Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka biologie člověka s využitím CLIL v ruském jazyce
Mutlová, Tereza ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukovým přístupem CLIL (Content and Language Integrated Learning) integrující výuku biologie člověka a ruského jazyka. Cílem diplomové práce je tvorba příprav na výuku a výukových materiálů pro 3. stupeň a jejich ověření v praktické výuce na dvou gymnáziích. Na jednom gymnáziu probíhala výuka tzv. soft CLILem a na druhém tzv. hard CLILem. Výsledky žáků vyučovaných pomocí CLILu jsou vyhodnoceny pretesty a posttesty, které ověřovaly vstupní a výstupní znalosti žáků. Postoje žáků ke CLIL výuce byly zjišťovány postojovým dotazníkem. U respondentů z obou škol došlo po výuce s využitím CLIL ke zlepšení znalostí, ovšem nebylo nijak výrazné. K výuce realizované pomocí CLIL mají žáci spíše neutrální postoj, přičemž děvčata mají pozitivnější postoj než chlapci. KLÍČOVÁ SLOVA CLIL, biologie člověka, výuka biologie, didaktika biologie
Postoje žáků základní školy k vybraným tématům z biologie člověka
POSPÍCHAL, Bedřich
Bakalářská práce se zabývá postoji žáků základní školy k vybraným tématům z biologie člověka. Literární přehled se zaměřuje na kurikulární dokumenty a pojetí výuky biologie člověka a její stručné výstupy, včetně zjednodušené analýzy vybraných učebnic přírodopisu pro základní školy. Dále jsou představeny některé výzkumy sledující zájem žáků o biologii člověka či obecně zájem o přírodovědné obory. Postoje žáků základní školy k učivu biologie člověka byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 220 žáků z vybraných škol v Kraji Vysočina. Pro zjištění doplňkových informací byl rozdán dotazník i vyučujícím na daných školách. Z výsledků je patrné, že více než polovina respondentů hodnotí biologii člověka pozitivně. Mezi zajímavé orgánové soustavy žáci uváděli pohlavní a svalovou soustavu. Nejméně zajímavé žákům připadají oběhová a nervová soustava. Negativní postoj mají také k latinské terminologii. Jako důležité téma v oblasti biologie člověka žáci vnímají první pomoc. Respondenti také zmínili, že jejich postoj vůči předmětu silně ovlivňuje osoba učitele a jeho přístup k probíranému tématu.
Kresba jako prostředek k zjištění znalostí studentů učitelství o stavbě lidského těla
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Cílem bakalářské práce bylo pomocí dotazníkového šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích zjistit jejich znalosti o stavbě lidského těla. Použitým nástrojem byla kresba, kdy studenti obdrželi předtištěnou siluetu lidského těla, do níž měli zakreslit vnitřní struktury lidského těla. Dotazník obsahoval celkem tři siluety lidského těla. Kresby studentů byly následně vyhodnoceny pomocí hodnoticích tabulek, které byly inspirovány podobnými výzkumy a modifikovány tak, aby lépe odpovídaly potřebám této studie. Pro účely analýzy bylo náhodným výběrem vybráno 110 kreseb studentů různých aprobací (humanitní, přírodovědná, kombinovaná, učitelství pro mateřské školy). Z výsledků analýzy vyplývá, že povědomí studentů o tom, co je uvnitř jejich těla, je poměrně dobré. Studenti byli schopni nakreslit většinu jednotlivých orgánů na správné místo. Horších výsledků však dosáhli při posouzení funkčního propojení v rámci jednotlivých orgánových soustav. Ačkoliv si studenti mohli vybrat soustavu dle vlastního uvážení, pouze 49 % kreseb neobsahovalo výraznější chyby. Kresby u jednotlivých aprobací se lišily nejvíce v počtu zakreslených orgánů, u přírodovědných aprobací se objevil pouze jeden student, který by zakreslil 6 a méně různých orgánů, zatímco u humanitních jich byla více než pětina a u kombinované aprobace dokonce 35 %. Výrazným výsledkem byl fakt, že 47 % studentů zakreslilo orgány, které sice patří do stejné orgánové soustavy, ale nenaznačili barevně ani jinak jakékoliv funkční propojení orgánů, které by dohromady daly konkrétní orgánovou soustavu.
Digitální technologie ve výuce biologie člověka
Pražák, Daniel ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Digitální technologie jsou již řadu let přítomny ve vzdělávacím prostředí nejen v České republice a stávají se relativně častým prostředkem pro zatraktivnění výuky. Mají velký potenciál ve zlepšení názornosti v obtížně představitelných oblastech, kam patří také biologie člověka a konkrétně jeho anatomie. Předkládaná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části shrnuje dostupnou odbornou literaturu, která se věnuje východiskům pro práci s digitálními technologiemi ve výuce, mapuje proces zavádění digitálních technologií do škol v České republice a popisuje jednotlivé prvky a metody spojené s výukou prostřednictvím digitálních technologií. V praktické části jsou popsány výsledky šetření formou smíšeného výzkumu mezi žáky základních a středních škol, učiteli a studenty učitelství. Získaná data jsou v závěrečné diskuzi komparována s některými z relevantních minulých šetření, která byla realizována různými subjekty. Praktickou součástí práce jsou také návrhy konkrétních scénářů využití digitálních technologií ve výuce biologie člověka, popis jejich pilotáže a reflexe těchto scénářů. KLÍČOVÁ SLOVA biologie člověka; anatomie; digitální technologie; ICT; tablet; LMS; e-learning; m-learning
Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka
Bártlová, Pavla ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.
Téma parazité člověka ve výuce na základních školách a nižších gymnáziích.
Houšková, Barbora ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V současnosti, kdy lidé cestují po celém světě a mohou se na cestách nakazit různými parazity, by studium parazitů člověka nemělo být zanedbáváno ani ve výuce na základních školách a nižších gymnázií. V této diplomové práci jsou zmapovány znalosti žáků vybraných základních škol a nižších ročníků víceletého gymnázia ze základů parazitologie a parazitů člověka. K tomuto účelu sloužil vytvořený test, který zkoumal znalosti i postoje a názory dotazovaných žáků. Práce je také zaměřena na návrh výuky tohoto tématu v hodinách přírodopisu. Dvě odlišná pojetí této výuky byla vyzkoušena a porovnána ve 2 třídách stejného ročníku víceletého gymnázia. Zde uvedení zástupci parazitů člověka byli vybráni na základě výběru učebnic pro základní školy. Výsledný a na třech školách ověřený návrh výuky obsahuje powerpointové prezentace vhodné k využití v hodinách a praktická cvičení pojatá jako didaktické hry.
Latentní znalosti z přírodopisu u žáků končících základní vzdělání
BARTOŇOVÁ, Žaneta
Diplomová práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol a kvarty nižších gymnázií prostřednictvím didaktického testu, který byl vytvořen studentkami (Kokošínská, Slavíčková) Masarykovy univerzity v Brně roku 2009. Výstupní znalosti přírodopisu byly testovány u 302 žáků (z toho 156 chlapců a 146 dívek) v Jihočeském kraji (České Budějovice, Tábor, Soběslav). Srovnávání znalostí přírodopisu bylo prováděno u absolventů základních škol a absolventů nižšího cyklu gymnázia. Respondenti z gymnázií vykazovali lepší znalosti z přírodopisu než žáci 9. ročníků základních škol. Nejvyšší znalosti žáci dosahují v oblasti biologie člověka, nejnižší v oblasti neživá příroda.Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách a nižších gymnázií v Brně (2009) a Středočeském kraji (2009, 2011). Výsledky byly ve všech testovaných regionech srovnatelné a statisticky průkazný rozdíl nebyl prokázán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.