Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Algebraické křivky v historii a ve škole
Fabián, Tomáš ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Algebraické křivky v historii a ve škole AUTOR: Bc. Tomáš Fabián KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. ABSTRAKT: Práce obsahuje sérii úloh určených pro studenty vyšších ročníků gymnázií a prvních ročníků vysokých škol. V těchto úlohách si studenti prohloubí své znalosti o kuželosečkách, zejména pak o jejich konstrukci, a naučí se sestrojit pro ně dosud neznámé křivky: konchoidu a kvadratrix. Všechny tyto křivky pak jsou využívány při řešení dalších úloh - některých Apolloniových úloh, klasických řeckých neřešitelných úloh atd. Většina konstrukcí je prováděna v programu GeoGebra a celá série úloh je sestavena tak, aby se během jejího řešení studenti naučili v tomto programu konstrukce provádět. Probíraná látka je zasazena do historických souvislostí a z tohoto důvodu jsou úlohy opatřeny historickým komentářem. K úlohám je vedle vzorového řešení přiřazena i didaktická poznámka, v níž je zdůvodněna didaktická motivace úlohy, je upozorněno na důležité nebo jinak zajímavé momenty řešení, na možné problematické kroky a zdroje chyb studentů apod. KLÍČOVÁ SLOVA kuželosečky, kružnice, elipsa, parabola, hyperbola, konchoida, kvadratrix, trisekce úhlu, kvadratura kruhu, rektifikace kružnice, zdvojení krychle, Apolloniovy úlohy, GeoGebra
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Algebraické křivky v historii a ve škole
Fabián, Tomáš ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
NÁZEV: Algebraické křivky v historii a ve škole AUTOR: Bc. Tomáš Fabián KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. ABSTRAKT: Práce obsahuje sérii úloh určených pro studenty vyšších ročníků gymnázií a prvních ročníků vysokých škol. V těchto úlohách si studenti prohloubí své znalosti o kuželosečkách, zejména pak o jejich konstrukci, a naučí se sestrojit pro ně dosud neznámé křivky: konchoidu a kvadratrix. Všechny tyto křivky pak jsou využívány při řešení dalších úloh - některých Apolloniových úloh, klasických řeckých neřešitelných úloh atd. Většina konstrukcí je prováděna v programu GeoGebra a celá série úloh je sestavena tak, aby se během jejího řešení studenti naučili v tomto programu konstrukce provádět. Probíraná látka je zasazena do historických souvislostí a z tohoto důvodu jsou úlohy opatřeny historickým komentářem. K úlohám je vedle vzorového řešení přiřazena i didaktická poznámka, v níž je zdůvodněna didaktická motivace úlohy, je upozorněno na důležité nebo jinak zajímavé momenty řešení, na možné problematické kroky a zdroje chyb studentů apod. KLÍČOVÁ SLOVA kuželosečky, kružnice, elipsa, parabola, hyperbola, konchoida, kvadratrix, trisekce úhlu, kvadratura kruhu, rektifikace kružnice, zdvojení krychle, Apolloniovy úlohy, GeoGebra
Experimentování v prostředí dynamické geometrie
Sláma, Michal ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
NÁZEV: Experimentování v prostředí dynamické geometrie AUTOR: Michal Sláma KATEDRA (ÚSTAV) Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph. D. ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je zjistit, zda žáci druhého stupně základní školy, konkrétně žáci 6. ročníku, jsou schopni samostatně experimentovat v prostředí dynamické geometrie u vhodně připravené úlohy. Mezi teoretická východiska práce patří studie platného zamýšleného kurikula geometrie na druhém stupni základní školy, vztah tzv. badatelsky orientovaného vyučování k možnosti žákovského experimentování ve výuce geometrie, studie pedagogických teorií v souvislosti s žákovským bádáním a rovněž ve vztahu k matematizaci, která je ve výuce matematiky a geometrie nutně žádána. Žákovský experiment je zde koncipován jako samostatná didaktická metoda. Z hlediska proveditelnosti experimentu i návazného výzkumu bylo zvoleno prostředí dynamické geometrie - systém GeoGebra. Teoretická část práce je zakončena popisem parametrů důležitých pro uskutečnitelnost experimentování v prostředí dynamické geometrie ve výuce geometrie. Výzkumná část se zabývá realizovaným výzkumem, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry budou žáci při experimentování samostatní, pokud se jim připraví vhodné materiály a poskytne vhodně nastavené edukativní...
Výuka prostorové geometrie na SŠ
Smetana, Adam ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
1 Název práce: Výuka prostorové geometrie na SŠ Autor: Adam Smetana Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petra Surynková, Ph.D Abstrakt: Tématem této práce je výuka prostorové geometrie na středních školách. Na názorných ilustracích jsou znázorněny základní pojmy prostorové geometrie, rozebírány jsou i modelové situace. Práci tvoří soubor vyřešených a rozebraných demonstrativních příkladů, se kterými se učitel na střední škole může potkat. Všechny řešené příklady jsou podloženy 2D i 3D applety v software GeoGebra pro lepší představivost. Klíčová slova: výuka, prostorová geometrie, řezy, GeoGebra
Matematika na dotykových zařízeních
KŘÍHOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce na téma "Matematika na dotykových zařízeních" je podat informace o možnostech výuky matematiky za pomoci elektronických dotykových zařízení, kterými jsou tablety a chytré mobilní telefony. Zmapovat dostupnost výukových online zdrojů a výukových aplikací.
Objevujeme vlastnosti funkcí pomocí matematického programu GeoGebra
KODADOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá vlastnostmi funkcí, jako jsou lineární, kvadratické, goniomterické ad. Cílem práce je navrhnout vhodné matematické úlohy se zaměřením na funkční vztahy, ve kterých by žáci pomocí matematického programu GeoGebra mohli objevovat a osvojit si potřebné vlastnosti funkcí. V práci také najdete pravoúhlou soustavu souřadnic a přehled základních vlastností.
Vizualizace důkazů pomocí software dynamické geometrie
ŠTRAUSOVÁ, Irena
Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části je vymezen pojem dynamický vizuální důkaz a zasazen do kontextu důkazů v matematice jako vědním oboru a v matematice jako předmětu, který je vyučován ve škole. Digitální komponentou disertační práce je autorská kolekce 19 apletů s dynamickými vizuálními důkazy vytvořenými v programu GeoGebra a přehledně uspořádaných do tematických kapitol v tzv. GeoGebra knize veřejně dostupné na portálu geogebra.org. Ve druhé části práce je popsán výzkum, který je zaměřen na využití dynamických vizuálních důkazů při výuce matematiky na střední škole a na jejich vliv na plnění kognitivních cílů. Jedná se o kvalitativní výzkum, kde metodou byla zvolena případová studie zaměřená na detailní zkoumání učitelky matematiky, která ve svých hodinách dynamické vizuální důkazy využívá. K identifikaci kognitivních cílů byla zvolena revidovaná Bloomova taxonomie.
Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra
KOŠAŘOVÁ, Monika
Přesto, že program GeoGebra je na základních školách známý, jeho online podoba na webových stránkách geogebra org je téměř nevyužívána. Tato bakalářská práce s názvem Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra představuje možnosti, které jsou nabízeny v online světě. Je zaměřena především na tvoru materiálů, dynamických appletů, jednotlivých pracovních listů a jejich následné seskupení do tzv. GeoGebra knih. Dále se práce zabývá sdílením materiálů prostřednictvím tzv. Skupin a ukázkami možností, které nabízí. Součástí této práce je mnou vytvořená kniha Tvorba a užití materiálu v programu GeoGebra na ZŠ dostupná na webu geogebra.org. Vybraná témata jsou zaměřena na druhý stupeň základních škol. Výsledná práce poskytuje čtenářům návod na tvorbu materiálů a využití online služeb programu GeoGebra při výuce matematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.