|
Launching and Operating Issues of Supersonic Business Jet
Kincová, Daniela ; Veselý, Petr (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
This thesis is dealing with problematic about launching and operating supersonic business jets. Nowadays, after Concorde retirement, there are no more any supersonic aircrafts in civil transport system. Nowadays, there are exists many projects and research companies, which are trying to reintroduce the supersonic aircrafts into civil aviation and they are focus predominantly to business jets. The main question is, if is at least suitable or reasonable , to reintroduce this type of transport. There are lots of problems, which are complicate this. These aircrafts causes too much noise, they have a huge fuel consumption, which means a problems with emissions, they are flying in high altitudes, which could lead to problems with cabin pressurization, navigation, cosmic radiation and so on. In addition, a ban on supersonic overland flights restrict the flight routes, or extend them. The current emerging projects do not achieve as large a range as classic modern business jets, which causing, that supersonic business jets on longer distances become ineffective. Despite these problems, it is more or less clear that the introduction of supersonic business jets will occur within the next 10 to 15 years, even if it's just a matter of prestige for very wealthy people.
|
| |
| |
|
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
|
|
Methods of reducing the consumption of modern vehicles
Kubeš, Filip ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
This thesis summarizes the basic knowledge of thermodynamics of internal combustion engines. Emphasis was put on engine efficiency and engine cycles, described by theoretical and indicator diagrams. It also introduces classification of engine efficiencies, and their respective definitions. The next section focuses on some systems used in modern vehicles, that improves engine efficiency and reduces fuel consumption. Moreover it includes conceptual solutions, that are in preparation for mass production. The last part of this thesis concentrates on economical driving techniques, and reduction of driving resistance. In conclusion, the thesis shows the direction of next development of automobiles.
|
| |
|
Aplikace pro extrakci a analýzu jízdních dat z OBD-II na iOS
Pihrt, Patrik ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření mobilní aplikace pro iOS zařízení, která předává uživateli cenné informace o jeho jízdě automobilem a poskytuje hlavní diagnostické funkce. Pro získání informací je využito mikrokontroleru ELM327, který je obsažen v OBD-II skeneru, nabývající schopnosti komunikovat s automobilem prostřednictvím OBD-II standardu. Získaná data jsou analyzována za pomoci tabulky mezí. Výsledná aplikace informuje řidiče o jeho chybách při jízdě a dává mu rady jak se jim vyhnout. Jízdy je možné si ukládat a exportovat v podobě knihy jízd. Navíc poskytuje hlavní diagnostické funkce, které je možné najít v každé diagnostické aplikaci.
|
|
Matematické modelování spotřeby paliva vozidla
Dražka, Jan ; Novotný, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním pohybu a spotřeby paliva automobilu s využitím reálných dat. Práce obsahuje jak přípravu vstupních dat do vhodné matematické formy, tak sestavení celkového matematického simulačního modelu. Hlavním cílem práce je porovnání vybraných jízdních režimů automobilu z hlediska spotřeby paliva a jejich optimalizace. Simulační model je naprogramován v prostředí MATLAB a v programu GAMS, ve kterém jsou využity vybrané optimalizační algoritmy.
|
| |
| |