentů na celý informační systém, popsat nejpodstatnější funkcionalitu systému, navrhnout nová řešení a poukázat na chyby či nedostatky, které byly při analýze nalezeny. Autor využije svých nabytých znalostí získaných ve škole či v praktickém životě. Celá práce je doplněna o dotazník, ve kterém se autor ptá na názory dalších studentů ze všech šesti fakult VŠE. Výsledky z tohoto dotazníku jsou interpretovány jak slovně, tak i v grafickém zobrazení.
Zásady použitelnosti webových aplikací se zaměřením na web VŠE
Cais, Marek ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Hubáček, Josef (oponent)
Práce si klade za cíl zhodnotit současnou podobu Integrovaného studentského informačního systému z hlediska použitelnosti a na základě posledních poznatků v oboru navrhnout optimalizované řešení. Teoretická část obsahuje vybrané postupy pro zvýšení použitelnosti při návrhu a redesignu webových aplikací. Výsledné řešení má podobu návrhu klíčových prvků informačního systému, které jsou společné pro více funkcí ve studentské části, a dále návrhu vybraných funkcí. Společně s návrhem v podobě wireframu je vytvořen i detailní grafický návrh vybraných prvků.
Analýza ISIS z pohledu jednotlivých rolí pedagogických pracovníků
Mrázek, Štěpán ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Trčka, Adam (oponent)
Celá tato bakalářská práce se věnuje analýze Integrovaného studijního informačního systému používaného na Vysoké škole ekonomické v Praze. Jedná se o analýzu nikoliv celého systému, ale jen rozhraní z pohledu jednotlivých rolí pedagogických pracovníků. První část práce se věnuje situaci na VŠE před zavedením současného ISIS a následně popisuje, jaké události vedly k jeho zavedení. V prostřední pasáži je popsáno uživatelské rozhraní v závislosti na přidělených pedagogických rolích. Závěrečná část práce obsahuje popis a výsledky dotazníku, který byl zaslán všem pedagogickým pracovníkům na Fakultě informatiky a statistiky. V závislosti na odpovědích jsou popsány hlavní připomínky pedagogů na funkcionalitu ISIS. Tato část práce také obsahuje problémy, které s používáním ISIS mají vyučující na Katedře matematiky.
Konsolidace systémů správy identifikačních karet v prostředí VŠE v Praze
Říha, Jan ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Nenadál, Karel (oponent)
Práce se zabývá problematikou identifikačních karet v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze. Jejím primárním cílem je zhodnocení možnosti přenosu agendy identifikačních karet do systému ISIS. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První z nich představuje komplexní analýzu agendy identifikačních karet na VŠE. Druhá část analyzuje implementaci agendy identifikačních karet ve dvou informačních systémech. Prvním z nich je proprietární systém NESA používaný na VŠE. Druhým je systém ISIS, který lze ke správě identifikačních karet rovněž využít. Ve třetí části je obsažen návrh úprav systému ISIS tak, aby v něm zahrnutá agenda identifikačních karet vyhovovala potřebám VŠE. V návrhu jsou popsány základní aspekty systému, vazby na okolí a návrhy uživatelského rozhraní aplikací až na úroveň jednotlivých obrazovek. Závěrečná část zběžně popisuje faktický stav řešení projektu a jeho odlišnosti od návrhů uvedených v práci. Zdrojem pro jednotlivé části práce byly zákonné normy, předpisy a interní dokumenty VŠE, autorovy znalosti a zkušenosti získané několikaletou správou systému NESA a dále četné konzultace s pracovníky oddělení správy identifikačních karet VŠE a vývojáři systému ISIS. Přínosem práce je ucelený pohled na řešenou problematiku v prostředí VŠE a také návrh nového systému pro správu identifikačních karet, který bude integrován do ISIS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.